P0374 Timing Reference hoge resolutie Signaal A Geen Peulvruchten
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Timing Reference hoge resolutie Signal Geen Peulvruchten
Wat betekent dat?
Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke aandrijflijn code, wat betekent dat van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen waarin een motor positiesensor (Chevrolet, GMC, Ford Dodge, BMW, etc.). Hoewel algemeen kan de exacte reparatiestappen Afhankelijk van het merk / type.
De aandrijflijn (PCM) vereist tijdstuurreferentiesignaal toerental en positie te bepalen. Dit wordt bereikt door middel van een motor positiesensor, zoals een krukas, nokkenas of brandstofpomp positiesensor.
De PCM gebruikt deze informatie om een of vast te stellen meer van de volgende: brandstof injector controle, ontstekingstijdstip en misfire diagnostiek. Er zijn twee soorten motoren posities sensoren. Hall-effect en permanente magneet
Beide soorten sensoren worden geactiveerd door een wiel of schijf aangebracht nabij de sensor. Typisch wiel / schijfondersteuningsfout locaties is de motorpositie, injectiepomp harmonische balanceerinrichting en verdeleras. Wanneer geactiveerd, de sensor produceert een retoursignaal die wordt teruggestuurd naar de PCM.
In de in dit artikelcodes, ” A ” geeft het probleem is met een gedeelte van het systeem schakeling, in plaats van een bepaald symptoom of onderdeel
Een code P0374 ingesteld wanneer het PCM de motor positiesensor & quot detecteert;. A ” signaal geen pulsen
Verwante tijdstuurreferentiesignaal Een foutcodes omvatten:.
Code Ernst & Symptomen
De ernst van deze codes is matig tot ernstig. Symptomen van een P0374 motor code kan zijn:
oorzaken
Mogelijke oorzaken voor deze P0374 code zijn onder andere:
Diagnostische en reparatieprocedures
Begin met een visuele inspectie van de motor positie sensor en bijbehorende bekabeling. Kijk voor losse verbindingen, beschadigde bedrading, etc. Als schade wordt gevonden, reparatie nodig, schakelt u de code en kijk of het rendement. Controleer ook de motor metalen deeltjes die sensorbedrijf kunnen beïnvloeden.
Vervolgens cheque van bulletins technische dienst (TSBs) met betrekking tot de kwestie. Als er niets wordt gevonden, vooruit stap voor stap diagnose van het systeem.
Het volgende is een algemene procedure voor het testen van deze code varieert voertuigen. Om het systeem nauwkeurig te testen, wil je verwijzen naar de fabrikant diagnostische stroomschema. Testprocedures ook afhangen van het type sensor gevonden in uw voertuig.
Sensor
halleffectsensor: een digitale multimeter ingesteld op DC volt en een back-probe meetsnoer te zorgen voor de sensor een signaal spanning. Sluit één meter leiden tot het sensorsignaal draad en de andere met aarde. Laat een helper draaien de motor door de contactsleutel (start de motor niet start) te tikken; spanningswaarden moet schommelen tussen 0 Volt en referentiespanning. Indien beschikbaar, kunt u ook een oscilloscoop gebruiken om het signaal pulsen te bekijken tijdens het starten van de motor.
Vaste magneetsensor: eerst controleren van de interne weerstand van de sensor. Koppel de sensor elektrische connector en sluit een digitale multimeter ingesteld op ohm elk van de sensoraansluitingen. De weerstand moet ongeveer 500 tot 1200 ohm. Raadpleeg de fabriek reparatie-informatie voor de exacte specificaties. Als de weerstand test is OK, wil je naar de prestaties van de sensor te testen. Hiertoe opnieuw aansluiten elektrische connector. Vervolgens sluit een digitale multimeter AC volt naar de sensor elektrische connector via back sondetest leads. Aangezien de sensor produceert wisselspanning is niet uit hoe de meter leidingen zijn aangesloten. Laat een helper de startmotor; moet u een fluctuerende spanning lezen te zien.
Een ding om te onthouden tijdens de sensor testen beschadigd of niet goed uitgelijnd tone ring kan de juiste werking van de sensor te voorkomen. Bij twijfel toegang de klankring en controleer indien nodig.
Controleer de keten
is het een goed idee om de fabriek schakelschema bij de hand te bepalen welke draad die weliswaar uitvoeren van deze tests.
halleffectsensor:
Vaste magneetsensor:
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0374 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0374 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0374 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.