P0219 Motorovertoerenbeveiliging Voorwaarde

Home » OBD Codes » P0200-P0299 » P0219 Motorovertoerenbeveiliging Voorwaarde

P0219 Motorovertoerenbeveiliging Voorwaarde

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Motorovertoerenbeveiliging Voorwaarde

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain storingscode (DTC) en geldt voor OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, Honda, Acura, Chevrolet, Mitsubishi, Dodge, Ram, Mercedes-Benz, etc. Hoewel generieke, kan de exacte reparatie stappen variëren afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

Wanneer een code P0219 is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) heeft vastgesteld dat de motor in een gehalte van omwentelingen per minuut (RPM), die de maximum drempelwaarde overschrijdt bediend.

de PCM gebruikt ingangssignalen van de krukas positiesensor (CKP), nokkenasstandsensor (CMP), en het zendvermogen snelheidssensor / s te stellen of (of niet) een Motorovertoerenbeveiliging is opgetreden.

in de meeste gevallen is de te hoge snelheid voorwaarde automatisch voldaan te worden met een rev begrenzer wanneer de versnellingsbak in neutraal of park. Wanneer de PCM een te hoog toerental waarneemt, kan een van de vele cursussen van de actie worden ondernomen. Ofwel de PCM zal stoppen injector pols en / of retard ontstekingstijdstip om het motortoerental te verlagen, totdat zij terugkeren naar een acceptabel niveau.

Als de PCM niet in staat is om effectief terug te keren het toerental terug tot een aanvaardbaar niveau, binnen een bepaalde tijd, een code P0219 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht.

Wat is de ernst van de DTC?

Sinds overtoeren de motor kan resulteren in katastrofisch schade, moet een opgeslagen code P0219 worden aangepakt met een zekere mate van urgentie

Instrument cluster tonen toerenteller in actie:.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

de symptomen van een P0219 problemen code kunnen zijn:

  • Er zal waarschijnlijk geen rijgedrag symptomen die gepaard gaan met een opgeslagen code P0219
  • De motor kan herhaaldelijk worden toegestaan ​​om over-rev
  • Klopsensor activering / Knock sensor codes
  • Koppeling slippen (auto’s met handgeschakelde transmissies)
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?

    Oorzaken voor deze P0219 zendcode kunnen omvatten:

  • stuurprogrammafout van opzettelijke of onopzettelijke via toeren van de motor
  • Defecte krukassensor of nokkenassensor
  • Bad de ingaande of uitgaande snelheidssensor
  • open of kortgesloten circuit in de CKP, CMP of de ingaande / uitgaand toerental sensorsysteem
  • defecte PCM of PCM programmeerfout
  • Wat zijn sommige stappen P0219 het oplossen van problemen?

    ik wil graag toegang tot een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), een oscilloscoop en een betrouwbare voertuig informatiebron heeft voordat u een voertuig te diagnosticeren met een opgeslagen code P0219. Indien beschikbaar, zal een scanner met een geïntegreerde DVOM en oscilloscoop goed werken voor deze taak.

    Het is duidelijk dat u ervoor wilt zorgen dat het voertuig niet is (bewust of onbewust) gebruikt bij toerentallen die groter zijn dan zijn die worden aanbevolen door de fabrikant. Dit geldt met name bij het overwegen van auto’s met handgeschakelde transmissies. In deze types van voertuigen, zult u ook willen ervoor zorgen dat de koppeling effectief voordat u deze code te diagnosticeren werkt.

    U wilt de scanner aan te sluiten op de diagnostische poort van het voertuig en haalt u alle opgeslagen codes en freeze frame data. Het schrijven van deze informatie naar beneden is nuttig gebleken (voor mij) vaker dan ik kan tellen. Nu, schakelt de codes en bedienen van het voertuig normaal om te zien of de code wordt gereset

    Als de codes opnieuw in te stellen.

  • Gebruik de DVOM en de oscilloscoop aan de CKP testen , CMP en transmissiesnelheid sensoren zoals beschreven in de voertuiginformatie bron. Vervang sensoren vereisen
  • Test referentiespanning en aarde circuits op sensorconnectoren met de DVOM. Het voertuig informatiebron moet waardevolle informatie over geschikte spanning op afzonderlijke circuits
  • Verwijder alle bijbehorende besturingen en testen individuele installatiecircuits (weerstand en continuïteit) met DVOM verkregen. Reparatie of zoveel als nodig vervangen installatiecircuits
  • Als alle bijbehorende sensoren, circuits en aansluitingen zijn binnen de specificaties van de fabrikant (zoals ze in het voertuig informatiebron), vermoedt dat er een defect PCM of een PCM programmeren fout
  • verband met de check Technical service Bulletins (TSB) als een secundaire bron van diagnostische hulp
  • Zorg ervoor dat alle veiligheidsmaatregelen voertuig herinnert (in verband met de kwestie bij de hand) zijn geweest tevreden alvorens verder te gaan met uw diagnose
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0219 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X