P0266 Cilinder 2 Bijdrage / Balance Fault
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Cilinder 2 Bijdrage / Balance
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een aandrijflijn generieke code, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.
De OBDII code P0266 wordt beschreven als een cilindernummer 2 bijdrage / balans. In essentie is dit een code waarin staat dat de nummer twee cilinder in de vurenorde is het ervaren van een brandstof-gerelateerd probleem.
Dit is ook een generieke code, wat betekent dat het voor alle fabrikanten. De verwijzing is hetzelfde, echter, kan de fabrikant van een specifiek model hebben ervaren een defect onderdeel of een fout in de installatie.
toegang altijd de technische dienst bulletins (TSBs) online voor uw specifieke jaar en make voertuig. Naar verwante TSBs en het advies van de fabriek reparatie procedure.
De aandrijflijn (PCM) bewaakt het vermogen van elke cilinder door vergelijking van de versnelling of toename in snelheid van de krukas tijdens de arbeidsslag van elke cilinder.
Wanneer één of meer cilinders minder stroom dragen dan de rest van de cilinders, de foutcode P0266 is ingesteld.
Hoewel de PCM voert deze test om te bepalen of een brandstof injector goed werkt, kan een auto-technicus een soortgelijke test interne problemen motor te lokaliseren uit te voeren. Door aan één bougie tegelijk terwijl de motor loopt, merkt hij RPM druppel op elke cilinder.
Alle cilinders moet minder dan 5 procent van elkaar. Elke cilinder met een kleinere daling RPM te repareren. Beide testen zijn vergelijkbaar in dat ze beide te vergelijken krukas RPM.
Dit is een probleem dat bij de eerst mogelijke gelegenheid om eventuele schade te voorkomen moet worden aangepakt.
Dwarsdoorsnede diagram van een typische auto brandstofinjector (geleverd door WikipedianProlific):
symptomen
De symptomen verschijnen voor een P0266 code kunnen zijn:
Oorzaken
het is mijn ervaring dat de code verwijst naar minder stroom wordt in zoveel tweecilinder. Een elektrisch probleem zou codeset voor een hoge of lage spanning situatie van deze injector.
Te weinig brandstof aan het nummer twee cilinders is de meest waarschijnlijke oorzaak. De injector kan geheel zijn inactief of het druppelen van een kleine hoeveelheid brandstof in plaats van de normale kegelvormige nevel. Dit zou door vervuiling of verontreiniging van het inlaatfilter op de injector.
Diagnostic & WERKMETHODE
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0266 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0266 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0266 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.