P023B Inlaatluchtkoeler Koelmiddelpomp Controle Circuit Low
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Inlaatluchtkoeler Koelmiddelpomp Controle Circuit Low
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn diagnostische code (DTC) normaliter van toepassing op alle OBD-II voertuigen met een laadluchtkoeler. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, Chevy, Mazda, Toyota, etc.
In gedwongen ingewijd systemen, gebruiken ze een Inlaatluchtkoeler of wat ik ga noemen, een Intercooler ( IC) om te helpen bij het koelen van de inlaatlucht van de motor gebruik. Deze werken vergelijkbaar met een radiator.
In het geval van de IC’s, in plaats van het koelen van antivries, koelt de lucht te maken voor een meer efficiënte lucht / brandstofmengsel op zijn beurt beter brandstofverbruik, prestaties, enz. In sommige deze systemen, de IC gebruikt een combinatie van lucht en koelmiddel te helpen bij het koelen van de inlaatlucht wordt gedwongen in de cilinders met een geforceerde inductie (supercharger of turbo).
in die gevallen aanvullende koelmiddelstroom tegemoet behoeften, wordt een koelmiddelpomp gebruikt. In het algemeen worden deze elektronische vloeistofpompen die in principe een koelmiddelstroom nodig IC dat de waterpomp niet zelfstandig kunnen leveren leveren.
De MIL (storingsindicatielampje) verlicht het instrumentenpaneel met P023B en bijbehorende codes als het bewaakt een toestand buiten een bepaald bereik binnen de IC’s koelvloeistofpomp regelcircuit. Uit de bovenkant van mijn hoofd dat ik kan bedenken twee oorzaken, een is een obstructie in de openingen van de pomp veroorzaken van een elektrische waarde om uit te gaan van de range. Anderzijds is geschuurd stuurdraad die gedragen door de elektrische verbinding waardoor een open circuit. Punt is, zowel mechanische en elektrische fouten zijn ook mogelijk.
Code P023B Inlaatluchtkoeler Koelmiddelpomp Controle Circuit Low is actief wanneer er een lage elektrische waarde binnen de inlaatluchtkoeler koelpomp en / of haar circuit
Wat is de ernst van deze DTC?
ernst in dit geval zou laag zijn. In de meeste gevallen zal deze storing geen onmiddellijke bezorgdheid over de veiligheid te presenteren. Dat gezegd hebbende, het rijgedrag en de prestaties van het voertuig kunnen lijden, vooral als onbeheerd lang genoeg.
Wat zijn enkele van de symptomen van de code?
De symptomen van een P023B motorcode kunnen zijn:
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn enkele stappen P023B het oplossen van problemen?
Zorg ervoor dat u voor bulletins technische dienst (TSBs) voor uw voertuig . Toegang krijgen tot een bekende fix kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
Basic Step # 1
Eerst moet u uw IC (Intercooler. AKA Inlaatluchtkoeler) te lokaliseren. In het algemeen, deze bevinden zich op een plaats waar optimale luchtstroom kan ontvangen (bijvoorbeeld voor radiator binnenzijde van de bumper, onder de motorkap). Eenmaal gevestigd, moet u de koelmiddelleidingen / leidingen te vinden om terug te traceren naar de koelvloeistofpomp. Het zou moeilijk te vinden zijn, omdat ze zijn over het algemeen in lijn van de koelvloeistof gemonteerd stroom dus hou dat in gedachten. Gezien de temperaturen die het koelsysteem wordt blootgesteld aan, zou het verstandig zijn om het harnas rond het gebied grondig te inspecteren op tekenen van smelten harnas of dingen van die aard
. OPMERKING: Zorg ervoor dat de motor laten afkoelen voor het testen of repareren van het koelsysteem.
Basic Step # 2
Controleer de integriteit van uw koelsysteem. Controleer uw koelvloeistof niveau en ook de gezondheid van de koelvloeistof. Zorg ervoor dat het schoon en vol alvorens verder te gaan
. OPMERKING:. Raadpleeg de service manual om na te gaan welke specifieke antivries wordt gebruikt voor uw specifieke merk en model
Basic Tip # 3
Meet en de integriteit van de laadluchtkoeler stuurschakeling nemen. Voorzien van een multimeter en de geschikte bedrading, kan het zelfstandig kunnen testen van de stuurschakeling. Dit kan het losmaken van de connector aan de ECM (motorregeleenheid) en het andere uiteinde op de koelvloeistofpomp. Raadpleeg de elektrische schema voor specifieke kleur van de bedrading en testprocedures
. OPMERKING: Zorg ervoor dat de accu loskoppelen voordat u elektrische herstellingen
Basic Stap # 4
Basic Step # 5
ECM diagnose is altijd een laatste redmiddel, maar soms kan worden gedaan met relatief gemak. Meestal gaat het doen van een pinout test aan het ECM zelf en vergelijk uw opnamen naar de gewenste waarden. Ik zal het punt dat elke andere diagnostische strategie van tevoren moet worden uitgeput te benadrukken.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p023b te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p023b uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p023b definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.