P0238 turbocompressor Boost Sensor A Circuit High

Home » OBD Codes » P0200-P0299 » P0238 turbocompressor Boost Sensor A Circuit High

P0238 turbocompressor Boost Sensor A Circuit High

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Generic: turbocompressor / Supercharger Boost sensor “A” Circuit High Input
GM: turbocompressor Boost Sensor Circuit High Voltage
Dodge Chrysler: MAP Sensor Voltage te hoog

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain storingscode (DTC) van toepassing op alle voertuigen uitgerust met een turbo. Auto merken kunnen omvatten maar zijn niet beperkt tot VW, Dodge, Mercedes, Isuzu, Chrysler, jeep, etc.

De aandrijflijn (PCM) gebruikt een impuls solenoïdeklep om de hoeveelheid laaddruk gegenereerd besturen door de turbo. De PCM controleert werkelijke druk met een turbocharger boost druksensor. Voor mij om te helpen u deze code te begrijpen zal ik eerst moeten hoe een boost druksensor werken uit te leggen.

De TURBOBOOST sensor een variabele weerstand. De PCM levert een 5 volt referentiesignaal naar de boost sensor. Wanneer laaddruk laag de weerstand van de sensor hoog dus slechts een klein percentage van het referentiesignaal terugkeert naar het PCM. Wanneer de druk toeneemt, weerstand verlaagd zodat meer van het referentiesignaal terugkeert naar het PCM. De PCM gebruikt deze variabele spanning werkelijke laaddruk berekenen. Zero turbodruk gelijk aan ongeveer 0,5 volt, maximum boost leest ongeveer 4,5 volt.

DTC P0238 wordt ingesteld wanneer de PCM ziet een laaddruk spanning groter dan 4 volt op een moment dat er geen impuls wordt geboden. < br>

Symptomen

Als P0238 is ingesteld de PCM zet de check engine licht en vervangen door een generieke waarde voor de werkelijke laaddruk en negeren de sensor. Wanneer het PCM een generieke waarde vervanging van de vuldruk maar beperkt ook de mate van versterking en dynamische brandstof timing om een ​​minimale hoeveelheid. Deze aandoening wordt ook wel ” thuiskomen ” modus en is het meest merkbaar door een ernstig gebrek aan acceleratie.

Door het verhoogde risico van katalysator schade de aandoening die code moeten zo spoedig mogelijk worden gecorrigeerd.

Oorzaken

Mogelijke oorzaken hiervoor code set zijn:

  • DTC’s gerelateerd aan inlaatluchttemperatuursensor (IAT), koelvloeistoftemperatuursensorsysteem (ECT) of 5 volt referentie
  • Intermittent bedradingsproblemen
  • Defecte boost sensor ” A ”
  • Kortsluiting spanning op sensorschakeling
  • Defecte PCM
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Als er een van de andere hierboven vermelde DTC’s aanwezig ze moeten worden gecorrigeerd voordat de diagnose van P0238.

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) in uw specifieke auto . Uw probleem kan zijn een bekend probleem met een bekende fix gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    In mijn ervaring heb ik verschillende verkeerde diagnose hebben gezien, omdat de technicus niet in geslaagd om deze schijnbaar eenvoudige waarschuwing hoofd. Incidentele problemen kan de ergste nachtmerrie van een technicus, maar een eenvoudige manier om een ​​defecte verbinding op of in de buurt van een sensor is om een ​​wiggle test te doen te vinden zijn. Als de motor draait, pak ahold van de kabelboom en beweeg een ruk aan het. Als u de storing kunt recreëren je nodig hebt om zorgvuldig te kijken naar verbindingen aan de sensoren in dat harnas. Je hoeft niet te hard trekken, net genoeg om het te laten bewegen of ‘wiebelen ”

    Met een digitale volt ohm meter kun je verschillende dingen die je zou kunnen leiden tot de bron van het probleem te controleren . Met de boost druksensor ” A ” afgesloten, sleutel op motor uit (KOEO) meet de hoeveelheid spanning naar de ingangszijde van de boost sensor. Moet 5 volt, zo niet defect PCM vermoeden. Als de spanning goed, sluit de boost sensor en meet de spanning aan de tegenoverliggende zijde van de connector. KOEO spanning moet ongeveer 0,5 volt, zo niet een defecte boost sensor vermoeden.

    Do een gloeilamp-test licht om te testen om het even wat niet in de boost sensor circuit!

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0238 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X