P021C cilinder 9 Inspuitingstijdstip

Home » OBD Codes » P0200-P0299 » P021C cilinder 9 Inspuitingstijdstip

P021C cilinder 9 Inspuitingstijdstip

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Cilinder 9 Injection Timing

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat geldt voor de meeste OBD-II uitgeruste voertuigen inclusief maar niet beperkt tot VW Volkswagen, Dodge, Ram, Kia, Chevrolet, GMC, Jaguar, Ford, Jeep, Chrysler, Nissan, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen variabel merk / model.

een opgeslagen code P021C betekent dat de aandrijflijn (PCM) een storing in het inspuittijdstip schakeling waargenomen gedurende een bepaalde cilinder van de motor. In dit geval is de cilinder betrokken cilinder negen. Raadpleeg een betrouwbare voertuiginformatie bron voor de identificatie van cylindernummer negen van het voertuig waarin de P021C is opgeslagen.

Het is mijn ervaring dat een code P021C uitsluitend opgeslagen in voertuigen met dieselmotor geweest . schone verbranding van vandaag (directe inspuiting) dieselmotoren vereisen extreme niveaus van de brandstofdruk.

Door deze hoge mate van brandstofdruk, alleen gekwalificeerd personeel moet proberen om de hogedruk brandstofsysteem diagnosticeren of te herstellen.

Wanneer pompverstuivers worden gebruikt, de hoge druk inspuitpomp wordt aangedreven door de motor distributieketting en getimed volgens de stand van de krukas en de nokkenas / s. Telkens wanneer de krukas en de nokkenas / s bereikt een bepaald punt, wordt de hogedruk injectiepomp gepulst; resulterend in extreme mate (maximaal 35.000 psi) van brandstofdruk.

Common rail directe inspuiting getimed gebruikmaking van een gemeenschappelijk hogedruk brandstofrail en afzonderlijke elektromagneten per cilinder. Bij dit type toepassing het PCM of stand-alone dieselinspuitsysteem controller wordt gebruikt om controle inspuitijdstip.

Variaties in de nokkenas en / of krukas alert de PCM inconsistenties in bepaalde cilinders inspuittijdstip en snel een opgeslagen code P021C. De voertuigen kunnen meerdere ontstekingscycli vereisen een mislukking voor dit type code wordt opgeslagen en storingsindicatielampje te belichten

Zie inspuittijd codes omvatten van cilinder 1 tot 12:. P020A, P020B, P020C , P020D, P020E, P020F, P021A, P021B, P021C, P021D, P021E en P021F.

Code Ernst & Symptomen

Alle codes met betrekking tot de hogedruk-brandstofinspuitsysteem moet worden als ernstig en met een zekere mate van urgentie aangepakt.

De symptomen van een P021C motorcode kunnen zijn:

  • Ontstekingsfout, doorzakken, of struikelen
  • algemeen gebrek aan prestaties van de motor
  • Distinctive geur van diesel
  • Minder brandstofverbruik
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze P021C code zijn onder andere:

  • Defecte brandstofinspuiting elektromagnetische
  • Open of kortgesloten bedrading en / of aansluitingen in de brandstof injector controle circuit
  • Bad brandstof injector
  • Motor timing onderdeel defect
  • Krukas of nokkenasstandsensor (of keten) storing
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    I zou een diagnose scanner nodig, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een betrouwbare voertuiginformatie bron naar een code P021C diagnosticeren.

    Begin met een visuele inspectie van hogedruk brandstofsysteem gerelateerde componenten en bedrading. Kijk op tekenen van brandstoflekkage alsmede schade aan de bedrading of connectors.

    Check for bulletins technische dienst (TSB), die betrekking hebben op het voertuig, symptomen, en code / s in kwestie. Indien een dergelijke TSB ligt, zal het zeer nuttig informatie te verstrekken voor het diagnosticeren van deze code.

    Nu zou ik de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen foutcodes en freeze frame data. Ik wil graag een nota van deze informatie zo het gunstig als de diagnose ontvouwt kan blijken. Vervolgens zou ik de codes te wissen en een proefrit met de auto om te zien of de code wordt gereset. Als er krukassensor en / of nokkenasstandsensor opgeslagen codes, diagnose en herstel die alvorens de injector timingcode diagnosticeren.

    Als de code reset:

    Als het betrokken voertuig is voorzien van een common rail injectiesysteem, gebruik maken van de DVOM en voertuiginformatie bron naar de injector solenoïde testen op de cilinder in kwestie. Elke component die niet voldoet aan de specificaties van de fabrikant moet worden vervangen voordat u verder gaat. Nadat verdachte onderdelen worden gerepareerd / vervangen: verwijder alle codes die kunnen zijn opgeslagen tijdens de test en test rijden met het voertuig totdat de PCM komt gereedheid modus of de code wordt gereset. Als de PCM doet invoeren gereedheid modus weet je dat de reparatie succesvol was. Als de code wordt gereset – kun je ervan uitgaan dat je een probleem hebt nog

    Als de injector elektromagnetische binnen specs, koppelt u de controller en gebruik de DVOM om testsysteem circuits voor korte broek of wordt geopend.. Repareren of vervangen installatiecircuits die niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant volgens de pin-out grafiek in het voertuig informatiebron.

    Pompverstuiver falen kan bijna altijd worden toegeschreven motortiming onderdeel defect of een soort van hogedruk brandstofsysteem lekken.

  • a P021C worden slechts vastgesteld door een vakman door extreme brandstofdruk
  • bepalen welk type hogedruk brandstofsysteem van het voertuig is voorzien voor het begin van uw diagnose
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p021c te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X