P0189 brandstoftemperatuursensor B Circuit Onderbroken

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P0189 brandstoftemperatuursensor B Circuit Onderbroken

P0189 brandstoftemperatuursensor B Circuit Onderbroken

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

brandstoftemperatuursensor B Circuit Onderbroken

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen (Nissan, Ford, Fiat, Chevrolet, Toyota, Dodge, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Eenvoudig gezegd, een opgeslagen code P0189 betekent dat de aandrijflijn (PCM) een spanningssignaal van de brandstoftemperatuursensor heeft gedetecteerd (of circuit) dat is onderbroken of onregelmatig. & Quot; B ” verwijst naar een gebied van een schakeling in plaats van een specifieke schakeling of.

Fuel temperatuursensoren OBD II uitgeruste voertuigen, worden typisch geïntegreerd in de brandstofsamenstelling sensorbehuizing. De brandstofsamenstelling sensor een nauwkeurige brandstofsamenstelling en brandstoftemperatuur analyse om de PCM. Een klein, geautomatiseerd mechanisme is de brandstofsamenstelling sensor in lijn tussen de brandstoftank en de brandstofrail.

brandstof die door de brandstofsamenstelling sensor, wordt geëvalueerd om het percentage van ethanol, water en andere verontreinigingen te bepalen. Blokgolf patronen (die spanning) worden ingevoerd in de PCM volgens de vervuilingsgraad van de brandstof. Hoge concentraties van verontreinigingen brandstof wordt aangeduid met kortere golfvorm frequenties. Golfvorm frequentie kan ook worden uitgelegd als de verticale posten van de patroon.

flexfuelvoertuigen algemeen goed functioneren met brandstofsamenstelling niveaus die oplopen tot vijfentachtig procent ethanol. Het horizontale gedeelte van de golfvorm vertegenwoordigt brandstoftemperatuur en wordt herkend door de PCM als pulsbreedte. Hoe breder de pulsbreedte van de golfvorm, hoe hoger de temperatuur van de brandstof die door de brandstofsamenstelling sensor. Tussen een en vijf milliseconden (honderdsten-of-a-seconde) is de gebruikelijke pulsbreedte variatie OBD II voertuigen.

Als de brandstoftemperatuur signaal wordt onderbroken of onregelmatig wordt een P0189 code worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. De meerderheid van de OBD II uitgeruste voertuigen zal vereisen meerdere ontsteking cycli (met een falen) voor de MIL verlichting

Code Ernst & Symptomen

Deze code moet worden beschouwd als ernstig omdat brandstoftemperatuur wordt gebruikt voor berekenen brandstoftoevoer strategie flexfuelvoertuigen. Symptomen van een P0189 code kunnen zijn:

  • Andere brandstof samenstelling codes kunnen aanwezig zijn
  • Mogelijke MIL verlichting
  • Er kunnen geen duidelijke symptomen
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • pen, kortgesloten of beschadigde bedrading of connectors
  • Defecte brandstoftemperatuur / samenstellingssensor
  • Defecte inlaatluchttemperatuursensor
  • een slechte omgevingstemperatuurvoeler
  • PCM of PCM programmeren fout
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Een diagnostische scanner, met een geïntegreerde DVOM en een oscilloscoop, is misschien wel de beste tool voor de diagnose van een code P0189. Een informatie bron in het voertuig (zoals All Data DIY) en een infrarood thermometer kan ook zeer nuttig zijn.

    Een passend begin tot elke diagnose is een visuele inspectie van alle bijbehorende bedrading en stekkers. Beschadigd, verbrand of gecorrodeerde bedrading en connectoren moeten worden gerepareerd of vervangen. Vervolgens zal je de codes te wissen en opnieuw te testen het systeem. Ik wil de OBD-II-readiness-modus te gebruiken wanneer er meerdere falen cycli nodig zijn voor MIL verlichting. Wanneer de reparaties zijn voltooid, schakelt de codes dan rijdt het voertuig gewoonlijk. Uw reparaties waren succesvol als de PCM binnenkomt bereidheid mode. De storing bestaat nog steeds als de code wordt gereset. Een vijf-volt referentiesignaal en een grond worden toegevoerd aan de brandstofsamenstelling sensor die de variabele weerstand ras. De brandstofsamenstelling sensor voltooit het circuit en levert het PCM een wisselende brandstoftemperatuur spanningssignaal. Test referentiespanning en aarde bij de brandstof temperatuur stekker met de DVOM. Als u niet referentiespanning bij de brandstoftemperatuur stekker, gebruikt om te testen DVOM corresponderende circuits in het PCM-stekker. Indien geen referentiespanning wordt ontdekt in de PCM-, vermoedt een defect PCM of PCM programmeerfout. Overweeg PCM falen alleen als laatste redmiddel.

    De oscilloscoop kan live data golfvorm patronen controleren als de referentie en gemalen beide aanwezig bij de brandstoftemperatuur stekker. Met de infraroodthermometer werkelijke brandstoftemperatuur verkrijgen en te vergelijken met de temperatuur blijkt uit de golfvorm patronen op de oscilloscoop. Als de brandstoftemperatuur, blijkt uit de golfvorm spanningsverlopen, niet samenvalt met die van de thermometer, vermoeden dat de brandstoftemperatuursensor slecht

    Verdere diagnostische informatie:.

  • Gebruik DVOM te testen brandstoftemperatuursensor weerstand volgens aanbevelingen van de fabrikant
  • Opmerking: Koppel alle bijbehorende regelaars voor de test circuitweerstand de DVOM
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0189 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X