P0186 brandstoftemperatuursensor B Circuit Range / performance

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P0186 brandstoftemperatuursensor B Circuit Range / performance

P0186 brandstoftemperatuursensor B Circuit Range / performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

brandstoftemperatuursensor B Circuit Range / performance

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen (Nissan, Ford, Fiat, Chevrolet, Toyota, Dodge, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Als ik een code P0186 komen, ik weet dat het betekent dat de aandrijflijn (PCM) een spanningssignaal van het heeft gedetecteerd brandstoftemperatuursensor (of keten) die niet binnen een geprogrammeerd bereik. & Quot; B ” verwijst naar een gebied van een schakeling in plaats van een specifieke schakeling of.

De brandstoftemperatuursensor typisch geïntegreerd in de brandstofsamenstelling sensor. Ontworpen om de PCM met een nauwkeurige samenstelling en brandstoftemperatuur lezen verschaffen, de brandstofsamenstelling sensor een klein, geautomatiseerd in elkaars verlengde tussen de brandstoftank en de brandstofrail.

Als brandstof gaat door de sensor, wordt gecontroleerd om te bepalen hoeveel ethanol, water en andere verontreinigingen aanwezig zijn. Een elektrisch signaal naar de PCM weerspiegelt niet alleen wat contaminanten maar ook in welke mate de brandstof verontreinigd zijn. Het besmettingsniveau wordt gemeten volgens het percentage verontreinigingen (brandstof) en wordt toegevoerd aan de PCM als vierkante golfvormen. Hoe dichter de golfvorm frequentie, hoe hoger het percentage van de besmetting brandstof. Frequentie kan ook worden beschreven als het verticale gedeelte van de golfvorm. De brandstofsamenstelling meet de hoeveelheid ethanol in de brandstof aanwezig anders dan andere verontreinigingen. Brandstofsamenstelling niveaus die oplopen tot vijfentachtig procent ethanol in flexfuelvoertuigen aanvaardbaar.

De pulsbreedte of het horizontale gedeelte van de golfvorm, is indicatief voor brandstoftemperatuur. Hoe breder de pulsbreedte, hoe hoger de temperatuur van de brandstof die door de brandstofsamenstelling sensor. Bij de meeste modellen pulsbreedtemodulatie varieert van één tot vijf milliseconden (honderdsten-of-a-seconde).

Als de PCM een ingangssignaal van de brandstofsamenstelling sensor aangeeft dat de brandstoftemperatuur niet binnen een geprogrammeerde bereik of de brandstoftemperatuur varieert met een grotere mate dan verwacht van omgevingstemperatuur, een P0186 code worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Meerdere ontsteking cycli (met een storing) kan nodig zijn voor MIL verlichting in sommige toepassingen

Code Ernst & Symptomen

Brandstoftemperatuur wordt bewaakt door de PCM berekenen brandstoftoevoer strategie (in flexfuelvoertuigen) zodat deze code als ernstig worden behandeld

symptomen van een P0186 code kan bevatten.:

  • Er kunnen geen symptomen
  • Andere brandstof samenstelling codes kunnen aanwezig zijn
  • mogelijk MIL verlichting
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code reeks zijn:

  • Een slechte omgevingstemperatuurvoeler B
  • Defecte brandstoftemperatuur / samenstellingssensor
  • Defecte inlaatluchttemperatuursensor
  • openen kortgesloten of beschadigde draden of stekkers
  • PCM of PCM programmeren fout
  • Diagnose en Repair Procedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Ik zou meestal krijgen toegang tot een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM ), een oscilloscoop, een infrarood thermometer, en een voertuig informatie bron, zoals All data DIY om een ​​code P0186 diagnosticeren. Een scanner met een DVOM en een draagbare oscilloscoop (ingebouwd) zou u van dienst zijn.

    Een goede plek om elke diagnose te beginnen is met een visuele inspectie van alle bijbehorende bedrading en stekkers. Alle beschadigde of verbrande componenten zullen moeten worden gerepareerd of vervangen; Vervolgens hertest het systeem. Ik heb gemerkt dat, wanneer meerdere mislukking cycli nodig zijn voor MIL verlichting, met behulp van de OBD-II readiness modus kan nuttig zijn. Wanneer alle reparaties zijn voltooid, I de codes te wissen en rijdt het voertuig zoals gebruikelijk. Ik weet dat mijn reparaties waren succesvol als de PCM binnenkomt bereidheid mode. Ik weet dat een defect blijft bestaan ​​als de code wordt gereset.

    Geïntegreerd in de brandstofsamenstelling sensor, de brandstoftemperatuursensor wordt typisch geleverd met een vijf-volt referentiespanning en aarde. De variabele weerstand sensor voltooit het circuit en levert het PCM een wisselende brandstoftemperatuur spanningssignaal.

    De DVOM kan worden gebruikt om te testen referentiespanning en aarde bij de brandstof temperatuur stekker. Met de DVOM de corresponderende circuits in het PCM-testen als referentiespanning niet aanwezig. Reparatie open circuits zoals vereist. Indien geen referentiespanning wordt ontdekt in de PCM-vermoeden een defecte PCM of programmeerfout.

    wanneer Ref en aarde beide aanwezig bij brandstoftemperatuursensor sluit de meetkabels van de oscilloscoop op de grond en signaalschakelingen livegegevens nemen in de vorm van golfvorm patronen. Meet daadwerkelijke brandstoftemperatuur via de infrarode thermometer en vergelijkt deze met de temperatuur weergegeven door de golfvorm patronen op de oscilloscoop. . Vermoeden dat de brandstoftemperatuur defect is wanneer de brandstoftemperatuur gereflecteerd door de brandstoftemperatuursensor niet samenvalt met die van de thermometer

    Verdere diagnostische informatie:

  • Gebruik DVOM te testen brandstoftemperatuursensor weerstand volgens aanbevelingen van de fabrikant
  • Opmerking: Koppel alle bijbehorende regelaars voor de test circuitweerstand de DVOM
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0186 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X