P0346 Nokkenaspositiesensor A Circuit Range / Prestatie (Bank 2)
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
nokkenasstandsensor A Circuit Range / performance Bank 2
Wat betekent dat?
Dit is een generiek aandrijflijn storingscode (DTC), bedraagt, dus voor alle merken / modellen van 1996 en hoger. Anekdotische, kan de code vaker te zien op Toyota, Lexus, Hyundai, Audi VW Volkswagen, Chevrolet, Scion en Ford voertuigen, maar elk merk voertuig kan worden beïnvloed. Specifieke probleemoplossing is afhankelijk van het voertuig
Deze code P0346 feite betekent dat de aandrijflijn (PCM) een probleem met de nokkenas signaal & quot gedetecteerd;. A ” voor bank 2. Bank 2 verwijst naar de bank van cilinders van de motor aan te cylinder # 1 bevat.
Beschrijving en correlatie van de krukas en de nokkenas positiesensoren h3> p >
Het is belangrijk om in de voertuigen van vandaag om te begrijpen wat deze sensoren zijn en hoe ze op elkaar inwerken. Alle verdelerloze ontsteking voertuigen gebruiken een kruk en cam sensor op de plaats van de module en trekkerwiel in een elektronische verdeler.
De krukas positiesensor (CPS) signaleert de motorregeleenheid de locatie van de zuigers ten opzichte van het bovenste dode voorbereiding op het injecteren van brandstof en bakken van de bougies. De CMP signaleert de positie van de nokkenas intake nok ten opzichte van het CPS signaal en het openen van de inlaatklep voor brandstofinjectie op elke cilinder.
Beschrijving en locatie sensoren
De kruk en nok sensoren een & quot, aan en uit ” signaal. Beide zijn hetzij Hall effect of magnetische functie.
Een Hall-sensor gebruikt een elektromagnetische sensor en een reluctor. De reluctantie wordt gevormd als kleine kopjes met vierkantjes gesneden uit de zijkant waardoor het lijken op een paal hek. De reluctor draait terwijl de sensor stationair is gemonteerd en vlakbij het reluctor. Iedere keer dat een bericht loopt langs de sensor een signaal wordt geproduceerd, wanneer de post geeft het signaal af.
Magnetisch opnemer gebruikt een stationaire sensor en een magneet bevestigd aan het roterende deel. Telkens wanneer de magneet loopt voor de sensor een signaal geproduceerd.
Vestigingen
Een Hall-effect sensor kruk ligt aan de harmonische balanceerinrichting aan de voorzijde van de motor. De magnetische pickup kan in de zijde van het motorblok wanneer gebruikt het midden van de krukas voor een signaal, of kan in het koppelingshuis wanneer gebruikt het vliegwiel als trigger. De nokkenas sensor mounts in de voor- of achterzijde van de nokkenas. P0346 specifiek naar bank 2 wat het cilinderbank die niet cilinder # 1 bevat.
Symptomen
De auto zal waarschijnlijk lopen met deze codeset, zoals vaak intermitterend en ook omdat de PCM kan opereren vaak het voertuig in ” limp-in / limp-home ” mode zelfs een nok sensorsignaal probleem. Er mogen geen merkbare symptomen anders dan:
Oorzaken
Een code P0346 kan betekenen dat een of meer van de volgende is gebeurd:
Mogelijke oplossingen
een goed uitgangspunt is altijd een technische dienst bulletin (TSB) te zoeken naar uw specifieke voertuig. De voertuigfabrikant kan een PCM-flash / herprogrammeren om deze kwestie te dekken, en het loont om te controleren op dit voordat je merkt dat je bent gegaan door een lange / verkeerde pad. Off-kant zijn we ons bewust van een dienst bulletin waarin de oplossing is om de PCM opnieuw te kalibreren. Dat bulletin # is EG010-05
Voorbeeldfoto een nokkenasstandsensor (CMP).
Vaak vervangen van de sensor fixes deze code, maar niet noodzakelijk. Daarom is het belangrijk om het volgende te controleren:
Zie ook nokkenas foutcodes: P0340, P0341, P0342, P0343, P0345, P0347, P0348, P0349, P0365, P0366, P0367, P0368, P0369, P0390, P0391, P0392, P0393, P0394 .
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0346 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0346 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0346 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.