P0239 turbocompressor Boost Sensor B Circuit Malfunction

Home » OBD Codes » P0200-P0299 » P0239 turbocompressor Boost Sensor B Circuit Malfunction

P0239 turbocompressor Boost Sensor B Circuit Malfunction

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

turbocompressor Boost Sensor B Circuit Storing

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen enigszins verschillend kunnen zijn, afhankelijk van het model.

Code P0239 is een generieke code, aangezien het verzoekschrift een probleem in de turbo boost sensor schakeling. Hoewel generiek van aard, nooit aannemen dat identiek is voor alle voertuigen is.

OBD codes niet noodzakelijk wijzen op een specifiek item, maar eerder om een ​​ruimte voor de technicus om te zoeken naar mogelijke oorzaken van een probleem binnen dit circuit, die meerdere mogelijkheden kunnen zijn.

Alle auto’s met code P0239 hebben een singulier punt gemeen hebben. Het verwijst naar een onaanvaardbaar verschil tussen de ECM (elektronische regeleenheid) geprogrammeerd percentage turbodruk bij een specifieke toerental en de sensor signaalwaarde. Deze beide waarden samenvallen binnen nauwe grenzen.

Hoe Turbocharging (krampachtige) verhoogt de prestaties

Turboladers dwingen veel meer lucht in de motor dan de motor in staat is om onder atmosferische omstandigheden. Hoe groter de hoeveelheid lucht die in de cilinders naast de verhoogde brandstof gelijk groter vermogen.

Typisch kan een turbolader vermogen met 35 tot 50 procent per motor speciaal voor turbo. componenten Een conventionele motor zal de spanning op haar komen te liggen krampachtige niet weerstaan.

Turbo’s bieden een hoog vermogen winsten met weinig of geen nadelige invloed op het brandstofverbruik. Zij maken gebruik van uitstroomsnelheid aan de turbocompressor stuwen, dus in wezen, het is gratis pk. Dat is het op zijn kop. Het nadeel is dat ze tegen een stootje en hebben de neiging uit te vallen op onvoorspelbare momenten voor tal van redenen. Als een indicatie dat een probleem met de turbo opgetreden, adres dan zo spoedig mogelijk. Een turbomotor overdrijft sterk motor problemen als gevolg van de samengeperste lucht massa.

draai nooit de wastegate of proberen enige wijziging te installeren op een voorraad turbomotor in een poging om boost druk te verhogen. De brandstof en de timing curve op de meeste motoren zal zich niet aanpassen aan hoger dan normaal boost druk en schade aan de motor zal optreden.

Opmerking: Dit DTC is in principe identiek aan P0235 die naar de ” A ” . Turbocharger

Symptomen

De symptomen van een P0239 diagnostische code kunnen zijn:

  • De code P0239 zal worden vastgesteld wat simpelweg betekent dat er een probleem bestaat ergens binnen dit circuit zodat deze niet goed boost control. Aanvullende codes in progressie worden ingesteld met betrekking tot deze storing, die elk betrekking op een deel van het circuit.
  • De motor kan accelereren ontbreken.
  • De boost drukmeter minder dan aangeven 9 pond versterking of meer dan 14 pond boost. Beide zijn buiten bereik.
  • Unusual janken geluiden of rammelen van de turbocompressor of leidingen.
  • Motor klopsensor code kan dat aangeeft detonatie optreedt als gevolg van hoge temperaturen cilinderkop.
  • Engine kan een algeheel gebrek aan macht tentoon te stellen.
  • De rook van de uitlaat.
  • vervuild bougies
  • Motor temperatuur ongewoon hoog bij kruissnelheden.
  • Het sissende geluiden bij de wastegate
  • Oorzaken

    Turbos typisch draaien op een ongelooflijke 100.000 tot 150.000 RPM. Ze zijn niet het minst tolerant om uit balans omstandigheden of gebrek aan schone olie aan het lager. Mogelijke oorzaken voor deze DTC zijn onder andere:

  • Vacuum lek bij het inlaatspruitstuk
  • Dirty luchtfilter
  • Defecte wastegate- ofwel geplakt open, gesloten of lekkende
  • Onvoldoende olietoevoer en drijvende ondersteuning-obstructie in de olievoeding of retourleiding.
  • lagers defect veroorzaakt lage spin-up vanwege drag.
  • Wobble in het lager waardoor de turbinebladen voor de turbo huis slaan.
  • Nicked, verbogen of ontbrekende turbineschoepen waardoor een out-of-balance situatie.
  • Oliekeerring lekken aan de compressorzijde van de turbo zoals gezien door olie in de turbo en vervuild pluggen.
  • Overmatige axiale speling in de turbo as
  • Defecte intercooler
  • Aansluitproblemen bij intake buis gasklephuis
  • Scheuren in de turbo huis
  • Loose uitlaatspruitstuk turbo bouten.
  • Slechte elektrische aansluiting aan Turbo boost sensor.
  • korte of breuk in de sensor kabelboom tussen de sensor en ECM.
  • Defecte sensor of ECM 5 volt referentie driver.
  • Diagnosestappen & Mogelijke oplossingen

    Het is mijn ervaring dat de stroom van de diagnose begint met de meest voorkomende turbo problemen en systematisch werken langs de lijn ook de minste kans. Eenvoudige hulpmiddelen zijn nodig hebt, zoals een vacuüm en meetklok.

  • Controleer of de motor goed werkt zonder verwarring stekkers en geen codes in verband met een mislukte detonatiesensor.
  • bij een koude motor Controleer de slangklemmen aan de turbo uitlaat intercooler en gasklep vastzitten.
  • Probeer de turbo rots de uitlaatflens te zien of deze vastzit.
  • Controleer het inlaatspruitstuk op lekkage van welke aard ook onderdrukslangen.
  • Verwijder de bedieningsarm van de wastegate. Bedien de klep handmatig terwijl op zoek naar een steken klep waardoor er een daling van de boost.
  • Zoek een non-ported vacuüm in het inlaatspruitstuk en installeer een vacuümmeter. Start de motor. Bij een inactief moet de motor hebben tussen de 16 tot 22-inch vacuüm. Als het minder dan 16 de katalysator is slecht en zal niet boost te bouwen mogelijk te maken.
  • Rev de motor snel tot 5000 RPM en loslaten van de gashendel tijdens het kijken naar de vacuümmeter als het turbodruk weergegeven. Als boost druk boven 19 pond van de oppepper stijgt je een slechte wastegate. Als boost nalaat stijgen tussen de 14 tot 19-pond van de oppepper er een probleem met de turbo zelf.
  • Zet de motor af en laat hem afkoelen. Verwijder de turbo uitlaatslang en kijken in de turbo of de messen vallen op de zijkanten van de behuizing. Kijk op verbogen of ontbrekende bladen of olie in de turbo. Draaien de messen met de hand en kijken voor het malen of weerstand aangeeft defecte turbo.
  • Controleer de olieleidingen van het motorblok het centrum turbo lager en de retourleiding van de koers naar het oliecarter op lekkage.
  • Plaats de meetklok op de uitlaat turbine neus en beweeg de turbo as in en uit. Als er meer dan 0.003 van eindspel het middelste lager defect is.
  • Als de turbo passeert deze tests is het goed. Gebruik de service manual om de boost sensor en harnas met behulp van een volt / ohmmeter te testen. Vind 5 volt referentie van de ECM naar de sensor en bevestig spanning. Geen spanning aanwezig is een open of kortsluiting in de kabelbundel of slechte ECM.
  • Toon juiste referentiesignaal van de impuls sensor naar de ECM en bevestigt een variërende spanning als RPM klimmen. Geen spanning col duidt op een defecte sensor.
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0239 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X