P02F7 Cylinder 10 Injector Circuit Range / performance

Home » OBD Codes » P0200-P0299 » P02F7 Cylinder 10 Injector Circuit Range / performance

P02F7 Cylinder 10 Injector Circuit Range / performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Cilinder # 10 Injector Circuit Range / performance

Wat betekent dat?

Het OBD-foutcode P02F7 is een generieke powertrain code voor alle voertuigen. Hoewel de referentie code dezelfde is, kan de reparatieprocedure enigszins variëren met de fabrikant.

Deze code betekent dat de aandrijflijn (PCM) een buiten bereik of prestatieprobleem waarbij de injector voor de # 10 cilinder in de ontstekingsvolgorde heeft ervaren.

In het kort, deze brandstof injector functioneert niet naar één van een verscheidenheid van redenen. Het is belangrijk om te diagnosticeren en repareren van dit soort problemen zo snel mogelijk. Wanneer een brandstof injector storingen, veroorzaakt rimpelingen langs de lijn, wat betekent dat operationele parameters van de motor veranderen als gevolg van de gemengde signalen op de PCM.

Dit type probleem wordt beter aangepakt zo snel mogelijk om schade te voorkomen andere interne componenten. Een slechte brandstofinjector de bougie ontsteking veroorzaken, effecten zuurstof sensor katalysator, en verschillende andere componenten te bewerkstelligen ook.

Zie een voertuigspecifieke reparatiehandboek om de locatie van de # 10 cilinder bepalen voor uw specifieke toepassing.

Dwarsdoorsnede diagram van een typerende auto-injector (geleverd door WikipedianProlific) :

symptomen

De symptomen verschijnen voor een P02F7 code kunnen zijn:

  • De check engine lampje gaat branden en de code P02F7 zal
  • de motor zal ruwer dan normaal lopen
  • Een gebrek aan macht
  • Een grote daling van het brandstofverbruik kan leiden
  • Oorzaken

    Mogelijke oorzaken hiervoor DTC omvatten:

  • Vuile injector toevoeren van het nummer twee cilinders
  • Defecte injector
  • Gestopte brandstofinjector
  • openen of kortsluiting in de brandstofinjector bedrading
  • Defecte draadbundel van de PCM naar de injector
  • Defecte elektrische connector van de brandstof inj ector
  • Losse of gecorrodeerde brandstofinjector connector
  • P02F7 Diagnose / Rep

    algemeen wordt dit soort problemen is ofwel een losse of gecorrodeerde elektrische connector de injector, een vervuilde injector (vuil of verstopt) of een slechte injector vervanging toe.

    45 jaar ik heb ontdekt dat slechte elektrische aansluitingen de oorzaak van de elektrische storing het merendeel van de tijd . Ik heb gevonden, maar in weinig gevallen laagspanningsbedrading werd kortgesloten of open is (bij rust gelaten).

    De meeste elektrische problemen werden dynamo verband, aanzet magneetklepbedrading, zuurstofsensor bedrading als gevolg van de nabijheid de uitlaat en batterijgerelateerde. De meeste elektrische werk werd corrigeren door de klant geïnstalleerde items zoals high-power stereo’s en andere onderdelen of onjuist geïnstalleerd.

    De brandstofinjectoren krijgen hun stroom van het brandstofpomprelais. De PCM bedient het relais als de sleutel is ingeschakeld. Dit betekent dat, zolang de toets aan is, de injectoren macht hebben.

    De PCM activeert de injector, door in de grond op de benodigde tijd en de juiste tijd.

  • Controleer de connector van de brandstofinjector. Het is een kunststof connector bevestigd op de injector met een draadklem rond de connector. Trek aan de connector om te zien of het gaat gemakkelijk af. Verwijder de draadklem en trek de stekker van de injector.
  • Controleer de kabelboom connector voor corrosie of weggeconcurreerd kunnen. Zorg ervoor dat de twee bladen zijn niet gebogen in de injector zelf. Elk gebrek corrigeren en toe te passen diëlektrische vet en installeren van de elektrische connector.
  • Start de motor en luister naar de injector om ervoor te zorgen dat het werkt. Gebruik een lange schroevendraaier om de injector en het handvat om je oor en je kunt duidelijk horen. Als het niet is het maken van een zeer hoorbare ‘klikken’ noise, heeft ofwel geen elektrische stroom naar het of het is mislukt.
  • Als het niet klikken, trekt de stekker van de injector en controleer kracht met een voltmeter. Nr krachtmiddelen de bedrading naar de brandstofpomp relais in gebreke of een losse verbinding. Als het vermogen heeft probe beide uiteinden van de kabelboomconnector en als de PCM injector driver werkt, zal de voltmeter snelle pulsen geven. Als pulsen worden gezien, vervang de injector.
  • Als de injector actief was, dan is ofwel aangesloten of vuil. Poging om het eerst te reinigen. De kit om de injectoren spoelen is goedkoop en zal aan de resterende injectoren, eventueel voorkomen van een recidief. Als de spoelen niet in slaagt om het probleem op te lossen, de injector moet worden vervangen.
  • Online kopen of van een auto-onderdelen op te slaan een ” direct ” injector spoelen kit. Het zal bestaan ​​uit een fles hogedruk-injector reiniger en een slang met een uiteinde van de injector schonere fles draad op.

  • Trek de zekering naar de brandstofpomp.
  • Start het voertuig en laat het draaien tot hij sterft door gebrek aan brandstof.
  • Verwijder en sluit de brandstofretourleiding aan de brandstofdrukregelaar. Dit is om te voorkomen dat de reiniger uit terug te keren naar de brandstoftank.
  • Verwijder de Schrader klep in de brandstofrail testpoort. Installeer de flush kit brandstof lijn om deze test poort. Rijg de hogedruk-brandstofinspuitsysteem schonere fles op de flush kit brandstofleiding.
  • Start de motor en laat deze lopen totdat hij zonder brandstof. Het zal worden uitgevoerd op de schonere fles alleen.
  • Als de motor wordt gestopt, schakelen de sleutel uit en verwijder de spoelen kit lijn en vervang het Schraderventiel. Installeer de zekering brandstofpomp.
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p02f7 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X