P0350 Ignition Coil Primary / Secondary Circuit Malfunction

Home » OBD Codes » P0300-P0399 » P0350 Ignition Coil Primary / Secondary Circuit Malfunction

P0350 Ignition Coil Primary / Secondary Circuit Malfunction

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Bobine Primary / Secondary Circuit Storing

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een aandrijflijn generieke code, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen (Hyundai, Toyota, Chevrolet, Ford Dodge, Chrysler, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Als OBD-II auto code P0350 is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een probleem met het heeft gedetecteerd primaire en / of secundaire circuit op één of meer ontstekingsspoelen of bobine packs.

De meeste OBD-II uitgeruste voertuigen maken gebruik van een rol-op-stekker, distributeur minder ontsteking. In dit type systeem wordt elke cilinder voorzien van een eigen bobine om de bougie te tonen volgens een bougie of silicium schoen is bevestigd. Accuspanning, en een grond puls van de op een strak gewonden inductiespoel PCM, maken de hoge-intensiteit spark (duizenden volts) die nodig is om de bougie voor elke cilinder vuren.

Systemen die gebruik coil packs werkt op soortgelijke wijze behalve meerdere bougies worden afgevuurd vanaf een spoel pakket met meerdere cilinders branden in opeenvolgende volgorde. Dit type systeem gebruikt doorgaans langer hoogspanning bougie leidt tot zeer intense vonk brengen van de spoel verpakking torens de bougies.

Ongeacht de ontstekingssysteemtype waarmee het betrokken voertuig is uitgerust, ontstekingstijdstip en functie worden door de PCM. Voorzien van een constante toevoer van geschakelde batterijspanning (met het contactslot aan), de bobine releases een hoge intensiteit vonk bij ontvangst van een grond puls van het PCM.

Als de PCM detecteert dat een van de bobine schakelingen niet worden voltooid wanneer de grond wordt aangelegd, zal een code P0350 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht.

Code Ernst & Symptomen

Ignition misfire kwesties zullen waarschijnlijk begeleiden een code P0350; daarom moet deze worden gecategoriseerd als ernstig

De symptomen van deze code kunnen zijn:.

  • Drivability kwesties, met inbegrip van één of meer ontsteking misfires
  • Slechte motor prestaties
  • Diminished brandstofverbruik
  • Cilinder misfire codes zal waarschijnlijk gepaard gaan een code P0350 (bijvoorbeeld P0301, P0302, P0303, P0304, enz.)
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • Open of kortgesloten primaire / secundaire circuit
  • Defecte bobines of spoel pack / s
  • Bad ontstekingssysteem relais
  • Defecte zekeringen of smeltzekeringen
  • Faulty PCM of een PCM programmeerfout
  • Diagnostic and Repair Procedures

    om een ​​code P0350 diagnosticeren, zou ik een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een betrouwbare informatie over het voertuig bron, zoals ALLE gEGEVENS (DIY) nodig hebben.

    een visuele inspectie van alle bobine / pak bedrading en connectors is de beste plek om uw diagnose van een code P0350 te beginnen. Op zoek naar gebroken elektrische aansluitingen aan de bobine of coil packs. Controleer ook op de bedrading die wordt verbrand, gebroken, of gecorrodeerd. Ik heb persoonlijk gevonden knaagdieren beschadigde bedrading om de oorzaak van een code P0350 in verschillende klanten auto’s. Bobine uiteinden elektrische connector zijn ook bekend voor het worden gecorrodeerd tijd.

    I zou blijven op door de scanner op het voertuig diagnosepoort en ophalen van alle opgeslagen codes en freeze frame data. Ik vond het nuttig om deze informatie vast te leggen voor later. Vervolgens zou ik de codes te wissen en een proefrit met de auto om te zien of de P0350 wordt gereset.

    Gebruik uw voertuig informatiebron technische bulletins dienst (TSB) die kunnen helpen bij uw diagnose te doorzoeken. TSBs met bijpassende symptomen en codes kan zeer nuttig blijken als u gebruik maken van de diagnostische tips daarin gevonden.

    Als er cilinder specifieke bobine primaire / secundaire circuit codes aanwezig zijn, kunnen zij u helpen om pin punt de defecte circuit of spoel / pak. Als er geen cilinder specifieke codes aanwezig is, zal je nodig hebt om uit te vinden welke spoel, spoel pak of circuit is defect. Dit kan door het testen van de spoelen of spoel packs voor het juiste niveau van Hertz bij hoge intensiteit geëmitteerd vonk maar gebruik een eenvoudiger methode. Met draaiende motor en de handrem set, gebruik ik een assistent om te zitten in de stoel van de bestuurder. Hij het rempedaal stevig op de grond plaatst de schakelaar in aandrijving en drukt het gaspedaal enigszins maar geleidelijk. Wanneer de motor begint te ontstekingsfout, mijn assistent houdt het gaspedaal in die positie, terwijl ik systematisch te verwijderen elke bougiekabel / boot van de bougie (u kunt ook unplug elke spoel pak elektrische connector, als u liever, om te voorkomen de valkuilen worden onderworpen aan meer dan 50.000 volt van hoog-vonk).

    Als je ontdekt een spoel of spoel verpakkingstoren dat er geen verschil in motortoerental maakt wanneer de bougiekabel / boot van de bougie wordt verwijderd; u de cilinder nummer van de spoel / pak schuld hebben gevonden. U zult waarschijnlijk merken dat het niveau van high-intensity vonk uitgezonden door de defecte spoel / pakket is aanzienlijk minder dan die welke naar behoren functioneren. Zorg ervoor dat u de codes te wissen na het uitvoeren van deze test. Zodra u de coil / pakket in kwestie hebt gevonden, gebruikt u de DVOM om te testen voor de accu spanning op de spoel / pak connector wanneer het contact is ingeschakeld. Als er geen spanning aanwezig zijn, gebruikt de informatie bron in het voertuig met de spanningsbron zodat vindt dat u geblazen zekeringen, defect relais, enz. Kunnen controleren Vergeet niet dat de zekeringen zijn een reactie op een elektrische kortsluiting en niet de oorzaak van een storing. Als alle zekeringen en relais zijn goed Gebruik de DVOM afzonderlijke circuits voor continuïteit en weerstand sonde. Koppel alle bijbehorende controllers voordat je dit doet om schade te voorkomen aan de gevoelige elektronica aan boord gevonden. Repareren of vervangen circuits die niet aan de aanbevelingen van de fabrikant (in de voertuiginformatie source).

    Als het spanningssignaal is aanwezig op de bobine / verpakking, testen de wikkelingverbinder een bodem puls van de PCM. Indien geen reden puls aanwezig is (wanneer de motor wordt gestart of uitgevoerd), vermoedt een defect bestuurder de PCM indien geen andere ontsteking codes (inclusief krukaspositie en nokkenasstandsensor codes) aanwezig zijn.

    Verdere diagnostische Opmerkingen:

  • een onderhoud tune-up is geen oplossing voor een code P0350
  • Wees voorzichtig bij het testen met hoge intensiteit vonk in de nabijheid van brandbare vloeistoffen
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0350 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X