P032B Knock Sensor 3 Circuit Range / performance Bank 1

Home » OBD Codes » P0300-P0399 » P032B Knock Sensor 3 Circuit Range / performance Bank 1

P032B Knock Sensor 3 Circuit Range / performance Bank 1

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Knock Sensor 3 Circuit Range / Prestatie (Bank 1)

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen (DTC) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen verschillen per merk / model.

Knock sensoren worden gebruikt om de motor pre-detonatie detecteren (motor kloppen of ping). De klopsensor (KS) gewoonlijk een tweedraads sensor. Een 5 volt verwezen wordt naar de sensor en is een signaal terugkeer van de pingelsensor de PCM (Motormanagementsysteem). Hiervoor DTC verwijst naar de # 3 klopsensor, verwijzen naar een bepaald voertuig dienst gebruiksaanwijzing voor de specifieke locatie. Als er meerdere banken van van motor, is de cilinderbank die cilinder # 1 bevat.

De sensor signaaldraad informeert de PCM als een knock optreedt en in welke mate van ernst. De PCM zal het ontstekingstijdstip te voorkomen pre-detonatie vertragen. De meeste PCM’s hebben de mogelijkheid om te leren pingelt trends in de motor tijdens normaal gebruik.

Als de PCM vast dat de knock is uit de gewone of dat het geluidsniveau is abnormaal hoog is, kan P032B stellen. Indien de PCM waarneemt dat de knock ernstig en kan niet worden opgeheven door het vertragen het ontstekingstijdstip kan P032B stellen. Houd in gedachten dat pingelsensoren kan geen onderscheid maken tussen een knock uit de pre-detonatie of één van de problemen met de motor.

Symptomen

De symptomen van een P032B DTC kunnen zijn:

  • MIL (Malfunction Indicator Lamp) verlichting
  • Audible kloppen uit de motorruimte
  • pingen van de motor tijdens het accelereren
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken van P032B code omvatten:

  • Klopsensor mislukt
  • Klopsensor connector beschadigd
  • Klopsensor circuit open of kortgesloten naar aarde
  • Knock sensorcircuit kortgesloten spanning
  • Vocht in detonatiesensor connectors
  • Verkeerde brandstof octane
  • PCM is mislukt
  • Mogelijke oplossingen

    Als een motor geklopt kan worden gehoord, vaststellen van de bron van het mechanisch probleem dan eerst hertest. Zorg ervoor dat de juiste octaangetal van de brandstof werd gebruikt in de motor. Door minder octaanbrandstof dan gespecificeerd kan een ping veroorzaken of pre-detonatie en kunnen P032B veroorzaken.

    Haal de knock sensor en de kalibratie water of corrosie in de connector. Als de knock sensor een afdichting controleren er geen koelvloeistof uit het motorblok vervuiling van de sensor. Reparatie als dat nodig is.

    Zet het contact om run positie met de motor uit te schakelen. Waarborgen dat 5 volt aanwezig zijn in de KS # 3 connector. Zo ja, kijken of de weerstand tussen KS terminal en de motor aarde. U zult een voertuig specificatie voor nodig. Als de weerstand buiten de specificatie Vervang de pingelsensor. Als de weerstand is normaal, plug KS weer in en stationair draaien van de motor. Met behulp van een scanner in de datastroom, acht KS waarde. Geeft zij aan een klop aanwezig bij stationair toerental is? Zo ja, vervang de knock sensor. Als de pingelsensor shows geen stationair kloppen, tik op het motorblok met inachtneming van de knock-signaal. Als er geen signaal dat correspondeert met de kranen Vervang de pingelsensor vertoont. Als dat zo is, controleert u de knock sensor bedrading is niet naast doorgestuurd naar bougiekabels. Als er geen 5 Volt aanwezig bij de terugslag stekker terwijl losgemaakt terwijl KOEO (toets aan motor uit) dan terug naar de PCM-stekker. Zet het contact uit en knip de klopsensor 5 volt referentiedraad op een locatie die eenvoudig te repareren (of verwijder de draad van de PCM-stekker). Met KOEO, controleer 5 volt aan de zijde van de PCM geknipte draad. Als 5 volt niet aanwezig is, vermoedt dat er een slechte PCM. Als 5 volt aanwezig, reparatie kort 5 volt referentieschakeling.

    Aangezien de referentieschakeling is een gedeelde schakeling, moet u alle motoren sensoren die een 5 volt referentie toegevoerd te controleren. Koppelt iedere sensor een voor een totdat de referentiespanning rendement. Als het geeft de laatste sensor u aangesloten is de kortgesloten sensor. Wanneer geen sensoren kortgesloten, controleer de bedrading kortsluiting naar spanning op referentieschakeling.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p032b te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X