P0262 Cilinder 1 Injector Circuit High

Home » OBD Codes » P0200-P0299 » P0262 Cilinder 1 Injector Circuit High

P0262 Cilinder 1 Injector Circuit High

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Cilinder # 1 Injector Circuit hoog

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een aandrijflijn generieke code, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Trouble code P0262 is een generieke code (voor alle fabrikanten) aanduidt bovengemiddelde belasting voor de brandstofinjector die de nummer één cilinder .

De cilinder nr.1 verstuiver slecht of niet continu in werking als gevolg van een probleem binnen het circuit. Het kan worden opgemerkt dat, hoewel deze code is voor alle voertuigen gemeen hebben, kan de prognose variëren tussen fabrikanten.

Als u bijvoorbeeld, kunnen zij hebben ervaren problemen met een partij van brandstofinjectoren, of een ander defect artikel binnen het circuit beperkt tot hun specifieke voertuigen.

Dit soort problemen is beter zo snel mogelijk om schade aan andere interne componenten te voorkomen aangepakt. Een slechte brandstofinjector de bougie ontsteking veroorzaken, effecten zuurstof sensor katalysator, en verschillende andere componenten te bewerkstelligen ook.

Ga online en toegang tot de technische dienst bulletins (TSBs) voor een bepaald voertuig. Kijk voor alle TSBs met betrekking tot P0262 en hun voorgestelde reparatie procedure.

Dwarsdoorsnede diagram van een typerende auto-injector (geleverd door WikipedianProlific):

symptomen

De symptomen verschijnen voor een P0262 code kunnen omvatten:

  • De storing lampje gaat branden en de code P0262 zal
  • De motor zal ruwe stationair draaien
  • De brandstof economie zal lijden
  • Er zal te weinig stroom dat door slechte acceleratie
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken hiervoor DTC omvatten:

  • Defecte draadbundel van de PCM de injector
  • Defecte elektrische connector van de brandstofinjector
  • intern kortgesloten brandstofinjector waardoor een hoogspanning draw
  • versterkt of vuil brandstofinjector
  • Diagnose en Reparatie Procedure

    het is mijn ervaring door de jaren heen, dat het probleem is meestal een gecorrodeerde of losse brandstof injector connector of een defecte brandstofinjector.

    Een losse connector veroorzaakt grote weerstand waardoor de spanningverhogingsoperatie nodig voor de werking. De bedrading aan de aandrijflijn (PCM) niet gemakkelijk toegankelijk, en laat men zelden defect.

    De brandstof injector, aan de andere kant, is vatbaar voor een scala van problemen. Het grootste probleem is brandstof met watervrije ethanol content. Deze brandstof additief vermindert de oliebasis brandstofverbruik.

    De waterdamp geproduceerd E10 watervrije ethanol heeft een nadelige invloed op de inspuitventielen. Zij baseren zich op brandstof voor smering. Waterdamp vermindert de wrijving verminderende eigenschappen van benzine en veroorzaakt vroegtijdige slijtage van de verstuiver.

    Kleine motorfabrikanten niet steunen het gebruik van ethanol gebaseerde brandstoffen, omdat zij aanzienlijk de levensduur van een kleine motor te verminderen.

  • Controleer de elektrische connector van de brandstofinjector. Kijk voor verbogen of naar buiten geduwd pinnen. Installeren van enkele diëlektrische vet en druk de elektrische connector van de brandstofinjector. Zorg ervoor dat het een strakke pasvorm en de metalen veer behoud clip wordt op zijn plaats
  • Start de motor. Plaats een lange schroevendraaier handvat om uw oor en de tip over de brandstof injector. Een klikkend geluid geeft aan een werkende injector. Geen geluid is het tegenovergestelde
  • Koppel de brandstof injector. Met een ohmmeter de weerstand tussen de twee mannelijke aansluitcontactbladen. Een goede injector zal moeten 0,5 tot 2,0 ohm. Min of meer ohm wijst op een injector met een interne kort.
  • Als de weerstand juist is en de injector kunnen de gebruikskosten worden gehoord, de volgende stap is om te proberen de injector schoon te maken. Indien reiniging niet in slaagt om de injector naar de normale parameters te herstellen, het enige alternatief is om de injector vervangen.
  • Koop een ‘directe injectie cleaner kit bestaat uit een blikje schoner en een injectieslang. Trek de zekering brandstofpomp en start de motor. Laat het draaien totdat slaat hij af.
  • Verwijder de schraderventiel uit de brandstof drukbeproevingspoort de brandstofrail. Installeer de slang op de test-poort.
  • Knijp de brandstofretourleiding direct achter de brandstofdrukregelaar met een naald neus klemgereedschap.
  • Open de fles van schonere te bouwen druk in de brandstofrail.
  • Start de motor en laat deze draaien op de fles brandstofinspuiting schonere tot slaat hij af.
  • Schakel de sleutel en verwijder de stofzuigerslang uit de test-poort. Installeer de schraderventiel Verwijder de spanschroef grijpt de retourleiding en installeert de zekering brandstofpomp.
  • Gebruik een gemeenschappelijke code scanner om de foutcodes te wissen. Start de motor. Als de code terugkeert, vervangt u de injector.
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0262 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X