P0306 Cilinder 6 Misfire gedetecteerd

Home » OBD Codes » P0300-P0399 » P0306 Cilinder 6 Misfire gedetecteerd

P0306 Cilinder 6 Misfire gedetecteerd

Technische beschrijving

Cilinder 6 Misfire gedetecteerd

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, welke middelen zij betrekking heeft op OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

De reden om een ​​code P0306 opgeslagen in OBDII voertuig dat de aandrijflijn (PCM) een individuele cilinder misfire heeft ontdekt . Een P0306 specifiek op het nummer zes cilinder. Raadpleeg een betrouwbare voertuiginformatie bron voor de locatie van het nummer zes cilinder voor het betrokken voertuig.

Een dergelijke code kan worden veroorzaakt door een brandstofafgiftebewerking probleem, een grote vacuümlek, een uitlaatgasrecirculatiesysteem ( EGR) storingen of mechanische motorstoring, maar is meestal het resultaat van een ontstekingssysteem defect resulteert in een lage of geen vonk aandoening.

Vrijwel alle OBDII uitgeruste voertuigen gebruikt een distributeur-minder, coil-over-stop (COP), hoge intensiteit vonk, ontstekingssysteem. Het wordt bestuurd door de PCM effect precieze ontstekingsvonk en timing.

De PCM berekent ingangssignalen van de krukaspositiesensor, nokkenasstandsensor en gaspedaal positiesensor (onder andere afhankelijk van het voertuig) te configureren een ontstekingsvonk timing strategie.

In een realistisch gevoel, nokkenaspositiesensor en krukaspositiesensor zijn essentieel voor de werking van de OBDII ontstekingssysteem. Gebruik ingangssignalen van deze sensoren, de PCM levert een spanningssignaal dat de hoge-intensiteit bobines (meestal een voor elke cilinder) brand veroorzaakt in opeenvolgende volgorde.

Omdat de krukas bochten met een snelheid die ongeveer twee keer zo snel als de nokkenas (s), is het cruciaal dat de PCM kent hun exacte positie; zowel in het algemeen en met betrekking tot elkaar. Een eenvoudige methode uit te leggen dit aspect van de motor is:

Het bovenste dode punt (TDC) is het punt waar de krukas en de nokkenas (s) uitlijnen met de zuiger (het nummer een cilinder) aan zijn hoogste punt en de inlaatklep (s) (voor cilindernummer een) geopend. Dit staat bekend als de compressieslag.

Tijdens de compressieslag, lucht en brandstof worden getrokken in de verbrandingskamer. Op dit punt, is er een vonk die nodig is om verbranding te veroorzaken. De PCM herkent de positie van de krukas en de nokkenas en initieert het spanningssignaal moet samenvallen met een hoge intensiteit vonk van de ontstekingsspoel.

De verbranding in de cilinder drijft de zuiger weer in een neerwaartse wijze. De motor rolt door de compressieslag en het nummer een zuiger begint te trekken naar de krukas, wordt de inlaatklep (en) afgesloten. Dit begint de uitlaatslag. Als de krukas een omwenteling voltooit, het nummer een zuiger opnieuw bereikt zijn hoogtepunt. Aangezien de nokkenas (s) in afgerond een halve omwenteling, de inlaatklep gesloten blijft en de uitlaatklep wordt geopend. Bovenaan de uitlaatslag, wordt geen ontstekingsvonk nodig, omdat deze slag wordt gebruikt om verbruikte uitlaatgassen uit de cilinder te duwen door de opening gecreëerd door de open uitlaatklep (s), en in het uitlaatspruitstuk.

Typische hoge intensiteit ontstekingspoel werking wordt bij een constante toevoer van gesmolten, geschakelde (alleen aanwezig bij de ontstekingsslot in ON) accuspanning en een toegevoerde gemalen puls (op het geschikte tijdstip) door PCM. Wanneer de grond wordt toegevoerd aan de bobine (primair circuit), de spoel zendt een hoge intensiteit spark (tot 50.000 volt) voor een fractie van een seconde. Deze hoge intensiteit vonk wordt via een bougiekabel of boot en een bougie, die is geschroefd in de cilinderkop of inlaatspruitstuk, waarin het contact met een nauwkeurige lucht / brandstofmengsel maakt. Het resultaat is een gecontroleerde explosie. Als deze explosie niet gebeurt, de motor RPM-niveau wordt beïnvloed en de PCM detecteert. Daarna controleert de PCM nokkenasstand, krukaspositie en afzonderlijke bobine terugkoppelspanning ingangen te bepalen welke cilinder gesputterd of aanbevelen verwarring.

Als de cilinder misfire niet consistent of ernstig genoeg is, kan de code weergegeven als uitgevoerd en het storing controlelampje (MIL) alleen knipperen als de PCM eigenlijk een ontstekingsfouten detecteert (ga uit als dit niet het geval ). Het systeem is ontworpen op deze manier om de bestuurder dat een ontstekingsfout van deze mate schadelijk is voor de katalysator en andere onderdelen van de motor kunnen waarschuwen. Zodra de misfire wordt meer consistente en ernstige, zal een P0306 worden opgeslagen en constant MIL verlichting zal optreden

Code Ernst & Symptomen

Voorwaarden ter bevordering van de opslag van een P0306 waarschijnlijk katalysator en / of schade aan de motor veroorzaken. Deze code moet worden aangemerkt als ernstig

De symptomen kunnen zijn:.

  • Verminderde prestaties van de motor
  • Rough of instabiel gevoel met de motor (stationair of onder lichtversnelling)
  • Odd geur van uitlaatgas
  • knipperend of constant MIL (storingsindicatielampje) verlichting
  • Oorzaken

    Een code P0306 kan betekenen dat een of meer van de volgende is gebeurd:

  • Defecte bobine (s)
  • Bad bougie (s), bougiekabels, of bougiedoppen
  • Defecte injector (s)
  • defect brandstoftoevoersysteem (brandstofpomp, brandstofpomprelais, brandstofinjectoren, of brandstoffilter)
  • Major motor vacuümlek
  • EGR klep geblokkeerd in de open positie
  • verstopte EGR ports
  • Diagnosis & Reparatiestappen

    Een diagnostische scanner, digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een betrouwbare voertuig informatiebron vereist zijn om een ​​opgeslagen (of bijna) code P0306 diagnosticeren.

  • Begin uw diagnose met een visuele inspectie van de getroffen bobine, bougie en bougie boot
  • Onderdelen die zijn verontreinigd met vloeistof (olie, koelvloeistof van de motor, of water) moet worden gereinigd of vervangen
  • als de aanbevolen onderhoudsinterval eisen (alle) bougie vervangen, is dit een goed moment om het
  • Controleer primaire bedrading en connectoren, voor de bobine in kwestie, en make reparaties doen noodzakelijk
  • Key-on-draaiende motor (KOER), luistert u naar de aanwezigheid van een groot vacuümlek en make reparaties indien nodig
  • Als lean uitlaat codes of brandstoftoevoer codes begeleiden de ontstekingsfout code, moeten zij worden gediagnosticeerd en eerst gerepareerd
  • Alle EGR afsluiterpositie codes moeten worden gecorrigeerd vóór het diagnosticeren van een misfire code
  • Onvoldoende EGR stromen codes moeten voordat de diagnose van deze code
  • Met alle van de bovenstaande problemen verholpen worden aangepakt, sluit u de scanner aan het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Ik wil deze informatie af als het nuttig later kan schrijven. Nu, schakelt de codes en kijk of de P0306 wordt gereset tijdens een lange proefrit.

    Als de code wordt gereset, gebruik maken van uw voertuig informatiebron technische bulletins dienst (TSB), die betrekking hebben op de symptomen te zoeken en te code (s) in kwestie. Aangezien TSB lijsten zijn samengesteld uit vele duizenden reparaties, de informatie in de juiste één zult u waarschijnlijk helpen bij het maken van een juiste diagnose.

    Zorg ervoor dat de cilinder die verwarring te lokaliseren. Zodra dit is bereikt, moet u de exacte oorzaak van de storing te bepalen. U kunt vele uren doorbrengen in het testen van individuele componenten, maar ik heb een eenvoudig systeem om deze taak te volbrengen. De beschreven procedure is voor een voertuig met automatische transmissie. . Handgeschakelde transmissie uitgeruste voertuigen kan ook op deze manier worden getest, maar het is meer een uitdaging

    Het is als volgt:

  • Bepaal binnen welke toerenbereik de misfire vaakst optreedt. Dit kan gebeuren door testrit of controle freeze frame data
  • Met het toerentalbereik bepaald, start de motor en laat deze op bedrijfstemperatuur bereikt
  • Plaats een klamp aan weerszijden van de aangedreven wielen van het voertuig
  • Laat een helper get in de stoel van de bestuurder en plaats de shifter in DRIVE met de handrem set en hun voeten stevig in te drukken op het rempedaal
  • Take een positie langs de voorzijde van het voertuig, zodat u de motor kan bereiken, met de kap open en veilig
  • Laat de assistent geleidelijk verhogen van de RPM-niveau door het indrukken van het gaspedaal tot de misfire wordt tentoongesteld
  • Met de motor hapert, til de bobine van de baars en noteer de mate van high-intensity vonk wordt geproduceerd
  • high-intensiteit vonk moeten helder blauw van kleur en prachtige in zijn intensiteit. Als het niet, vermoedt dat er een defecte bobine
  • Als u niet zeker bent over het niveau van de vonk geproduceerd door de spoel in kwestie, tilt een werkende spoel van de baars en let op de mate van vonk
  • Vervanging van de corresponderende bougie en boot / draad wordt aanbevolen om een ​​bobine worden vervangen
  • Als de bobine lijkt normaal te vuren, zet de motor uit en plaats een bekende goede vonk plug in de boot / draad
  • Start de motor uit en laat de assistent herhaal de procedure
  • Neem high-intensity vonk over de bougie. Het moet ook helder blauw en intens van aard zijn. Als het niet, vermoedt dat er een defecte bougie voor de cilinder in kwestie
  • Als high-intensity vonk (voor de betreffende cilinder) lijkt normaal, kunt u een soortgelijke test voor de brandstof injector uit te voeren door het voorzichtig los te koppelen om te zien of geen verschil in het motortoerental wordt gedetecteerd. Een werkende brandstof injector ook een hoorbare tikken toon voortbrengen
  • Als de brandstofinjector onwerkzaam Gebruik een knooppunt licht te testen op spanning en massasignaal (bij injectorstekker) terwijl de motor loopt
  • In de meeste gevallen zult u de oorzaak van het misfire gevonden hebben tegen de tijd dat u klaar bent met het testen van high-intensity vonk.

  • EGR-systemen die een systeem te gebruiken voor het injecteren van uitlaatgassen in afzonderlijke cilinders is bekend dat symptomen veroorzaken die een ontstekingsfout simuleren. De EGR cilinder portalen verstoppen en veroorzaken alle EGR-gassen in een cilinder worden gestort, waardoor een misfire
  • Wees voorzichtig bij het testen van hoge intensiteit vonk. 50.000 volt kan schadelijk of zelfs dodelijk in extreme omstandigheden
  • Bij het testen van high-intensity vonk, houd deze weg van brandstofbronnen te vermijden ramp
  • Cilinder Misfire Video

    Wij zijn niet met de producenten van deze video aangesloten. Het is nuttig voor een DIYer die een eencilinder misfire kunnen pakken, dus we zijn het met inbegrip van als een andere vrije bron die kan helpen bij de diagnose en reparatie van een P0306: