P0388 krukaspositiesensor B Circuit High Input

Home » OBD Codes » P0300-P0399 » P0388 krukaspositiesensor B Circuit High Input

P0388 krukaspositiesensor B Circuit High Input

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

krukaspositiesensor B Circuit hoge input

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen (Jeep, Nissan, Dodge, Ram, BMW, Ford, GM, enz.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

In het verleden, wanneer ik een opgeslagen code P0388 gediagnosticeerd was als gevolg van de aandrijflijn (PCM) het detecteren van een hoge input spanningssignaal uit de tweede krukas positie (CKP). In een systeem waarin meerdere sensoren te CKP sensor B verwijst doorgaans naar een secundaire Krukassensor.

NOKKENASSENSOR sensoren beeldscherm motortoerental (RPM) en krukaspositie. De positie van de krukas door de PCM berekenen ontstekingsvonk timing. De nokkenassen draaien op halve snelheid van de krukas, dus is het belangrijk dat het PCM is onderscheid maken tussen de motor inlaat en uitlaat stokes (rotaties). De krukassensor en elke nokkenasstandsensor (CMP) sensor één of meer circuits toegewijd om PCM met een ingangssignaal, een 5 volt referentiesignaal en een bodem hebben.

NOKKENASSENSOR sensoren hebben typisch de elektromagnetische, Hall-effect ras en zijn bevestigd aan het uitwendige van de motor. Zij zijn geplaatst in nabijheid (meestal slechts enkele mil) van een kringloop compleet motor gemalen. Deze motor grond gewoonlijk een ring reluctor (met precisie vervaardigd tanden) bevestigd aan elk einde van de krukas of geïntegreerd in de krukas zelf. Systemen met meerdere CMP sensoren kan reluctor ring op één uiteinde van de krukas en een machinaal in het midden van de krukas.

Kenmerkend de Krukassensor zodanig gemonteerd, dat de krukas reluctor ring geeft binnen enkele duizendsten inch van de magnetische tip. Als de krukas roteert, verhoogde gebieden van de reluctor ring volledig een elektromagnetisch circuit met de sensor. De uitsparingen (tussen de verhoogde gebieden) onderbreekt de keten kort. De PCM neemt deze snelle schakeling voltooiingen en onderbrekingen een golfvormpatroon die spanningsschommelingen.

De PCM vergelijkt continu de ingangssignalen van de krukas positie en nokkenasstandsensor circuits. Als CKP ingangsspanning te hoog voor een bepaalde tijd, een P0388 code worden opgeslagen en MIL kan worden verlicht.

Andere krukaspositiesensor B foutcodes omvatten P0385, P0386, P0387 en P0389 .

Code Ernst & Symptomen

Wanneer een P0388 is opgeslagen, wordt er een no-start aandoening die gepaard gaan. Om die reden moet deze code worden gecategoriseerd als ernstig. Als de motor wordt gestart en lopen, blijft er een hoog risico op een no-start toestand in de nabije toekomst.

De symptomen van deze code kunnen zijn:

  • De motor start niet
  • De toerenteller (indien aanwezig) niet registreert RPM wanneer de motor geleed
  • Aarzeling bij acceleratie
  • Slechte prestaties van de motor
  • Diminished brandstofverbruik
  • Oorzaken

    mogelijke oorzaken van deze code reeks zijn:

  • Defecte krukassensor
  • open of kortgesloten bedrading naar de krukassensor
  • gecorrodeerde of vloeistof doorweekt connector aan de krukassensor
  • Defecte PCM of PCM programmafout
  • Dynamo overbelading en invloed PCM bedrijf
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    de toegang tot een geschikte diagnostische scanner, met een geïntegreerde digitale volt / ohmmeter (DVOM) en oscilloscoop, zal nodig zijn voordat de diagnose van een code P0388. Als een betrouwbare informatie bron in het voertuig, zal ik ook toegang tot alle gegevens DIY nodig hebben.

    De meeste succesvolle code diagnoses beginnen met een visuele inspectie van alle systeem gerelateerde bedrading en stekkers. Petroleum basis kan de beschermende isolatie compromis over de bedrading en tot kortgesloten of open circuits (en opgeslagen P0388), dus circuits, elektrische sensoren, en / of verbindingen die zijn verontreinigd met motorolie, koelvloeistof of stuurbekrachtigingsvloeistof moet zorgvuldig geïnspecteerd.

    Sluit de scanner aan het voertuig diagnostische poort te halen opgeslagen foutcodes en freeze frame data. Noteer deze informatie af als het zal helpen als de P0388 blijkt te worden onderbroken. Test-aandrijving het voertuig (indien mogelijk) om te zien of de code wordt gereset. Indien het:

    Zoek een bedradingschema van het voertuig informatiebron en controleer spanning op de krukassensor. Typisch vijf-volt referentie wordt gebruikt voor Krukassensor werking maar check specificaties van de fabrikant voor het betrokken voertuig. Een sein en één of meer output circuits mogen ook aanwezig zijn. Verder met de volgende stap als referentiespanning en aarde waargenomen worden op de nokkenassensor connector.

    De DVOM, koppelt de elektrische connector van de krukassensor in kwestie en proef volgens de specificaties van de fabrikant. Vervang de krukassensor als weerstandsniveaus niet voldoet aan de specificaties van de fabrikant. Indien krukassensor weerstandswaarden sluiten opgave fabrikant, verder met de volgende stap.

    Na opnieuw aansluiten van de Krukassensor betrokken, bevestigt de positieve testdraad van de oscilloscoop met de signaaluitgang kabel en sluit de negatieve draad op de krukassensor massacircuit. Zet de oscilloscoop en selecteert u de juiste voltage-instelling. Start de motor en let op de golfvorm patroon op de oscilloscoop. Concentreer je op onverwachte pieken of glitches. Wanneer pieken en storing gedetecteerd voorzichtig wiebelen de bedrading en de aansluiting voor de krukassensor in kwestie of het probleem is een losse verbinding of een defecte sensor. Ik er een gebroken of versleten reluctor ring, of wanneer het magnetische uiteinde van de Krukassensor heeft overmatige metaalachtig vuil gehecht, kan het ontbreken spanning nokken van het golfvormpatroon veroorzaken. Verder met de volgende stap zonder problemen in de golfvormpatroon.

    Zoek de PCM-, insert de meetkabels van de oscilloscoop krukassensor signaalingang en aarde circuits gebruiken en de golfvormpatroon. Vermoeden een open of kortgesloten circuit tussen de Krukassensor connector en de connector als de PCM golfvormpatroon bij de PCM-ongelijksoortig is aan wat werd waargenomen wanneer de meetkabels zijn verbonden nabij het Krukassensor. Als dit het geval is, koppelt u alle bijbehorende controllers en testen van individuele circuits met de DVOM. Kortgesloten of open circuits zal moeten worden gerepareerd of vervangen. Misschien een defect PCM of PCM programmeerfout indien het golfvormpatroon identiek aan wat werd waargenomen wanneer de meetkabels zijn verbonden nabij het Krukassensor

    Verdere diagnostische informatie:.

  • Sommige fabrikanten raden CKP en CMP sensoren worden vervangen als een set
  • Gebruik technische dienst bulletins op staatssteun in het diagnostisch proces
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0388 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X