P0231 Fuel Pump Secondary Circuit Low

Home » OBD Codes » P0200-P0299 » P0231 Fuel Pump Secondary Circuit Low

P0231 Fuel Pump Secondary Circuit Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Brandstofpomp Secondary (feedback) Lage spanning

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code ( DTC) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model.

De brandstofpomp wordt aangedreven door het brandstofpomprelais. Wanneer de PCM (Motormanagementsysteem) het brandstofpomprelais geactiveerd, wordt spanning toegevoerd aan de brandstofpomp en het onder druk het brandstofsysteem. Sommige voertuigen hebben een feedback over de brandstofpomp voedingscircuit. Dit is eenvoudig een keten gesplitst in de spanningstoevoer naar de brandstofpomp. De las wordt gewoonlijk dicht bij de PCM.

De PCM controleert deze terugkoppeling te verzekeren dat er voldoende spanning wordt verzonden naar de brandstofpomp. Omdat het brandstofpomprelais activeert hij verwacht accuspanning zien op de terugkoppelschakeling. Als het voltage dat is te laag of geen spanning op alle ziet, kan het P0231 in te stellen.

Symptomen

De symptomen van een P0231 DTC kunnen zijn:

  • Geen start Start en kraam
  • Misfire
  • Onvoldoende brandstoftoevoer
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken van een P0231 code zijn onder andere:

  • Bad FP (brandstofpomp) relais
  • Harness schuren waardoor geopend in brandstofpomp voedingscircuit
  • Losse / beschadigde connectors
  • Open in feedback circuit
  • benzinepomp zekering gesprongen als gevolg te kort aan de grond
  • OPMERKING: Als er geen drivability klachten aanwezig zijn en P0231 code wordt opgeslagen, verdachte geopend in feedback circuit tussen splice en PCM

    Mogelijke oplossingen

    Om de diagnose brandstofpomp circuits er is geen vervanging voor een goed schema. Probeer om te lokaliseren voordat u een complexe reparatie. Wanneer het voertuig wordt gestart en lopen en geen klachten rijgedrag onderhavige Dan verdacht een breuk in de terugkoppelketen tussen PCM en waar het splices in de brandstofpomp voedingsspanningsschakeling. Reparatie nodig.

    Als het voertuig niet start of begint en matrijzen als gevolg van lage brandstofdruk, controleer de zekering brandstofpomp. Als het geblazen controle kort naar massa aan de brandstofpomp voedingsspanning circuit. Doe dit door het verwijderen van de FP relais en controleer de weerstand tussen de voedingsspanning circuit op de brandstofpomp aansluiting en aarde. Als je weinig weerstand wijst op een kortsluiting naar de grond, trek dan de brandstofpomp en opnieuw controleren. Indien is aangetoond hoge of oneindige weerstand na het loskoppelen van de brandstofpomp, vervang het kortgesloten brandstofpomp. Als de weerstand nog laag na het loskoppelen van de brandstofpomp vervolgens repareren kortsluiting in de FP spanning voedingsschakeling

    Als de weerstandscontrole toont dat de brandstofpomp voedingsschakeling is goed dan opnieuw controle tussen FP zekering en de FP relais. Er moet een korte ergens zijn. Controleer of de bedrading chafing in bepaalde gebieden. Reparatie als dat nodig is. Als de zekering brandstofpomp niet wordt opgeblazen en het voertuig te starten of start en boxen door lage brandstofdruk verwijder de zekering en controleer of spanning op de zekering. controleer of spanning reist van de zekering het KP relais door het opnieuw installeren van de FP zekering en het controleren van de accuspanning bij FP relais. Indien de FP zekering of FV relais niet zijn spanning heeft verstrekt, zal de brandstofpomp niet. Vind de open in het circuit en de reparatie als nodig is. Als zowel de FP zekering en de FP voldoende spanning relais, verwijdert de FP relais en plaats een gefuseerd jumper op de FP voedingsspanning circuit te sluiten (gewoonlijk u dit door te springen klemmen 30 & 87 meeste relais-check een bedradingsschema om zeker te zijn). Als de brandstofpomp draait, vervang de defecte FP relais en controleer opnieuw. Wanneer de brandstofpomp niet in werking gestelde controle voor spanning (met jumper aangesloten of op de fiets de contactsleutel met OH relais geplaatst) aan de brandstofpomp connector aan de brandstoftank. Indien spanning aanwezig is controleert de aardschakeling intact. Als beide in orde zijn, vervang dan de brandstofpomp. Indien spanning niet op de brandstofpomp met gesmolten hulpdraad geïnstalleerd, reparatie open brandstofpomp voedingsspanning circuit.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0231 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X