P0200 Injector Circuit Malfunction

Home » OBD Codes » P0200-P0299 » P0200 Injector Circuit Malfunction

P0200 Injector Circuit Malfunction

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Injector Circuit Storing

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, welke middelen zij betrekking heeft op OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen Afhankelijk van het merk / type.

In sequentiële brandstofinjectie PCM (Motormanagementsysteem) bestuurt individueel elke injecteur. Batterijspanning wordt aan elke injecteur van gewoonlijk het vermogen distributiecentrum (PDC) of andere fused source

De PCM levert de aardschakeling waarbij elke injecteur via een interne switch genaamd ” Driver “. De PCM controleert elke driver circuit voor storingen. Wanneer bijvoorbeeld een brandstofinjector wordt bevolen ” off ” het PCM, verwacht een hoge spanning op de bestuurder massacircuit zien. Wanneer daarentegen een brandstofinjector wordt bevolen ” on ” door de PCM, verwacht de spanning getrokken laag op de driver circuit zie

Als het niet zien dit verwachte conditie van de bestuurder circuit, P0200 en P1222 kan instellen. Andere injector circuit foutcodes kan net zo goed in te stellen.

Symptomen

De symptomen van een P0200 DTC kunnen zijn:

  • MIL (Malfunction Indicator Lamp) verlichting
  • Ontstekingsfout bij stationair of op de rijweg snelheid
  • Engine kan beginnen en stal of niet starten op alle
  • Cilinder misfire codes aanwezig kunnen zijn
  • Oorzaken

    Mogelijke oorzaken van een P0200 code zijn onder andere:

  • Open of kortgesloten injector
  • injector lage interne weerstand (in feite een injector die werkt, maar is buiten specs)
  • Gemalen stuurschakeling
  • Open stuurschakeling
  • aandrijfketen kortgesloten spanning
  • Bedrading intermitterend kortsluiting tegen motorkap componenten
  • Mogelijke oplossingen

    1. Als u meerdere ontstekingsfout / injector codes, een goede eerste stap is om alle brandstofinjectoren stekker en zet het contact aan, motor uit (KOEO). Controleren op aanwezigheid van accuspanning (12 Volt) aan een draad van een injector. Als al ontbreken, controleer op doorverbinding naar aarde van de spanning circuit door een testlamp op positief accu sonde elke spanningstoevoer. Als het brandt, dan is er een kort om grond op de spanning toevoer waardoor een kort. Hier krijg je een schema en reparatie van de short op de spanning voer en herstellen de juiste accuspanning. (Vergeet niet om te controleren op een doorgebrande zekering en vervang indien nodig). LET OP: Het is mogelijk dat één injector te kort om de hele accuspanning toevoer naar alle injectoren. Dus als je spanning hebt verloren alle injectoren, vervang de doorgebrande zekering en sluit elke injector in, één voor één. Als de zekering doorbrandt, is de laatste injector u aangesloten kortgesloten. Vervang het en opnieuw te testen. Als slechts één of twee accu feeds ontbreken, dan is het meer kans om een ​​kortgesloten batterijspanning voer in de afzonderlijke injector kabelboom. Inspecteren en repareren als dat nodig is.

    2. Als u accuspanning gevoerd, waarbij elke injector harnas, dan is de volgende stap is om een ​​noid licht te krijgen om te controleren of de werking injector driver. Een noid licht wordt ingevoegd in de injector harnas in plaats van de brandstofinjector en knipperen snel wanneer de injector driver werkt. Controleer elke injector connector. Als het Noid snel knippert dan vermoed dat de injector. Ohm elke brandstof injector als je een weerstand specificatie. Als de injector open is of de weerstand hoger of lager dan de specificatie, vervang de brandstofinjector. Als de injector test uit, het probleem is waarschijnlijk een intermitterend probleem met de bedrading. (Vergeet niet dat een injector goed versa kan werken als het koud is, maar gaat open toen heet, of vice. Dus het is best om deze controles te doen wanneer het probleem zich voordoet). Controleer de bedrading voor wrijving, of injectorstekker losse pennen of gebroken slot. Reparatie nodig en test opnieuw. Nu, als de noid licht niet knippert, dan is er een probleem met de bestuurder of de bestuurder circuit. Koppel de PCM-stekker en ohm de brandstof injector driver circuits. Elke weerstand betekent dat er een probleem is. Oneindige weerstand wijst op een breuk in de stroomkring. Vinden en te repareren, dan hertest. Als u geen probleem met het harnas kan vinden en er is geen brandstof injector voor de bestuurder, controleer dan de PCM bevoegdheden en het terrein. Indien deze goed zijn, kan de PCM in gebreke is gebleven.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0200 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X