P0314 eencilinder Misfire (Cilinder niet nader gespecificeerd)

Home » OBD Codes » P0300-P0399 » P0314 eencilinder Misfire (Cilinder niet nader gespecificeerd)

P0314 eencilinder Misfire (Cilinder niet nader gespecificeerd)

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

eencilinder Misfire (Cilinder niet nader gespecificeerd)

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische foutcode normaliter van toepassing op de meeste fabrikanten sinds 1996

Die fabrikanten omvatten, maar zijn niet beperkt tot GM, Ford, Dodge, Chrysler, Jeep, Hyundai, Kia, Mazda, Mitsubishi, Volvo en VW.

Deze code is gericht op de relatie tussen de krukas positiesensor (CKP), nokkenaspositiesensor (CMP) en de algemene besturing (ECM / PCM). De PCM controleert de relatie tussen deze twee sensoren en vergelijkt deze met een ideale referentiepotentiaal is opgeslagen in de PCM. Indien de wijziging een gekalibreerde percentage overschrijdt, wordt een foutcode opgeslagen. Dit kan een elektrische storing of een mechanisch probleem zijn, afhankelijk van de reden voor de misfire en de voertuigfabrikant.

Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant en het soort krukaspositiesensor (CKP), nokkenas positie sensor (CMP) en de draad kleuren

Symptomen

de symptomen van een P0314 motor code kunnen zijn:.

  • storingsindicatielampje (MIL) op
  • Misfire / bokken of deinende
  • onder normale brandstofverbruik
  • oorzaken

    In het algemeen, de oorzaken voor deze code set zijn:

    de meest voorkomende problemen.

  • Worn ontstekingssysteem onderdelen, aan de spoel, plug draden, bougies, etc bevatten
  • Brandstofsysteem onderdelen – de injectors omvatten
  • minst:

  • Intermittent openen in de voeding, de massa of signaalcircuit het krukaspositiesensor
  • Intermittent geopend in de stroom, grond of signaalcircuit om nokkenaspositiesensor
  • Kan PCM – zelden
  • Diagnose stellen en informatie over reparaties

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Volgende, nota of er nog andere foutcodes. Als een van hen zijn ontstekingssysteem / brandstofsysteem gerelateerd, te diagnosticeren ze eerst. Verkeerde diagnose is bekend dat zich voordoen als een technicus diagnoses deze code voordat er een ontstekingssysteem / brandstofsysteem gerelateerde codes zijn grondig gediagnosticeerd en afgewezen. Verzeker er geen inname of afvoer lekkage. Een intake lek, of vacuüm lek, maakt de motor draaien mager. Een uitlaat lek geeft de indruk van een magere lopende motor door de lucht / brandstofverhouding sensor / zuurstofsensor (AFR / O2).

    Vervolgens, verwijder alle foutcodes en of de P0314 terugkeert. Als dit niet het geval, dan is het probleem was onderbroken of de P0314 was een herinnering code, dat is het iets wat in het verleden was.

    Als de code resets, dat wil zeggen, komt weer terug de volgende keer dat u begint met het voertuig of de eerstvolgende APK, verder onderzoek vereist. Zoek de CKP sensor en de CMP-sensor van uw specifieke voertuig. Eenmaal gelegen, visueel te inspecteren de connectoren en bekabeling. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, verbrand vlekken of gesmolten plastic. Trek de connectoren uit elkaar en controleer de ontvangen terminals (de metalen delen) in het kunststof verbindingen. Kijk of ze zien er verbrand of aangetast in plaats van de normale metalen kleur je waarschijnlijk gewend. U kunt een aantal elektrisch contact schoner en een plastic borstel op elk onderdelen winkel als je nodig hebt om de contactpunten te reinigen. Als dit niet mogelijk is, vinden sommige alcohol en een tandenborstel om ze schoon te maken met, maar zorg ervoor dat je niet zet de tandenborstel weer in de badkamer! Daarna laat ze drogen aan de lucht, nog wat diëlektrische siliconen verbinding (zelfde spullen die ze gebruiken voor de gloeilamp sockets) en zet een aantal waar de terminals in contact komen.

    Wis de diagnostische foutcodes uit het geheugen weer, en kijk of deze code terugkeert. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Als de code doet rendement, verwijder de CKP sensor en de CMP-sensor van de motor. Bekijk het uiteinde van de sensor wanneer het gaat dichtbij de timing componenten / flexplate / vliegwiel van de motor. Let op als er sprake is van schade aan het, waar het door een van deze componenten kunnen hebben toegeslagen. Als het lijkt alsof het kan zijn geslagen / beschadigd, zal het moeten worden vervangen. Op dit punt in de tijd, het is een verstandig voorstel te vervangen door één van de OEM of dealer. Bij verschillende gelegenheden hebben techs vervangen door een slechte Krukassensor, alleen te vinden dat ze moeten ze weer vervangen omdat de aftermarket sensor niet voldeed aan de spanning specificaties die de PCM zocht. Met deze code bij de twee sensoren, meer verdacht van het CMP sensor als Krukassensor zou neigen te veroorzaken dat de motor sterven. Het CMP sensor kan veroorzaken om het vermogen om afzonderlijke cilinders identificeren verliezen.

    Als het vooraf testen verder en de code is nog steeds aanwezig, controleren de lucht / brandstofverhouding sensor / zuurstofsensor (AFR / O2). Als het voortdurend geeft aan dat de motor mager loopt, te lokaliseren enige en alle mogelijkheden die een mager running / haperende motor zou kunnen veroorzaken. Deze omvatten:

  • Intake of uitlaat lekkage
  • Brandstofsysteem, waaronder brandstofdruk / brandstofdrukregelaar
  • Brandstofdruksensor
  • Brandstofinjecteurs
  • ontstekingssysteem
  • O2 sensor na de katalysator
  • EVAP systeem, teneinde de bus purge regelklep omvatten.
  • ook hier kan niet genoeg worden benadrukt dat alle andere codes voorafgaand aan deze een diagnose moet worden gesteld, zoals problemen die andere codes om het apparaat ontstaan ​​kan ook leiden tot dit een als goed.

    als de code nog steeds niet kan worden gewist, het enige wat die kan worden gedaan is om hulp te zoeken bij een getrainde automotive rijgedrag diagnosticus.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0314 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X