P032C Knock Sensor 3 Circuit Low Bank 1

Home » OBD Codes » P0300-P0399 » P032C Knock Sensor 3 Circuit Low Bank 1

P032C Knock Sensor 3 Circuit Low Bank 1

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Knock Sensor 3 Circuit Low (Bank 1)

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code ( DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen (Dodge, Ram, Ford, GMC, Chevrolet, VW, Toyota, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Een P032C foutcode betekend dat de aandrijflijn (PCM) een lagere dan verwachte sensormeting van klopsensor # 3 op gedetecteerde bank 1. Bank 1 is altijd de bank van motorcilinders de # 1 cylinder. Verwijzen naar een voertuigspecifieke reparatie bron welke sensor Klopsensor # 3.

typisch direct geschroefd in het motorblok, de knock sensor een piëzo-elektrische sensor. De locatie van de sensoren in een multi-sensorsysteem kan variëren tussen fabrikanten, maar de meeste zijn in de zijden van het blok (tussen watermantel bevriezen pluggen). Pingelsensoren die in de zijden van het motorblok worden vaak direct geschroefd in koelvloeistof passages. Wanneer de motor warm is en het motorkoelsysteem onder druk staat, kan het verwijderen van deze sensoren leiden tot ernstige brandwonden door hete koelvloeistof. Voordat u een knock-sensor, zodat de motor goed te koelen en altijd beschikken van de koelvloeistof.

Een piëzo-elektrisch kristal sensing vormt de kern van de klopsensor. Wanneer geschud of getrild, het piëzo-elektrische kristal produceert een kleine hoeveelheid spanning. Aangezien de knock besturingschakeling gewoonlijk één draad aardschakeling, wordt de spanning die door de trilling die door de PCM als motorgeluid en vibraties. De ernst van de trilling waarmee het piëzo-elektrische kristal (in de pingelsensor) bepaalt het niveau van de spanning die in de keten

Als de PCM een zekere klopsensor spanning indicatief voor een vonk detonatie.; kan het ontstekingstijdstip vertragen en geen klopsensor aanstuurcode kan worden opgeslagen. Als de PCM een gehalte klopsensor spanning die een zwaardere motorgeluid (bijvoorbeeld een drijfstang met de binnenzijde van het motorblok) aangeeft detecteert, kan het stoppen brandstoftoevoer en ontstekingsvonkbewaking aan de getroffen cilinder en een klopsensor code zal worden opgeslagen

Code Ernst & Symptomen

Een opgeslagen code P032C moet worden als ernstig beschouwd, omdat het interne motorstoring zou erop kunnen wijzen

De symptomen van deze code kunnen zijn:.

  • Aarzeling bij versnellen
  • onder normale werking van de motor
  • Abnormale geluiden van de motor gebied
  • Verhoogd brandstofverbruik
  • Oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • Ignition misfire
  • Defecte detonatiesensor
  • Internal motorprobleem
  • Verontreinigde of onvoldoende brandstof
  • Defecte klopsensor besturingsbedrading en / of aansluitingen
  • Bad PCM of PCM programmeren fout
  • Diagnose en Repair Procedures

    Om een ​​code P032C, een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) diagnosticeren, en een betrouwbare specifieke reparatie- resource nodig zal zijn. Als de motor klinkt als het klopt, of veel lawaai maakt, het adres dat probleem voordat u een diagnose voor elke klopsensor codes.

    Controleren op bulletins technische dienst (TSBs), die van toepassing kunnen zijn op uw jaar / merk / model. Als het probleem is een bekend probleem kan er een bulletin om hulp bij diagnose en reparatie specifiek bestaan ​​om uw exacte probleem. Dat bespaart u tijd en geld.

    Begin met een visuele inspectie van alle systeem gerelateerde bedrading en stekkers. Kijk voor gecorrodeerd, verbrand of anderszins beschadigd bedrading en connectoren die een open of kortgesloten circuit kan leiden. Pingelsensoren vaak in het onderste deel van het motorblok. Dit maakt ze gevoelig voor schade bij zware onderdelen (zoals starters en motorophanging) worden vervangen. Systeemaansluitingen, bedrading en fragiele klopsensoren vaak gebroken tijdens reparaties in de omgeving.

    Sluit de OBD-II scanner van het voertuig diagnose-aansluiting en halen alle opgeslagen diagnostische codes en freeze frame data. Noteer deze informatie naar beneden voor gebruik in het diagnostisch proces. Duidelijk de codes en proefrit het voertuig om te zien of gereset.

    Als de P032C wordt gereset, start de motor en met de scanner te observeren Klopsensor data. Als de scanner aangeeft dat klopsensor spanning buiten de specificaties van de fabrikant, gebruikt de DVOM livegegevens testen op de knock stekker. Indien het signaal aan de connector binnen specificaties vermoeden een bedradingskwestie tussen de sensor en de PCM. Indien spanning op de terugslag stekker niet binnen specificaties vermoedt een defect pingelsensor. Als vervanging van de sensor is de volgende stap, moet u ervoor zorgen dat u niet in contact komen met hete koelvloeistof. Wacht tot de motor afkoelen voordat u de oude sensor.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p032c te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X