P0300 Random / Multiple Cylinder Misfire gedetecteerd

Home » OBD Codes » P0300-P0399 » P0300 Random / Multiple Cylinder Misfire gedetecteerd

P0300 Random / Multiple Cylinder Misfire gedetecteerd

Technische beschrijving

Random / Multiple Cylinder Misfire gedetecteerd

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen enigszins verschillend kunnen zijn, afhankelijk van het model. Dus deze motor code artikel van toepassing is Chevrolet, Ford, Nissan, Toyota, Dodge, Honda, GMC, etc.

In principe is dit P0300 code betekent dat de computer van de de auto heeft vastgesteld dat niet alle van de cilinders van de motor zijn goed schieten.

een P0300 diagnostische code duidt op een willekeurige of meerdere ontstekingsfout. Als het laatste cijfer is een getal van nul, deze overeenkomt met de cilindernummer dat verwarring. Een P0302 code, bijvoorbeeld, zou je moeten vertellen cilinder nummer twee is verwarring. Helaas, een P0300 maakt je niet specifiek vertellen welke cilinder (s) is / zijn mis-vuren, en ook niet waarom.

Symptomen

  • de motor moeilijker om
  • de motor struikelt / struikelen, en / of aarzelen
  • andere symptomen kunnen ook aanwezig zijn
  • Oorzaken

    Een code P0300 kan deze één of meer van de volgende is gebeurd betekenen :

  • Defecte bougies of draden
  • Defecte spoel (pack)
  • Defecte zuurstofsensor (s)
  • Defecte brandstof verstuiver (s)
  • Verbrande uitlaatklep
  • Defecte katalysator (en)
  • Stuck / geblokkeerd / lekkende EGR klep / doorgangen
  • Defecte nokkenaspositiesensor
  • Defecte computer
  • Mogelijke oplossingen

    Als er geen symptomen, de eenvoudigste ding om te doen is om de code opnieuw in te stellen en zien of het terugkomt.

    als er symptomen zoals de motor struikelen of aarzelen, controleer dan alle bedrading een d connectors die tot de cilinders (d.w.z. bougies). Afhankelijk van hoe lang de onderdelen van de ontsteking in de auto zijn geweest, kan het een goed idee om ze te vervangen als onderdeel van uw normale onderhoudsschema zijn. Ik zou bougies, bougiekabels, verdeelkap en rotor (indien van toepassing). Controleer anders de spoelen (alias coil packs). In sommige gevallen kan de katalysator is gegaan slecht. Als je rotte eieren ruiken in de uitlaat, uw kat converter moet worden vervangen. Ik heb ook gehoord in andere gevallen waren de problemen defecte brandstofinjectoren

    Random misbaksels die rond springen van de ene cilinder naar de andere (lees: P030x codes). Ook zal een P0300 code in te stellen. De onderliggende oorzaak is vaak een mager brandstof aandoening, die kan worden veroorzaakt door een vacuümlek in het inlaatspruitstuk of ongemeten er lucht langs de luchtstroomsensor, of een EGR klep die vastzit geopend.

    Het is nuttig om de toegang tot een fabriek service manual en een geavanceerde scanner moeten een willekeurige misfire DTC juiste diagnose.

    P0300 Diagnostics video

    Hier is een handige video die u kunnen helpen om meer te leren , diagnosticeren en reparatie van uw P0300 DTC. Deze video is bedoeld voor auto reparatie professionals, maar kan nuttig zijn om DIYers zijn. Het toont het gebruik van een geavanceerde OBD-II scanner tijdens diagnosestappen: