P0313 Ontsteking gedetecteerd met laag brandstofpeil

Home » OBD Codes » P0300-P0399 » P0313 Ontsteking gedetecteerd met laag brandstofpeil

P0313 Ontsteking gedetecteerd met laag brandstofpeil

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Misfire gedetecteerd met Low Fuel

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain code, welke middelen Het geldt voor alle merken / modellen 1996-nieuwer. Echter, zullen specifieke stappen voor probleemoplossing variëren, afhankelijk van het voertuig.

Code P0313 verwijst naar een ontstekingsfout onder lage brandstof. Het is een van de weinige dubbelzinnige codes op een voertuig, die, indien op het eerste gezicht, gediagnosticeerd en gecorrigeerd lijkt eenvoudig genoeg.

De code wordt ingesteld als de computer –through signalen van verschillende sensoren – bepaalt dat de motor miss wijten is aan een mager (te veel lucht en weinig brandstof) staat. Als het brandstofniveau laag genoeg is om te ontdekken de brandstofpomp, sporadische drukstoten te wijten aan het onvermogen van de pomp te halen de resterende brandstof zal een & quot veroorzaken; Lean ” staat.

Naar alle waarschijnlijkheid je ofwel hebben verlaagd het brandstofniveau laag bij te vullen, of je hebt een legitieme brandstoftoevoer probleem. Als het brandstofsysteem blijkt correct te werken, kunnen een aantal andere mechanische defecten dit scenario veroorzaken.

Symptomen

De symptomen kunnen zijn:

  • Trouble code P0313 misfire gedetecteerd met een laag brandstofverbruik
  • Rough draaiende motor
  • Harde of geen start
  • Aarzeling op de versnelling
  • Het ontbreken van de macht
  • mogelijke oorzaken

    De oorzaken voor deze DTC kunnen zijn:

    het meest waarschijnlijk:

  • Laag brandstofniveau bloot brandstofpomp
  • Bij gebreke brandstofpomp
  • Fuel verstopt
  • Benzinedrukregelaar storing
  • verstopte of niet brandstofinjectoren
  • Short of onderbreking in brandstofpomp harnas
  • Slechte elektrische aansluitingen
  • verdere mogelijkheden:

  • Bougies
  • ontstekingsdraad
  • Defecte reluctor ring
  • Carbon-vervuilde kleppen
  • Mass luchtstroomsensor
  • Defecte verdeelkap
  • Defecte coil packs
  • Gebrek aan compressie
  • Grote vacuümlek
  • Diagnostic and Repair

    het is belangrijk om te beginnen door online te gaan en het controleren van alle infectiegev mier TSBs (technische dienst bulletins) met betrekking tot deze code. Als het brandstofsysteem is niet het probleem, meerdere voertuigen hebben een merkwaardig probleem dat de neiging heeft om deze code in te stellen.

    Als u bijvoorbeeld BMW’s hebben een reeks van drie olieafscheider slangen onder het inlaatspruitstuk dat wanneer gebarsten, het creëren van een vacuüm lek dat de reeksen van deze code.

    Controleer uw fabriek en verlengde garantie te kijken of het nog steeds bedekt is, en voor hoe lang.

    Koop een code scanner van uw lokale auto-onderdelen op te slaan, of lenen. Ze relatief goedkoop en niet alleen ophalen van de code, maar ze hebben een bijbehorende code kruisverwijzing blad voor uitleg en kan de computer na voltooiing opnieuw.

    Sluit de scanner aan op de OBD-poort onder het dashboard aan de bestuurderszijde. Draai de sleutel naar ” On ” en druk de ” Read ” knop. Noteer alle codes en cross-reference ze met de code vel. Aanvullende codes kunnen aanwezig zijn die u rechtstreeks naar een bepaald gebied, zoals:

  • P0004 Fuel Volume Regulator Controle Circuit hoog
  • P0091 Fuel Pressure Regulator 1 Controle Circuit Low
  • P0103 Mass of Volume Air Flow Circuit hoge input
  • P0267 Cilinder 3 Injector Circuit Low
  • P0304 Cilinder 4 Misfire gedetecteerd
  • Reparatie aanvullende code (s) en opnieuw testen door het selectievakje code met de scanner en testen besturen van het voertuig.

    Indien geen ondersteunende codes aanwezig zijn, start het brandstoffilter. De volgende diagnose en reparatie procedures vereisen een paar speciale gereedschappen:

  • Special brandstoffilter verwijderen moersleutels
  • Fuel druk tester en adapters
  • Fuel kan
  • Volt / Ohmmeters
  • Zorg ervoor dat er ten minste een halve tank brandstof.

  • Sluit de brandstofdruk tester aan de brandstof testconnector van de brandstofrail. Opent het ventiel van de tester en laat de brandstofdruk leeglopen in een gas kan. Sluit de klep op de tester.
  • Breng de wagen en vervang het brandstoffilter.
  • Zet de sleutel op en controleer op lekkages.
  • Trek de connector op de brandstofpompmodule los en controleer spanning aan de brandstofpomp. Om dit te doen een helper zal moeten fietsen de sleutel op vijf seconden en uit voor vijf. De computer activeert de pomp twee seconden. Als de computer de motor niet ziet draaien schakelt de brandstofpomp uit.
  • Probe de terminals in de connector van kracht. Op hetzelfde moment luisteren naar de pomp energize. Als er geen geluid of een ongewoon geluid van de pomp faalt. Zorg ervoor dat de bedrading en de connector zijn in goede vorm.
  • Laat het voertuig en start de motor. Maak een notitie van de brandstofdruk op een stationair draaien. Als de motor loopt beter en de brandstofdruk binnen de grenzen volgens de service manual van het probleem is gerepareerd.
  • Als dit niet het probleem, kijk voor een vacuüm lekken naar het inlaatspruitstuk op te lossen.
  • Trek de vacuümslang van de brandstofdrukregelaar. Kijk voor brandstof in de slang. Brandstof betekent dat het membraan is mislukt.
  • Als de brandstofpomp defect is, neem het mee naar een servicepunt te vervangen. Het maakt technici nerveus toen het schrappen van de brandstoftank. Een enkele vonk kan ramp te brengen. Probeer niet thuis, opdat gij blazen je huis en de omliggende woningen als er een ongeluk zou gebeuren.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0313 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X