P0191 Fuel rail druksensor A Circuit Range / performance

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P0191 Fuel rail druksensor A Circuit Range / performance

P0191 Fuel rail druksensor A Circuit Range / performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Fuel rail druksensor “A” Circuit Range / performance

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code normaliter van toepassing op de meeste brandstof ingespoten motoren, zowel benzine als diesel sinds 2000. De code geldt voor alle fabrikanten zoals Volvo, Ford, GMC, VW, etc.

Deze code is strikt betreft van het inkomende signaal van de brandstofrail druksensor niet overeenkomen wat er aan de motor geleverd. Dit kan mechanisch of elektrisch circuit fout, afhankelijk autofabrikant, brandstoftype en brandstofsysteem.

Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type brandstofrail druksysteem en brandstof raildruk sensor en draad kleuren

Symptomen

De symptomen van een P0191 motor code kunnen zijn:.

  • storingsindicatielampje (MIL) verlicht
  • het ontbreken van de macht
  • Motor draait maar start niet
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set worden :

  • High brandstofdruk
  • Lage brandstofdruk
  • Beschadigde FRP sensor
  • Overmatige weerstand in het circuit
  • Vacuümlekkage
  • Laag of geen brandstof
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of er bulletins technische (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan zijn een bekend probleem met een bekende fix gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Ook met deze bepaalde code, zorg ervoor dat je geen brandstofpomp / brandstofdruk gerelateerde codes. Als u nog andere codes die wijzen op een brandstofpomp verwante kwestie, een diagnose die code voor het eerst en negeren de P0191 code. Vooral als het gaat om een ​​no-start gerelateerde kwestie.

    Zoek vervolgens Brandstof rail druksensor van uw specifieke voertuig. Het kan er hetzelfde uitzien naar deze:

    Als zich visueel op de connectoren en bekabeling. Kijk op schuurplekken, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connectoren uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connectoren. Kijk of ze kijken gecorrodeerd, verbrand of eventueel groen van kleur ten opzichte van de normale metalen kleur je waarschijnlijk gewend. U kunt een aantal elektrisch contact schoner te krijgen op alle onderdelen winkel als het reinigen van de terminals nodig is. Indien dit niet mogelijk is, vinden sommige 91% alcohol en een lichte plastic borstel om ze schoon met. Daarna laat ze drogen aan de lucht, nog wat diëlektrische siliconen verbinding (zelfde spullen die ze gebruiken voor de gloeilamp sockets en bougiekabels) en zet een aantal waar de terminals in contact komen.

    Vervolgens zorgen dat de zuigslang dat de sensor verbindt met het inlaatspruitstuk niet lekt (indien gebruikt). Visueel alle aansluitingen vacuümslang op de brandstofrail druksensor en inlaatspruitstuk. Zo nodig vervangen.

    Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of deze code terugkeert. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Als de code doet terugkeer, zullen we nodig hebben om de sensor te testen tegen een mechanische meter. Zet eerst de sleutel uit en het aansluiten van de brandstofdrukmeter. Vervolgens sluit u de scanner en de monitor brandstofdruk op de scan tool. Draai de sleutel op en noteer de druk op de meter ten opzichte van wat de scanner leest. De scanner en de meter moet binnen 5 psi elkaar.

    Als alle tests tot nu toe zijn verstreken, en je blijft een P0191 code te krijgen, het laatste ding om te controleren is de aansluitingen op de PCM. Trek de connectoren uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connectoren. Kijk of ze kijken gecorrodeerd, verbrand of eventueel groen van kleur ten opzichte van de normale metalen kleur je waarschijnlijk gewend.

    Als alle tests zijn geslaagd en krijg je toch een code P0191, dit zou zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte PCM. Een harde reset (afkoppeling van de batterij) zou aanbevolen voordat een PCM vervanging gerechtvaardigd zou kunnen zijn. Een Fuel rail druksensor kan moeten worden vervangen als goed.

    LET OP! Bij dieselmotoren met Common Rail Fuel Systems: als brandstof raildruksensor wordt vermoed, wilt u misschien een professionele technicus installeren van de sensor voor u. Deze sensor kan worden gemonteerd op zichzelf, of kan een deel van de brandstofrail zijn. In beide gevallen brandstofrail de druk op deze dieselmotoren bij warm stationair loopt over het algemeen niet minder dan 2000 psi en onder belasting kan goed overschrijden 35.000 psi. Als dit niet goed afgesloten, kan deze brandstof druk huid opengesneden en diesel heeft bacteriën in dat kan leiden tot bloedvergiftiging.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0191 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X