P0239 turbocompressor Boost Sensor B Circuit Malfunction
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
turbocompressor Boost Sensor B Circuit Storing
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen enigszins verschillend kunnen zijn, afhankelijk van het model.
Code P0239 is een generieke code, aangezien het verzoekschrift een probleem in de turbo boost sensor schakeling. Hoewel generiek van aard, nooit aannemen dat identiek is voor alle voertuigen is.
OBD codes niet noodzakelijk wijzen op een specifiek item, maar eerder om een ruimte voor de technicus om te zoeken naar mogelijke oorzaken van een probleem binnen dit circuit, die meerdere mogelijkheden kunnen zijn.
Alle auto’s met code P0239 hebben een singulier punt gemeen hebben. Het verwijst naar een onaanvaardbaar verschil tussen de ECM (elektronische regeleenheid) geprogrammeerd percentage turbodruk bij een specifieke toerental en de sensor signaalwaarde. Deze beide waarden samenvallen binnen nauwe grenzen.
Hoe Turbocharging (krampachtige) verhoogt de prestaties
Turboladers dwingen veel meer lucht in de motor dan de motor in staat is om onder atmosferische omstandigheden. Hoe groter de hoeveelheid lucht die in de cilinders naast de verhoogde brandstof gelijk groter vermogen.
Typisch kan een turbolader vermogen met 35 tot 50 procent per motor speciaal voor turbo. componenten Een conventionele motor zal de spanning op haar komen te liggen krampachtige niet weerstaan.
Turbo’s bieden een hoog vermogen winsten met weinig of geen nadelige invloed op het brandstofverbruik. Zij maken gebruik van uitstroomsnelheid aan de turbocompressor stuwen, dus in wezen, het is gratis pk. Dat is het op zijn kop. Het nadeel is dat ze tegen een stootje en hebben de neiging uit te vallen op onvoorspelbare momenten voor tal van redenen. Als een indicatie dat een probleem met de turbo opgetreden, adres dan zo spoedig mogelijk. Een turbomotor overdrijft sterk motor problemen als gevolg van de samengeperste lucht massa.
draai nooit de wastegate of proberen enige wijziging te installeren op een voorraad turbomotor in een poging om boost druk te verhogen. De brandstof en de timing curve op de meeste motoren zal zich niet aanpassen aan hoger dan normaal boost druk en schade aan de motor zal optreden.
Opmerking: Dit DTC is in principe identiek aan P0235 die naar de ” A ” . Turbocharger
Symptomen
De symptomen van een P0239 diagnostische code kunnen zijn:
Oorzaken
Turbos typisch draaien op een ongelooflijke 100.000 tot 150.000 RPM. Ze zijn niet het minst tolerant om uit balans omstandigheden of gebrek aan schone olie aan het lager. Mogelijke oorzaken voor deze DTC zijn onder andere:
Diagnosestappen & Mogelijke oplossingen
Het is mijn ervaring dat de stroom van de diagnose begint met de meest voorkomende turbo problemen en systematisch werken langs de lijn ook de minste kans. Eenvoudige hulpmiddelen zijn nodig hebt, zoals een vacuüm en meetklok.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0239 te vinden en de problemen op te lossen.