P0237 turbocompressor Boost Sensor A Circuit Low

Home » OBD Codes » P0200-P0299 » P0237 turbocompressor Boost Sensor A Circuit Low

P0237 turbocompressor Boost Sensor A Circuit Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Generic: turbocompressor / Supercharger Boost sensor “A” Circuit Low
GM: turbocompressor Boost Circuit Low Input Voorwaarden
Dodge Chrysler: MAP Sensor Signal Too low

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain storingscode (DTC) van toepassing op alle turbocharged voertuigen. Auto merken kunnen omvatten maar zijn niet beperkt tot VW, Dodge, Mercedes, Isuzu, Chrysler, jeep, etc.

De aandrijflijn (PCM) bewaakt vuldruk van een sensor genoemd spruitstuk absolute druksensor ( KAART). Inzicht in hoe een MAP-sensor werkt is de eerste stap in het uitleggen van de oorzaak van de P0237.

De PCM gaf een 5 volt referentiesignaal naar de MAP sensor en de MAP-sensor zendt een variabel spanningssignaal naar het PCM. Wanneer laaddruk hoog het spanningssignaal hoog. Wanneer boost druk laag is de spanning laag is. De PCM gebruikt de impuls solenoïdeklep om de hoeveelheid laaddruk die produceren door de turbocompressor, terwijl tegelijkertijd via de vuldruk sensor om te controleren of de vuldruk correct regelen.

codesets wanneer de PCM detecteert een lage spanning aangeeft lage vuldruk wanneer een commando hoge druk op de boost control verzonden elektromagnetische ” A “.

symptomen

De symptomen van een P0237 code kunnen zijn:

  • ‘motor controleren licht zal zijn op
  • Laag motorvermogen
  • Minder brandstofverbruik
  • als gevolg van de verhoogde kans op katalysator schade en turbo meer dan boost wanneer P0237 aanwezig is, moet worden gecorrigeerd voordat u doorgaat naar het voertuig te gebruiken.

    Oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code reeks zijn:

  • Defecte boost sensor ” A ”
  • Defecte turbolader
  • Defecte PCM
  • probleem van de bedrading
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Voor de diagnose van P0237 zorg ervoor dat er geen andere problemen codes aanwezig zijn in het PCM-geheugen. Als er andere DTC’s aanwezig zijn, moeten ze eerst worden gecontroleerd. Alle codes met betrekking tot poortbesturing of 5 volt referentie afval de nodige deze code voorwaarden induceren. In mijn ervaring zijn de PCM is de minst waarschijnlijke oorzaak van dit probleem. Vaker wel dan niet wordt geschuurd of verbrande bedrading in de buurt van de turbolader kortsluiting of wordt geopend in het circuit.

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

  • Een grondige visuele inspectie is van cruciaal belang wanneer het proberen om deze bijzondere DTC op te lossen. Ik heb Defecte verbindingen gezien of verkeerde bedrading zijn de wortel van het probleem meer dan iets anders. Neem de connectoren op de boost sensor ” A ” en boost solenoïdeklep ” A ” en inspecteer de contactaansluitingen (metalen delen in de plastic plug) aanwijzingen voor verspreiding. Gebruik siliconen diëlektrische verbinding alle aansluitingen bij de montage.
  • De contactsleutel aan de motor uitgeschakeld (KOEO) terug sonde de impuls sensor referentiedraad de stekker met een digitale volt ohmmeter (DVOM) controleren op 5 volt. Als de spanning juist weer probe boost sensorsignaal draad moet tussen 0,2 volt en 0,5 volt. Als het goed is gaan naar de volgende stap, als een defecte boost sensor.
  • Laat DVOM connect niet vermoeden en start de motor en het gebruik van een hand gehouden vacuümpomp gelden vacuüm op de turbocompressor waste gate vacuüm motor. De spanning moet toenemen, als het vermoedt dat een defecte PCM, als het niet, vermoedt dat een defecte turbo.
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0237 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X