P0334 Knock Sensor 2 Circuit Intermitterend (Bank 2)

Home » OBD Codes » P0300-P0399 » P0334 Knock Sensor 2 Circuit Intermitterend (Bank 2)

P0334 Knock Sensor 2 Circuit Intermitterend (Bank 2)

OBD-II Trouble Code Technische Beschrijving

Knock Sensor 2 Circuit Intermitterend (Bank 2)

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code ( DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen (Dodge, Ram, Ford, GMC, Chevrolet, VW, Toyota, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

In de tijd dat ik geconfronteerd met de diagnose van een opgeslagen code P0334 is het kenmerkend voor de aandrijflijn besturingsmodule geweest (PCM ) het detecteren van een intermitterend klopsensor signaal voor de motor twee banken. De aanwijzing van klopsensor 2 een bepaalde sensor (in een meervoudige sensorconfiguratie) duiden of kan verwijzen naar een bepaalde cilinders. Bank 2 heeft betrekking op de oever van de motor die het nummer een cilinder bevat. Raadpleeg een betrouwbare voertuiginformatie bron voor de configuratie van de knock sensorsysteem voor het voertuig in kwestie.

Typisch schroefdraad direct in het motorblok, de knock sensor een piëzo-elektrische sensor. De locatie van de sensoren in een multi-sensorsysteem kan variëren tussen fabrikanten, maar de meeste zijn in de zijden van het blok (tussen watermantel bevriezen pluggen). Pingelsensoren die in de zijden van het motorblok worden vaak direct geschroefd in koelvloeistof passages. Wanneer de motor warm is en het motorkoelsysteem onder druk staat, kan het verwijderen van deze sensoren leiden tot ernstige brandwonden door hete koelvloeistof. Voordat u elke klopsensor / s, laat de motor goed te koelen en altijd beschikken van de koelvloeistof.

Een piëzo-elektrisch kristal sensing vormt de kern van de klopsensor. Wanneer geschud of getrild, het piëzo-elektrische kristal produceert een kleine hoeveelheid spanning. Aangezien de knock besturingschakeling gewoonlijk één draad aardschakeling, wordt de spanning die door de trilling die door de PCM als motorgeluid en vibraties. De ernst van de trilling waarmee het piëzo-elektrische kristal (in de pingelsensor) bepaalt het niveau van de spanning die in de keten

Als de PCM een zekere klopsensor spanning indicatief voor een vonk detonatie.; kan het ontstekingstijdstip vertragen en geen klopsensor aanstuurcode kan worden opgeslagen. Als de PCM een gehalte klopsensor spanning die een zwaardere motorgeluid (bijvoorbeeld een drijfstang met de binnenzijde van het motorblok) aangeeft detecteert, kan het stoppen brandstoftoevoer en ontstekingsvonkbewaking aan de getroffen cilinder en een klopsensor code zal worden opgeslagen.

Een zeer kleine hoeveelheid spanning wordt altijd door de pingelsensor wanneer de motor draait. Dit komt omdat een geringe hoeveelheid trillingen onvermijdelijk is, maakt niet uit hoe vlot een motor loopt. Als de PCM onverwacht signaal van klopsensor 2, zoals batterijspanning, volledige batterij gemalen of pulserende spanning detecteert, wordt een code P0334 worden opgeslagen en MIL kan worden verlicht.

Gerelateerde detonatiesensor / circuitproblemen codes omvatten P0324, P0325, P0326, P0327, P0328, P0329, P0330, P0331, P0332 en P0333

Code Ernst & Symptomen

Een opgeslagen code P0334 kan een teken zijn van ernstige inwendige motorschade zijn. Om deze reden, moet worden aangepakt met een bepaalde mate van urgentie

De symptomen van deze code kunnen zijn:.

  • Verminderde prestaties van de motor
  • Aarzeling op acceleratie
  • Harde geluiden van de motor gebied
  • Een verminderde brandstofverbruik
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • Defecte detonatiesensor / s
  • Internal motordefect
  • Ignition overslagdetectie / s
  • Verontreinigde of slechte brandstof
  • Defecte klopsensor besturingsbedrading en / of aansluitingen
  • Bad PCM of PCM programmeren fout
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Om een ​​code P0334, een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter en een betrouwbare voertuig informatiebron diagnosticeren nodig zal zijn. Als de motor klinkt als het klopt, of veel lawaai maakt, het adres dat probleem voordat u een diagnose voor elke klopsensor codes.

    Raadpleeg uw voertuig bron van informatie voor bulletins technische dienst (TSB) die samenvallen met het symptoom / s tentoongesteld en de code / s opgeslagen in het voertuig in kwestie. Als het probleem dat u ondervindt is een veel voorkomende één; de juiste TSB kan helpen bij het vormen van een succesvolle diagnose. Volg de diagnostische stappen in de TSB en je zal waarschijnlijk komen tot de correcte oplossing.

    Ik wil graag beginnen met een visuele inspectie van alle systeem gerelateerde bedrading en stekkers. Ik ben op zoek naar verbrand, gecorrodeerd of anderszins gebroken bedrading en connectoren die een open of kortgesloten circuit kan leiden. Pingelsensoren vaak in het onderste deel van het motorblok. Dit maakt ze gevoelig voor schade bij zware onderdelen (zoals starters en motorophanging) worden vervangen. Systeemaansluitingen, bedrading en fragiele klopsensoren vaak gebroken tijdens reparaties in de omgeving.

    Sluit de scanner het voertuig diagnose-aansluiting en halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Noteer deze informatie naar beneden voor gebruik in het diagnostisch proces. Duidelijk de codes en proefrit het voertuig om te zien of gereset.

    Als de P0334 gereset, start de motor en met de scanner te observeren Klopsensor data. Als de scanner aangeeft dat klopsensor spanning buiten de specificaties van de fabrikant, gebruikt de DVOM livegegevens testen op de knock stekker. Indien het signaal aan de connector binnen specificaties vermoeden een bedradingskwestie tussen de sensor en de PCM. Indien spanning op de terugslag stekker niet binnen specificaties vermoedt een defect pingelsensor

    Verdere diagnostische informatie:.

  • Systemen met meerdere pingelsensoren anders ene voertuig aangebracht naar de andere. Let op de juiste pingelsensor de code vertoonden
  • pakken Pas hete, onder druk staande koelmiddel bij het verwijderen klopsensoren die zijn geschroefd in motor koelkanalen
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0334 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X