P0263 Cilinder 1 Bijdrage / Balance Fault

Home » OBD Codes » P0200-P0299 » P0263 Cilinder 1 Bijdrage / Balance Fault

P0263 Cilinder 1 Bijdrage / Balance Fault

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Cilinder 1 Bijdrage / Balance

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een aandrijflijn generieke code, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

De OBDII code P0263 wordt beschreven als een cilinder nummer 1 bijdrage / balans. In essentie is dit een code waarin staat dat de nummer één cilinder in de vurenorde is het ervaren van een brandstof-gerelateerd probleem.

Dit is ook een generieke code, wat betekent dat het voor alle fabrikanten. De verwijzing is hetzelfde, echter, kan de fabrikant van een specifiek model hebben ervaren een defect onderdeel of een fout in de installatie.

toegang altijd de technische dienst bulletins (TSBs) online voor uw specifieke jaar en make voertuig. Naar verwante TSBs en het advies van de fabriek reparatie procedure.

De aandrijflijn (PCM) bewaakt het vermogen van elke cilinder door vergelijking van de versnelling of toename in snelheid van de krukas tijdens de arbeidsslag van elke cilinder.

Wanneer één of meer cilinders minder stroom dragen dan de rest van de cilinders, de foutcode P0263 is ingesteld.

Hoewel de PCM voert deze test om te bepalen of een brandstof injector goed werkt, kan een auto-technicus een soortgelijke test interne problemen motor te lokaliseren uit te voeren. Door aan één bougie tegelijk terwijl de motor loopt, merkt hij RPM druppel op elke cilinder.

Alle cilinders moet minder dan 5 procent van elkaar. Elke cilinder met een kleinere daling RPM te repareren. Beide testen zijn vergelijkbaar in dat ze beide te vergelijken krukas RPM.

Dit is een probleem dat bij de eerst mogelijke gelegenheid om eventuele schade te voorkomen moet worden aangepakt.

Dwarsdoorsnede diagram van een typische auto brandstofinjector (geleverd door WikipedianProlific):

symptomen

De symptomen verschijnen voor een P0263 code kunnen zijn:

  • ‘motor controleren licht op en de code P0263 set
  • Minder vermogen en acceleratie
  • Rough inactief
  • Daling in het brandstofverbruik
  • Oorzaken

    het is mijn ervaring dat de code verwijst naar minder stroom geproduceerd in het nummer een cilinder. Een elektrisch probleem zou codeset voor een hoge of lage spanning situatie van deze injector.

    Een gebrek aan brandstof naar het nummer een cilinder is de meest waarschijnlijke oorzaak. De injector kan geheel zijn inactief of het druppelen van een kleine hoeveelheid brandstof in plaats van de normale kegelvormige nevel. Dit zou door vervuiling of verontreiniging van het inlaatfilter op de injector.

  • Mogelijk defecte elektrische connector van de brandstofinjector door corrosie van de terminals of weggeconcurreerd kunnen
  • Vuile of verstopte brandstof injector
  • Fuel injector storing
  • Diagnostic & WERKMETHODE

  • Controleer de elektrische connector van de brandstofinjector. Kijk naar de kabelbundelzijde corrosie of weggeconcurreerd kunnen. Controleer de injector op verbogen pinnen. Corrigeren gebreken en voeg diëlektrisch vet op de aansluitklemmen en connector
  • Start de motor opnieuw. Gebruik een lange schroevendraaier met het handvat aan uw oor en het mes naar de injector, en luister of de karakteristieke ’tikkende’ ruis aangeeft dat werkt. Geen lawaai wege het niet krijgen van macht of de injector is mislukt
  • Met behulp van een draad sonde op een voltmeter, sonderen de rode stroomdraad op de injector. Het moet accuspanning te tonen. Wanneer geen spanning is er een breuk in de bedrading tussen de injector en de brandstofpomprelais. Indien spanning aanwezig is en verstuiver werkt, is het waarschijnlijk verstopt en moet worden gereinigd
  • Koop een “rechtstreekse brandstofinjector flush kit bij een autodelenopslag. Het bestaat uit een bus onder druk injector reiniger en een slangaansluiting voor de brandstofrail
  • Verwijder de zekering brandstofpomp van de belangrijkste zekering en relais box aan de bestuurderszijde fenderwell
  • Start de motor en laat deze lopen tot de brandstofdruk is uitgeput en stopt deze
  • druk de brandstofretourleiding uit met een naaldneus klemgereedschap
  • Verwijder de shrader klep uit de brandstof pomptest poort op de brandstofrail. Installeer de slang op de test-poort.
  • Rijg het blikje injector cleaner op de slang en laat een paar seconden voor de stofzuiger aan de brandstofrail onder druk. Start de motor en laat deze lopen op de stofzuiger totdat slaat hij af.
  • Verwijder de stofzuigerslang uit de test haven en het shrader klep opnieuw te installeren. Verwijder de bankschroef grips van de retourleiding en installeer de zekering brandstofpomp.
  • Wis de foutcode en reset de PCM met behulp van een gemeenschappelijke code lezer
  • Start de motor. Als de ruwe stationair blijft en de code terugkeert, vervangt u de brandstof injector.
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0263 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X