P0213 Koude start Injector 1 Storing
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Koude start Injector 1 Storing
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn storingscode (DTC) normaliter van toepassing op OBD-II uitgeruste voertuigen die een start koude injector hebben. Merken van voertuigen kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot Ford, Dodge, GMC, Chevy, VW, Volvo, Jaguar, etc.
Wanneer een P0213 is opgeslagen in uw OBD-II voertuig, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) heeft een afwijking in de primaire (1) gedetecteerd koude start injector.
Deze types van injectoren worden voornamelijk gebruikt in voertuigen met een dieselmotor, maar ik heb persoonlijk gezien gevallen waar ze werden gebruikt in benzine engine toepassingen.
algemeen worden de koude start verstuiver / s in een centraal gelegen positie geplaatst, zodat alle cilinders van de motor kan profiteren van een ” schot ” afgeleverde brandstof bij een koude start omstandigheden. Sommige auto’s gebruik maken van meerdere (ik heb nog nooit meer dan twee) koude injectoren geplaatst op strategische locaties in de inlaat van de motor te starten. Anderen gebruiken een injector die meestal nabij de gasklep openen of inlaatlucht inlaatbuis geplaatst.
Door het bewaken van de motortemperatuur en inlaatluchttemperatuur, het PCM in staat te bepalen wanneer de koude start verstuiver moet worden gestart . In de meeste auto’s, is het begin koude injector circuit geëvalueerd door de PCM om ervoor te zorgen dat het werkt zoals bedoeld. Als de PCM een abnormaal niveau van resistentie op het circuit detecteert (vergezeld door verminderde spanning ten gevolge), een code P0213 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Sommige voertuigen kunnen meerdere ontsteking cycli vereisen met een mislukking voor een MIL te verlichten
Hier is een voorbeeld van een koude start injector.
Code Ernst & Symptomen
Cold start injector storing kan het starten van de motor bij ongunstige weersomstandigheden moeilijker dan normaal. Een code P0213 moeten worden aangepakt met een zekere mate van urgentie
De symptomen van een P0213 foutcode kunnen zijn:.
oorzaken van deze DTC code
Mogelijke oorzaken voor deze code kunnen zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een betrouwbare informatie bron in het voertuig zijn enkele van de instrumenten die ik zal nodig hebben om een code P0213 diagnosticeren .
Als motorkoelvloeistoftemperatuur codes of inlaatluchttemperatuur codes pre verzonden, diagnosticeren en te repareren die voorafgaand aan de diagnose van een code P0213.
Visuele inspectie
Een visuele inspectie van het systeem gerelateerde bedrading en aansluitingen moeten worden uitgevoerd als een startpunt voor uw diagnose. Knaagdier beschadigde bedrading is niet ongewoon in het bijzonder in koude klimaten.
Vervolgens heb ik zou de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnose-aansluiting en haalt u alle opgeslagen codes en freeze frame data. Ik wil deze informatie op te schrijven als het nuttig heeft bewezen als het diagnostisch proces ontvouwt. Schakel de codes, dat het voertuig een & quot bereiken; koude start ” staat volgens de specificaties van de fabrikant, en proefrit het voertuig om te zien of de code P0213 wordt gereset.
Als de P0213 niet onmiddellijk teruggezet, blijven het voertuig gewoonlijk werken totdat de PCM komt gereedheid modus of de code wordt gereset. Als gereedheid modus wordt ingevoerd, is het probleem verholpen. Als de code wordt gereset, een probleem nog steeds bestaat.
Stap-voor-stap diagnose
Extra diagnostische notities
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0213 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0213 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0213 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.