P0190 Fuel rail druksensor A Circuit

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P0190 Fuel rail druksensor A Circuit

P0190 Fuel rail druksensor A Circuit

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Fuel rail druksensor “A” Circuit

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische foutcode normaliter van toepassing op de meeste brandstof ingespoten motoren, zowel benzine als diesel sinds 2000. de code geldt voor alle fabrikanten zoals Volvo, Ford, GMC, VW, etc.

Deze code is strikt bezorgd over de inkomende signaal van de brandstofrail druk (FRP) sensor die beneden een grenswaarde gekalibreerd op een gekalibreerde tijd. Dit kan mechanisch of elektrisch circuit fout, afhankelijk autofabrikant, brandstoftype en brandstofsysteem.

Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type brandstofrail druksysteem en brandstof raildruksensor en metaalgaas kleuren.

Symptomen

Symptomen van een P0190 motor code kan zijn:

  • storingsindicatielampje (MIL) verlichte
  • Het ontbreken van de macht
  • motor draait maar slaat niet start
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • VREF Open Circuit
  • Beschadigde FRP sensor
  • Overmatige weerstand in het VREF circuit
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd controleren onderhoudsbulletins technische ( TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan zijn een bekend probleem met een bekende fix gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Zoek vervolgens Brandstof rail druksensor van uw specifieke voertuig. Het kan er hetzelfde uitzien naar deze:

    Als zich visueel op de connectoren en bekabeling. Kijk op schuurplekken, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connectoren uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connectoren. Kijk of ze kijken gecorrodeerd, verbrand of eventueel groen van kleur ten opzichte van de normale metalen kleur je waarschijnlijk gewend. U kunt een aantal elektrisch contact schoner te krijgen op alle onderdelen winkel als het reinigen van de terminals nodig is. Indien dit niet mogelijk is, vinden sommige 91% alcohol en een lichte plastic borstel om ze schoon met. Daarna laat ze drogen aan de lucht, nog wat diëlektrische siliconen verbinding (zelfde spullen die ze gebruiken voor de gloeilamp sockets en bougiekabels) en zet een aantal waar de terminals in contact komen.

    Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of deze code terugkeert. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Als de code doet terugkeer, zullen we nodig hebben om de sensor en de bijbehorende circuits te testen. Typisch zijn er 3 draden aan de FRP-sensor. Koppel het harnas naar de FRP Sensor. Met een digitale Volt Ohm Meter (DVOM), het testen van de 5V voeding circuit naar de sensor te verzekeren het wordt opgestart (Red leiden tot de 5V voeding circuit, zwarte leiden tot een goede grond). Als er 12 volt aan de sensor als er moet 5 volt, herstel van de bedrading van de PCM de sensor gedurende een korte 12 volt, of eventueel een slechte PCM.

    Als dat is OK, met een DVOM, controleer dan of je 5V op de FRP Sensor signaal circuit (Red leiden tot de sensor signaal circuit, zwarte leiden tot een goede grond). Als er geen 5 volt op de sensor, of als je 12 volt naar de sensor, het herstel van de bedrading van de PCM aan de sensor, of opnieuw een mogelijke slechte PCM.

    Als dat is OK, controleren om ervoor te zorgen dat u een goede grond aan het FRP sensor. Sluit een testlamp 12V accu positieve (rode klem) en raakt het andere uiteinde van de testlamp op de grond circuit naar de FRP sensor circuitaarde. Als de test licht niet gaat branden, zou dit het probleem circuit aan te geven. Als dat zo is gaan branden, wiebelen de bedrading naar de FRP-sensor om te zien of de test licht knippert, wat aangeeft een intermitterende verbinding.

    Als alle tests zijn geslaagd en krijg je toch een code P0190, zou dit het meest waarschijnlijk wijzen op een mislukte PCM. Een harde reset (afkoppeling van de batterij) zou aanbevolen voordat een PCM vervanging gerechtvaardigd zou kunnen zijn. Een Fuel rail druksensor kan moeten worden vervangen als goed.

    LET OP! Bij dieselmotoren met Common Rail Fuel Systems: als brandstof raildruksensor wordt vermoed, wilt u misschien een professionele technicus installeren van de sensor voor u. Deze sensor kan worden gemonteerd op zichzelf, of kan een deel van de brandstofrail zijn. In beide gevallen brandstofrail de druk op deze dieselmotoren bij warm stationair loopt over het algemeen niet minder dan 2000 psi en onder belasting kan goed overschrijden 35.000 psi. Als dit niet goed afgesloten, kan deze brandstof druk huid opengesneden en diesel heeft bacteriën in dat kan leiden tot bloedvergiftiging.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0190 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X