P018F Fuel System Over Overdrukventiel Frequent Activation

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P018F Fuel System Over Overdrukventiel Frequent Activation

P018F Fuel System Over Overdrukventiel Frequent Activation

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Fuel System Over Drukontlastklep Frequent Activation

Wat betekent dat?

Dit is een generiek powertrain diagnostische foutcode (DTC) en geldt voor OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Dodge, Toyota, Ford, Honda, Chevrolet, Dodge, Ram, enz. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

Als de auto een code P018F is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een probleem met de brandstof overdrukventiel heeft gedetecteerd.

In dit geval betekent dat de PCM een overactief brandstof overdrukventiel is gemerkt. Deze klep is ontworpen om de brandstofdruk te ontlasten indien dit erg bereikt.

Meestal brandstof overdrukventiel wordt bediend via een elektromagneet die wordt bestuurd door de PCM. De klep bevindt zich meestal op de brandstofinjectie spoor of de brandstoftoevoerleiding. De PCM controleert een ingangssignaal van de brandstofdruksensor te bepalen of brandstof drukontlastklep bewerking vereist. Wanneer brandstofdruk wordt ontlast, wordt overtollige brandstof omgeleid naar de brandstofopslagtank via een speciaal ontworpen retourleiding. Wanneer brandstofdruk een geprogrammeerd overschrijdt, de PCM toepassing spanning en / of gemalen om de klep gedurende een bepaalde tijd substantieel genoeg om de werking te initiëren en laat brandstofdruk te zakken tot een aanvaardbaar niveau.

Als de PCM detecteert een ongebruikelijk aantal aangevraagde brandstof overdrukventiel activeringen, gedurende een bepaalde tijd, een code P018F worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Sommige toepassingen kunnen meerdere ontsteking cycli (met een falen) nodig hebben om voor MIL verlichting te voorkomen.

Wat is de ernst van deze DTC?

Door overmatige druk brandstof is een bijdragende factor in een code P018F worden opgeslagen, en omdat te hoge druk brandstof kan leiden tot ernstige mechanische schade, moet deze code ernstig worden beschouwd.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

symptomen van een P018F foutcode kunnen zijn:

  • Rich uitlaat voorwaarden
  • Rough inactief; vooral bij koude start
  • Diminished brandstofverbruik
  • Ontstekingsfout codes te wijten aan vervuilde bougies
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code ?

    Oorzaken voor deze P018F transmissie code kan zijn:

  • Bad brandstofdruksensor
  • Defecte brandstof drukregelaar
  • Onvoldoende vacuüm op de brandstofdrukregelaar
  • open of kortgesloten brandstofdruksensor of elektronische brandstofdrukregelaar kringen
  • defecte PCM of PCM programmeerfout
  • Wat zijn sommige stappen P018F het oplossen van problemen?

    Voorafgaand aan de diagnose van een code P018F, krijgt u toegang tot een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), een handleiding brandstofdrukmeterset (met geschikte inrichtingen en hulpstukken nodig ) en een betrouwbare voertuiginformatie bron.

    Na een zorgvuldige controle systeem bedrading en aansluitingen controleer alle vacuum voedingslijnen en slangen scheurvorming of instorten. Repareren of vervangen bedrading en zuigslangen behoefte.

    Zoek het voertuig diagnosepoort en sluit de scanner alle opgeslagen codes en stilstaand beeld op te halen. U kunt uw aanstaande diagnose helpen door het schrijven van deze informatie naar beneden en zet het opzij voor later. Dit geldt met name indien dit een intermitterend code. Nu, schakelt de codes en proefrit het voertuig om te zien of het onmiddellijk wordt gereset

    Moet de code onmiddellijk opnieuw.

    Stap 1

    brandstof controleren druk om te bepalen of deze te groot. Als er geen bewijs dat het, verdacht een defecte brandstofdruksensor (of defecte PCM) en ga naar stap 3. Wanneer brandstofdruk overmatig door naar Stap 2.

    Stap 2

    Gebruik DVOM en voertuiginformatie bron tot de elektronische brandstofdrukregelaar testen (indien van toepassing). Indien de elektronische brandstofdrukregelaar niet voldoet aan de specificaties van de fabrikant, vervangen en testen rijdt het voertuig om te controleren of de storing is verholpen.

    Indien het voertuig is voorzien van een mechanische (vacuümbediend) brandstofdruk regulator, zorg ervoor dat er een constante aanvoer van vacuüm (draaiende motor) en dat hij niet intern lekt brandstof. Als brandstofdruk te hoog en de regulator voldoende vacuum, vermoedt een defect vacuumregelaar. Als de regulator brandstof intern lekt, beschouwen het defect en te vervangen. Test rijden met het voertuig totdat de PCM komt gereedheid modus of de code P018F gereset.

    Stap 3

    Gebruik DVOM en specs afgeleid van het voertuig informatiebron testen de brandstofdrukregelaar volgens de aanbevelingen van de fabrikant. Vervang de toezichthouder als het niet voldoet. Wanneer de sensor en regelaar binnen specificaties, ga naar stap 4.

    Stap 4

    Haal alle bijbehorende besturingen van de gerelateerde circuits en gebruik de DVOM weerstand en de continuïteit van individuele circuits controleren . Reparatie of circuits die niet aan de aanbevelingen van de fabrikant voldoen vervangen. Als alle componenten en circuits zijn in goede orde, vermoeden dat de PCM defect is of dat er een programmeerfout.

  • Wees voorzichtig bij het testen van brandstof onder hoge druk systemen
  • een defecte brandstof drukontlastingsklep veroorzaakt geen code P018F worden opgeslagen
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p018f te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X