P0302 Cilinder 2 Misfire gedetecteerd
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Cilinder 2 Misfire gedetecteerd
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke aandrijflijn code, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model. Auto merken die ervaring deze code kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot VW, Chevrolet, Jeep, Dodge, Nissan, Honda, Ford, Toyota, Hyundai, etc.
De reden voor een code P0302 worden opgeslagen in uw OBDII voertuig dat de aandrijflijn (PCM) een individuele cilinder misfire heeft gedetecteerd. Een P0302 specifiek op het nummer 2 cilinder. Raadpleeg een betrouwbare voertuiginformatie bron voor de locatie van het nummer 2 cilinder voor het betrokken voertuig.
Een dergelijke code kan worden veroorzaakt door een brandstofafgiftebewerking probleem, een grote vacuümlek, een uitlaatgasrecirculatiesysteem ( EGR) storingen of mechanische motorstoring, maar is meestal het resultaat van een ontstekingssysteem defect resulteert in een lage of geen vonk aandoening.
Vrijwel alle OBDII uitgeruste voertuigen gebruiken agent-less, coil-over-stop (COP), hoge intensiteit vonk, ontstekingssysteem. Het wordt bestuurd door de PCM effect precieze ontstekingsvonk en timing.
De PCM berekent ingangssignalen van de krukaspositiesensor, nokkenasstandsensor en gaspedaal positiesensor (onder andere afhankelijk van het voertuig) te configureren een ontstekingsvonk timing strategie.
In een realistisch gevoel, nokkenaspositiesensor en krukaspositiesensor zijn essentieel voor de werking van de OBDII ontstekingssysteem. Gebruik ingangssignalen van deze sensoren, de PCM levert een spanningssignaal dat de hoge-intensiteit bobines (meestal een voor elke cilinder) brand veroorzaakt in opeenvolgende volgorde.
Omdat de krukas bochten met een snelheid die ongeveer twee keer zo snel als de nokkenas (s), is het cruciaal dat de PCM kent hun exacte positie; zowel in het algemeen en met betrekking tot elkaar. Een eenvoudige methode uit te leggen dit aspect van de motor is:
Het bovenste dode punt (TDC) is het punt waar de krukas en de nokkenas (s) uitlijnen met de zuiger (het nummer een cilinder) aan zijn hoogste punt en de inlaatklep (s) (voor cilindernummer een) geopend. Dit staat bekend als de compressieslag.
Tijdens de compressieslag, lucht en brandstof worden getrokken in de verbrandingskamer. Op dit punt, is er een vonk die nodig is om verbranding te veroorzaken. De PCM herkent de positie van de krukas en de nokkenas en initieert het spanningssignaal moet samenvallen met een hoge intensiteit vonk van de ontstekingsspoel.
De verbranding in de cilinder drijft de zuiger weer in een neerwaartse wijze. De motor rolt door de compressieslag en het nummer een zuiger begint te trekken naar de krukas, wordt de inlaatklep (en) afgesloten. Dit begint de uitlaatslag. Als de krukas een omwenteling voltooit, het nummer een zuiger opnieuw bereikt zijn hoogtepunt. Aangezien de nokkenas (s) in afgerond een halve omwenteling, de inlaatklep gesloten blijft en de uitlaatklep wordt geopend. Bovenaan de uitlaatslag, wordt geen ontstekingsvonk nodig, omdat deze slag wordt gebruikt om verbruikte uitlaatgassen uit de cilinder te duwen door de opening gecreëerd door de open uitlaatklep (s), en in het uitlaatspruitstuk.
Typische hoge intensiteit ontstekingspoel werking wordt bij een constante toevoer van gesmolten, geschakelde (alleen aanwezig bij de ontstekingsslot in ON) accuspanning en een toegevoerde gemalen puls (op het geschikte tijdstip) door PCM. Wanneer de grond wordt toegevoerd aan de bobine (primair circuit), de spoel zendt een hoge intensiteit spark (tot 50.000 volt) voor een fractie van een seconde. Deze hoge intensiteit vonk wordt via een bougiekabel of boot en een bougie, die is geschroefd in de cilinderkop of inlaatspruitstuk, waarin het contact met een nauwkeurige lucht / brandstofmengsel maakt. Het resultaat is een gecontroleerde explosie. Als deze explosie niet gebeurt, de motor RPM-niveau wordt beïnvloed en de PCM detecteert. Daarna controleert de PCM nokkenasstand, krukaspositie en afzonderlijke bobine terugkoppelspanning ingangen te bepalen welke cilinder gesputterd of aanbevelen verwarring.
Als de cilinder misfire niet consistent of ernstig genoeg is, kan de code weergegeven als uitgevoerd en het storing controlelampje (MIL) alleen knipperen als de PCM eigenlijk een ontstekingsfouten detecteert (ga uit als dit niet het geval ). Het systeem is ontworpen op deze manier om de bestuurder dat een ontstekingsfout van deze mate schadelijk is voor de katalysator en andere onderdelen van de motor kunnen waarschuwen. Zodra de misfire wordt consistenter en ernstige, een P0302 worden opgeslagen en constante MIL verlichting optreedt.
Code Ernst
Omstandigheden die opslag van een P0302 bevorderen zullen waarschijnlijk uitlaatkatalysator en / of schade aan de motor. Deze code moet worden aangemerkt als ernstig
Code Symptomen
De symptomen van een P0302 kunnen zijn:.
Oorzaken
Een code P0302 kan betekenen dat een of meer van de volgende is gebeurd:
Diagnose & Reparatiestappen
Een diagnostische scanner, digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een betrouwbare voertuig informatiebron vereist zijn om een opgeslagen (of bijna) code P0302 diagnosticeren.
Met alle van de bovenstaande problemen verholpen worden aangepakt, sluit u de scanner aan het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Ik wil deze informatie af als het nuttig later kan schrijven. Nu, schakelt de codes en kijk of de P0302 wordt gereset tijdens een lange proefrit.
Als de code wordt gereset, gebruik maken van uw voertuig informatiebron technische bulletins dienst (TSB), die betrekking hebben op de symptomen te zoeken en te code (s) in kwestie. Aangezien TSB lijsten zijn samengesteld uit vele duizenden reparaties, de informatie in de juiste één zult u waarschijnlijk helpen bij het maken van een juiste diagnose.
Zorg ervoor dat de cilinder die verwarring te lokaliseren. Zodra dit is bereikt, moet u de exacte oorzaak van de storing te bepalen. U kunt vele uren doorbrengen in het testen van individuele componenten, maar ik heb een eenvoudig systeem om deze taak te volbrengen. De beschreven procedure is voor een voertuig met automatische transmissie. . Handgeschakelde transmissie uitgeruste voertuigen kan ook op deze manier worden getest, maar het is meer een uitdaging
Het is als volgt:
In de meeste gevallen zult u de oorzaak van het misfire gevonden hebben tegen de tijd dat u klaar bent met het testen van high-intensity vonk.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0302 te vinden en de problemen op te lossen.