P0237 turbocompressor Boost Sensor A Circuit Low
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Generic: turbocompressor / Supercharger Boost sensor “A” Circuit Low
GM: turbocompressor Boost Circuit Low Input Voorwaarden
Dodge Chrysler: MAP Sensor Signal Too low
Wat betekent dat?
Dit is een generieke powertrain storingscode (DTC) van toepassing op alle turbocharged voertuigen. Auto merken kunnen omvatten maar zijn niet beperkt tot VW, Dodge, Mercedes, Isuzu, Chrysler, jeep, etc.
De aandrijflijn (PCM) bewaakt vuldruk van een sensor genoemd spruitstuk absolute druksensor ( KAART). Inzicht in hoe een MAP-sensor werkt is de eerste stap in het uitleggen van de oorzaak van de P0237.
De PCM gaf een 5 volt referentiesignaal naar de MAP sensor en de MAP-sensor zendt een variabel spanningssignaal naar het PCM. Wanneer laaddruk hoog het spanningssignaal hoog. Wanneer boost druk laag is de spanning laag is. De PCM gebruikt de impuls solenoïdeklep om de hoeveelheid laaddruk die produceren door de turbocompressor, terwijl tegelijkertijd via de vuldruk sensor om te controleren of de vuldruk correct regelen.
codesets wanneer de PCM detecteert een lage spanning aangeeft lage vuldruk wanneer een commando hoge druk op de boost control verzonden elektromagnetische ” A “.
symptomen
De symptomen van een P0237 code kunnen zijn:
als gevolg van de verhoogde kans op katalysator schade en turbo meer dan boost wanneer P0237 aanwezig is, moet worden gecorrigeerd voordat u doorgaat naar het voertuig te gebruiken.
Oorzaken
Mogelijke oorzaken voor deze code reeks zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
Voor de diagnose van P0237 zorg ervoor dat er geen andere problemen codes aanwezig zijn in het PCM-geheugen. Als er andere DTC’s aanwezig zijn, moeten ze eerst worden gecontroleerd. Alle codes met betrekking tot poortbesturing of 5 volt referentie afval de nodige deze code voorwaarden induceren. In mijn ervaring zijn de PCM is de minst waarschijnlijke oorzaak van dit probleem. Vaker wel dan niet wordt geschuurd of verbrande bedrading in de buurt van de turbolader kortsluiting of wordt geopend in het circuit.
Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0237 te vinden en de problemen op te lossen.