P0249 turbocompressor Wastegate Solenoid B Low

Home » OBD Codes » P0200-P0299 » P0249 turbocompressor Wastegate Solenoid B Low

P0249 turbocompressor Wastegate Solenoid B Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

turbocompressor Wastegate Solenoid B Low

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code doorgaans geldt voor turbocharged en supercharged motoren, inclusief maar niet beperkt tot bepaalde Audi, Ford, GM, Mercedes, Mitsubishi, VW en Volvo voertuigen.

De Motormanagementsysteem (PCM) de laaddruk bij een benzine of dieselmotor door regeling van de uitgangsschakeling op de ” B ” wastegate / vuldruk magneetklep.

Afhankelijk van hoe de fabrikant activeert de solenoïde, wanneer de PCM levert een voeding of aarde aan de solenoïde worden gehouden en de PCM mededelingen bekrachtigen dat er geen spanning op elk tijd om het circuit als er moet worden (de-bekrachtigd), de PCM code P0249 in te stellen. Deze code wordt als een elektrisch circuit defect alleen.

Problemen zijn stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type wastegate / boost drukregeling en draadkleuren de magneetklep.

Symptomen

De symptomen van een P0249 motor code kan zijn:

  • Malfunction Indicator Light On
  • Instrument cluster bericht waarschuwen de bestuurder om de conditie
  • het ontbreken van de macht
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • Open in de controlegroep schakeling (aardingscircuit) tussen de wastegate / vuldruk solenoïdeklep B en de PCM
  • Open in het voedingscircuit tussen de wastegate / vuldruk solenoïdeklep B en de PCM
  • Short op grond van de voedingsschakeling aan de wastegate / vuldruk solenoïdeklep B
  • wastegate / vuldruk solenoïdeklep B defect
  • Eventueel een PCM is mislukt (onwaarschijnlijk)
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goede s tarting punt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens diagnose

    Zoek vervolgens naar de ” B ” wastegate / turbodruk solenoïdeklep van uw specifieke voertuig. Eenmaal gelegen, visueel te inspecteren de connectoren en bekabeling. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connectoren uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connectoren. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Even laten drogen en breng de elektrische vet waar de terminals contact.

    De meest voorkomende fout is te wijten aan problemen met de verbinding.

    Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of P0249 rendement. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Als de code doet terugkeer, zullen we nodig hebben om de elektromagneet en de bijbehorende circuits te testen. Doorgaans zijn er 2 draden in de wastegate / vuldruk magneetklep. Ten eerste, de stekker uit het harnas te gaan naar de wastegate / boost drukregeling solenoid. Een digitale Volt ohmmeter (DVOM) verbindt een leiding van de meter met een aansluiting van de solenoïde. Sluit de resterende meter leiding naar de andere spoel terminal. Het mag niet geopend of kortgesloten zijn. Controleer de weerstand specificaties van uw specifieke voertuig. Indien de solenoïde open of kortgesloten (oneindige weerstand of geen weerstand / 0 ohm) Vervang de solenoïde.

    Als die test slaagt, met een DVOM, controleer dan of u 12V op de wastegate / boost drukregeling solenoid voedingscircuit (rode kabel aan op de elektromagnetische voedingscircuit, zwarte leiden tot een goede grond ). Insure contact is ingeschakeld. Als er geen 12 volt aan de solenoïde, of als er 12 volt wanneer de ontsteking wordt uitgezet, het herstel van de bedrading van de PCM of doorgeven aan de solenoïde, of eventueel een slechte PCM.

    Als dat is OK, controleren om ervoor te zorgen dat u een goede grond in de wastegate / boost drukregeling solenoid. Sluit een testlamp 12V accu positieve (rode klem) en raakt het andere uiteinde van de testlamp op de grond circuit naar de wastegate / vuldruk magneetklep circuitaarde. Met behulp van de scan instrument om de wastegate / boost drukregeling solenoid bedienen, te zien of de test gaan branden telkens wanneer de scanner bedient de elektromagnetische. Als de test licht niet gaat branden, zou dit het probleem circuit aan te geven. Als dat zo is gaan branden, wiebelen de bedrading naar de elektromagnetische om te zien of de test licht knippert, wat aangeeft een intermitterende verbinding.

    Als alle tests tot nu toe zijn verstreken, en je blijft een P0249 code te krijgen , zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte wastegate / boost druk solenoïdeklep, hoewel een mislukte PCM niet kon worden uitgesloten totdat de elektromagnetische was vervangen. Als je onzeker bent, zoek hulp van een getrainde automotive diagnosticus. PCM worden geprogrammeerd of gekalibreerd op het voertuig om volledig te kunnen installeren.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0249 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0249 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0249 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p0249

    X