P0232 Fuel Pump secundaire circuit High
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Brandstofpomp Secondary (feedback) Circuit High Voltage
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code ( DTC) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model.
De brandstofpomp wordt aangedreven door het brandstofpomprelais. Wanneer de PCM (Motormanagementsysteem) het brandstofpomprelais geactiveerd, wordt spanning toegevoerd aan de brandstofpomp en het onder druk het brandstofsysteem. Sommige voertuigen hebben een feedback over de brandstofpomp voedingscircuit. Dit is eenvoudig een keten gesplitst in de spanningstoevoer naar de brandstofpomp. De las wordt gewoonlijk dicht bij de PCM.
De PCM controleert deze terugkoppeling te verzekeren dat er voldoende spanning wordt verzonden naar de brandstofpomp. Omdat het brandstofpomprelais activeert hij verwacht accuspanning zien op de terugkoppelschakeling. Als de PCM ziet een onverwacht hoge spanning wanneer de brandstofpomp niet geactiveerd is, kan P0232 in te stellen.
Symptomen
De symptomen van een P0232 DTC kunnen omvatten:
oorzaken
Mogelijke oorzaken van P0232 code zijn:
mogelijke oplossingen
Het is mogelijk om met een P0232 voor de brandstofpomp continu worden uitgevoerd, zelfs met het contact uit. Als dat het geval is en je kunt de brandstofpomp running horen, kunt u in staat om een aantal van de volgende controles te negeren. Draai de KOEO (toets op de motor uit) en wachten op een paar seconden. Hierdoor kan de PCM om het de brandstofpomp pre-cyclus te voltooien. Nu, met behulp van uw scanner (als je die hebt) hij observeert de FP spanningstegenkoppeling lezen in de datastroom. Deze lezing geeft aan wat voor soort spanning de brandstofpomp ontvangt.
Als u geen toegang tot een scanner hebt, gebruik dan een voltmeter op de FP spanning op de brandstoftank te lezen. Als je het lezen van shows enige spanning op alle aanwezigen bij de brandstofpomp met KOEO (of als je de pomp draait kan horen), verwijder de FP relais. Als de spanning blijft, of de brandstofpomp blijft draaien, dan is er een korte spanning op de FP voedingsspanning circuit of de terugkoppelschakeling. Reparatie als dat nodig is. Als de spanning verdwijnt (of de pomp quitte draait) met de FP relais vervolgens verwijderd probeer het vervangen van de relais met een reserve. Bij het opnieuw installeren van de reserve relais, als de spanning verdwijnt, is het relais defect was te wijten aan een korte. Als echter na het vervangen van het relais spanning nog steeds aanwezig is, vermoeden dat de PCM-FP relais controle circuit is kortgesloten naar de grond.
Controleer voor een korte aan de grond op de PCM-FP relais controle (begane driver) circuit door het verwijderen van de FP relais en ohm tussen een goede grond en de PCM FP relaiscontrole. Er mag geen doorverbinding naar massa met KOEO (na de FP pre-cyclus wordt voltooid) is. Als er continuïteit van de draad massa is kortgesloten. Vind de korte aan de grond en repareren indien nodig. Als u geen fysieke kort kan vinden, kan het nodig zijn de FP relais besturingsdraad dichtbij de PCM-waar het gemakkelijk reparatie en controleer op doorverbinding met massa met KOEO die uit de PCM snip. Als er geen continuïteit de draad wordt kortgesloten het harnas. Maar als er continuïteit is, de bestuurder kan intern worden kortgesloten naar de grond en het PCM kunnen vervangen moeten worden.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0232 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0232 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0232 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.