P0213 Koude start Injector 1 Storing

Home » OBD Codes » P0200-P0299 » P0213 Koude start Injector 1 Storing

P0213 Koude start Injector 1 Storing

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Koude start Injector 1 Storing

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn storingscode (DTC) normaliter van toepassing op OBD-II uitgeruste voertuigen die een start koude injector hebben. Merken van voertuigen kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot Ford, Dodge, GMC, Chevy, VW, Volvo, Jaguar, etc.

Wanneer een P0213 is opgeslagen in uw OBD-II voertuig, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) heeft een afwijking in de primaire (1) gedetecteerd koude start injector.

Deze types van injectoren worden voornamelijk gebruikt in voertuigen met een dieselmotor, maar ik heb persoonlijk gezien gevallen waar ze werden gebruikt in benzine engine toepassingen.

algemeen worden de koude start verstuiver / s in een centraal gelegen positie geplaatst, zodat alle cilinders van de motor kan profiteren van een ” schot ” afgeleverde brandstof bij een koude start omstandigheden. Sommige auto’s gebruik maken van meerdere (ik heb nog nooit meer dan twee) koude injectoren geplaatst op strategische locaties in de inlaat van de motor te starten. Anderen gebruiken een injector die meestal nabij de gasklep openen of inlaatlucht inlaatbuis geplaatst.

Door het bewaken van de motortemperatuur en inlaatluchttemperatuur, het PCM in staat te bepalen wanneer de koude start verstuiver moet worden gestart . In de meeste auto’s, is het begin koude injector circuit geëvalueerd door de PCM om ervoor te zorgen dat het werkt zoals bedoeld. Als de PCM een abnormaal niveau van resistentie op het circuit detecteert (vergezeld door verminderde spanning ten gevolge), een code P0213 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Sommige voertuigen kunnen meerdere ontsteking cycli vereisen met een mislukking voor een MIL te verlichten

Hier is een voorbeeld van een koude start injector.

Code Ernst & Symptomen

Cold start injector storing kan het starten van de motor bij ongunstige weersomstandigheden moeilijker dan normaal. Een code P0213 moeten worden aangepakt met een zekere mate van urgentie

De symptomen van een P0213 foutcode kunnen zijn:.

  • Vertraagde motor opstarten (vooral wanneer koud)
  • Geen symptomen kunnen worden tentoongesteld tijdens warm weer
  • koelvloeistoftemperatuur of inlaatluchttemperatuur codes kunnen ook tentoongestelde
  • Lean uitlaat codes
  • Misfire zijn codes kunnen ook worden opgeslagen
  • oorzaken van deze DTC code

    Mogelijke oorzaken voor deze code kunnen zijn:

  • Defecte koude start injector
  • Defecte koelvloeistoftemperatuursensor of circuit
  • Bad inlaatluchttemperatuur sensor of circuit
  • kortgesloten of geopend bedrading in het begin koude injectiecircuit
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een betrouwbare informatie bron in het voertuig zijn enkele van de instrumenten die ik zal nodig hebben om een ​​code P0213 diagnosticeren .

    Als motorkoelvloeistoftemperatuur codes of inlaatluchttemperatuur codes pre verzonden, diagnosticeren en te repareren die voorafgaand aan de diagnose van een code P0213.

    Visuele inspectie

    Een visuele inspectie van het systeem gerelateerde bedrading en aansluitingen moeten worden uitgevoerd als een startpunt voor uw diagnose. Knaagdier beschadigde bedrading is niet ongewoon in het bijzonder in koude klimaten.

    Vervolgens heb ik zou de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnose-aansluiting en haalt u alle opgeslagen codes en freeze frame data. Ik wil deze informatie op te schrijven als het nuttig heeft bewezen als het diagnostisch proces ontvouwt. Schakel de codes, dat het voertuig een & quot bereiken; koude start ” staat volgens de specificaties van de fabrikant, en proefrit het voertuig om te zien of de code P0213 wordt gereset.

    Als de P0213 niet onmiddellijk teruggezet, blijven het voertuig gewoonlijk werken totdat de PCM komt gereedheid modus of de code wordt gereset. Als gereedheid modus wordt ingevoerd, is het probleem verholpen. Als de code wordt gereset, een probleem nog steeds bestaat.

    Stap-voor-stap diagnose

  • Als de code onmiddellijk wordt gezet, kun je beginnen met het testen van de start koude injector met behulp van de DVOM en naar aanleiding van de aanbevelingen die in uw voertuig informatiebron. Natuurlijk zal u behoefte aan een koude start injector die niet voldoet aan de specificaties van de fabrikant vervangen.
  • Als de start koude injector in kwestie controles, testen spanning op de injector connector (met behulp van de DVOM). Normaal gesproken moet er een constante toevoer van batterijspanning die wordt vergezeld door een grond puls van de PCM, te zijner tijd. A ” noid ” licht misschien het beste instrument voor het gelijktijdig testen van de injector puls / spanningssignaal aan de injectorstekker.
  • Wanneer geen spanning is ontdekt in het begin koude injectorstekker vermoeden een geblazen zekering defect relais of een verbrande smeltlood. Controle systeem zekeringen met het circuit geladen om te voorkomen dat een verkeerde diagnose.
  • Indien geen reden hartslag gemeten aan het begin koude injectorstekker, vermoedt een defect PCM, PCM programmeerfout of een schakeling storing tussen PCM en injector. Met de DVOM de grond Pulsatiecontrole op het passende pin in de PCM-naar de exacte staat lokaliseren en van daaruit verder.
  • Indien geen reden puls wordt gedetecteerd bij de PCM-, de PCM waarschijnlijk defect of heeft een programmering fout opgetreden.
  • Als er een grond pulssignaal op de PCM-, nu circuit storing tussen PCM en de koude start injector. Na het loskoppelen van alle bijbehorende regelaars (om beschadiging te voorkomen) Gebruik de DVOM afzonderlijke circuitweerstand en continuïteit te controleren. Repareren of vervangen circuits die niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant.
  • Extra diagnostische notities

  • De PCM moeten erkennen dat de omstandigheden geschikt zijn voor een start koude injectie voor diagnostische tests kunnen worden uitgevoerd
  • Wees voorzichtig bij het testen van brandstof onder hoge druk systemen
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0213 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X