P0217 Engine vorstbewaking Voorwaarde

Home » OBD Codes » P0200-P0299 » P0217 Engine vorstbewaking Voorwaarde

P0217 Engine vorstbewaking Voorwaarde

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Motor vorstbewaking Voorwaarde

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, welke middelen zij betrekking heeft op OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen verschillen per merk / model.

Het hebben van deze code in het geheugen betekent dat uw voertuig is uitgerust met een motor te hoge temperatuur lampje dat gaat branden in het geval van een oververhitting aandoening. De meeste moderne voertuigen zijn ook uitgerust met een temperatuurmeter, maar sommige niet.

Een oververhitting voorwaarde is meestal iets boven de 240-250 graden. F (varieert afhankelijk van de fabrikant) in het koelsysteem. De overtemp licht is ontworpen om te verlichten voordat de motor schade optreedt, maar dat de motor naar beneden zo snel mogelijk je eerste prioriteit moet zijn

Symptomen

De symptomen van een P0217 DTC kunnen zijn:.

  • MIL (storingsindicatielampje) verlichting
  • Als de stroom
  • koelvloeistof uitgezet reservoir of radiator
  • Lage koelvloeistof
  • bijtende geur van koelmiddel als gevolg van lekkage
  • airconditioner onwerkzaam (bij oververhitting toestand de PCM (Motormanagementsysteem) op bepaalde voertuigen schakelt de A / C systeem te verminderen . belasting van de motor)
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken van een P0217 code zijn onder andere:

  • Lage koelvloeistof als gevolg van lekken in koeling onderdelen
  • Beperking / puin in de A / C condensor of radiator
  • Beperking / puin in het koelsysteem
  • Thermostaat geplakt gesloten of defect
  • uitgevallen koelventilator (s)
  • koppakking verbrandingslucht lekt in koelsysteem
  • Overloaded t railer slepen
  • Defecte waterpomp (impeller kapot / beschadigd)
  • Mogelijke oplossingen

    Begin met het controleren van het koelvloeistofniveau bij een koude motor. Het is nooit een goed idee om de koelvloeistof te controleren op een warme of oververhitte motor. Ook, waardoor koud water in een oververhit, leeg koelsysteem zorgt ervoor dat thermische schokken en is geen goed idee.

    Als u uw koelsysteem vinden weinig koelvloeistof en je hebt een P0217 is opgeslagen, te inspecteren het systeem op lekken en repareer indien nodig. Wijzig vervolgens de thermostaat (zie opmerking hieronder) en na het bijvullen van het koelsysteem, start de motor en controleer of ze niet oververhit. Wees ervan bewust dat het mogelijk is voor een oververhitte motor om de koelvloeistof te verdrijven uit de radiator dop om het koelsysteem te beschermen tegen overdruk. Als u een lek niet kunt vinden, kan dit de reden.

    zijn Volg de onderstaande stappen om de prestaties van het koelsysteem te controleren. Als de koelvloeistof normaal is, controleert de radiator en A / C condensor voor een type beperking die kan belemmeren luchtstroom. Deze stap kan vereisen het verwijderen van de radiator en visueel inspecteren van het buiten van het voertuig. Check in tussen de radiateur en de condensor voor de beperking of puin. Zorg ervoor dat alle plastic panelen die directe luchtstroom naar de radiator op zijn plaats. Als u toegang tot een scanner, controleer de koelventilatoren voor de werking of abnormaal geluid wijst op een lager mislukking. Kijk naar beneden in de radiator tank (indien mogelijk) en let op de conditie. Is er veel opbouw die koelmiddel kunnen beperken? Als dat zo is, vervang dan de radiator.

    Als u geen duidelijke problemen opmerken, en het voertuig nog steeds oververhit raakt, voel je de bovenste radiatorslang. Is het heet, wat aangeeft dat het koelmiddel vrij stroomt? Anders kunnen de waterpomp impeller beschadigd of gebroken waardoor een niet-stroming. Als de waterpomp goed lijkt te werken, kan de thermostaat defect. Vervang het en re-check. Indien na de bovenstaande controles, je nog steeds problemen met oververhitting en koelvloeistof wordt verdreven uit het systeem hebt, kunt u verbrandingsgassen lekken in het koelsysteem hebben. Dit zou een verbrandingsgas lektest op het koelsysteem nodig. . Als u een P0217, maar het voertuig niet oververhit raakt, kan er een defecte temperatuur van de koelvloeistof afzender

    Opmerking zijn: een oververhitte motor effectief kan ruïneren de thermostaat. Dus het is altijd het beste om de thermostaat na een oververhitting voorwaarde te vervangen. Doet u dit niet kunt u met succes de oorspronkelijke oorzaak van de oververhitting te repareren, maar nog steeds een oververhitting toestand als gevolg van de beschadigde thermostaat.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0217 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X