P0185 brandstoftemperatuursensor B Circuit Malfunction

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P0185 brandstoftemperatuursensor B Circuit Malfunction

P0185 brandstoftemperatuursensor B Circuit Malfunction

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

brandstoftemperatuursensor B Circuit Storing

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een aandrijflijn generieke code, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen (Nissan, Ford, Fiat, Chevrolet, Mercedes, Dodge, etc.). Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model

Als uw OBD II uitgerust voertuig een code P0185 heeft opgeslagen.; Het betekent eenvoudig dat de aandrijflijn (PCM) een spanningssignaal van de brandstoftemperatuursensor / flexfuel- sensor of circuit B die niet binnen een geprogrammeerd bereik heeft gedetecteerd. & Quot; B ” verwijst naar een gebied van een schakeling in plaats van een specifieke schakeling of.

De brandstoftemperatuursensor typisch geïntegreerd in een enkele behuizing (samen met de flex brandstofsensor) bekend als een brandstofsamenstelling sensor. Het is eigenlijk een kleine geautomatiseerde inrichting voor het PCM een nauwkeurige lezing brandstofsamenstelling en brandstoftemperatuur verschaffen.

Brandstoffen die via inline sensor passeert wordt gecontroleerd om te bepalen welke mate van ethanol, water en andere verontreinigingen aanwezig is. De brandstofsamenstelling sensor berekent brandstofsamenstelling en brandstoftemperatuur en ingangen een elektrisch signaal naar de PCM dat weerspiegelt niet alleen wat contaminanten maar ook in welke mate de brandstof verontreinigd zijn. De verontreiniging wordt gemeten volgens het percentage verontreinigingen brandstof en de PCM als vierkante golfvorm van de spanning wordt ontvangen. Het golfvormpatroon varieert in frequentie die afhangt van de mate van aanwezige verontreinigingen in de brandstof; hoe dichter de golfvorm frequentie, hoe hoger de mate van verontreiniging brandstof. Dit samenstelt het verticale gedeelte van de golfvorm. De brandstofsamenstelling sensor bewaakt de hoeveelheid ethanol die in de brandstof gescheiden van andere verontreinigingen. Flexfuelvoertuigen zijn ontworpen om efficiënte werking bij brandstofsamenstelling niveaus zo hoog als vijfentachtig procent ethanol.

De horizontale gedeelte van de golfvorm of de pulsbreedte, geeft brandstoftemperatuur. Hoe groter de pulsbreedte snelheid, hoe hoger de temperatuur van de brandstof die door de brandstofsamenstelling sensor. Pulsbreedte modulatie varieert (voor de meeste toepassingen) tussen een en vijf milliseconden (honderdsten-of-a-seconde).

Als de PCM een ingangssignaal van de brandstofsamenstelling sensor die aangeeft dat de brandstoftemperatuur niet binnen een geprogrammeerd bereik, of de brandstoftemperatuur varieert van kamertemperatuur (inlaat luchttemperatuur sommige modellen) van opstellen dan verwacht, zal een P0185 code worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Sommige modellen kunnen meerdere ontsteking cycli (met een mislukking) nodig heeft voor MIL verlichting

Foto van de verschillende brandstoffen temperatuursensoren.

Code Ernst & Symptomen

Brandstoftemperatuur wordt bewaakt door de PCM berekenen brandstoftoevoer strategie flexfuelvoertuigen zodat een code P0185 als ernstig worden behandeld

symptomen van deze code kunnen omvatten:.

  • Er zal waarschijnlijk geen symptomen van de eisen inzake een P0185 opgeslagen
  • Other brandstofsamenstelling codes aanwezig zijn
  • MIL verlichting zal uiteindelijk plaatsvinden
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • Defecte brandstoftemperatuur / verbruik sensor B
  • een slechte omgevingstemperatuursensor
  • Defecte inlaatluchttemperatuursensor
  • openen kortgesloten of beschadigde draden of stekkers
  • PCM of PCM programmeren fout
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan zijn een bekend probleem met een bekende fix gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Om een ​​code P0185 diagnosticeren, zou ik meestal krijgen toegang tot een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), een oscilloscoop, een infrarood thermometer, en een voertuig informatie bron, zoals All data DIY. Sommige scanners hebben een DVOM en een draagbare oscilloscoop ingebouwd; dat je goed zou dienen in dit scenario.

    ik graag een diagnose te beginnen met een visuele inspectie van alle bijbehorende bedrading en stekkers. Repareren of vervangen van beschadigde of verbrande componenten zoals vereist, en opnieuw testen van het systeem. Wanneer meerdere mislukking cycli nodig zijn voor MIL verlichting, heb ik geconstateerd dat het gebruik van OBD-II readiness mode behulpzaam. Toen ik mijn reparaties zijn voltooid, heb ik de codes te wissen en bedienen van het voertuig normaal. Als de PCM binnenkomt bereidheid mode, ik weet dat mijn reparaties waren succesvol. Indien de code wordt gereset, ik weet dat de storing nog steeds bestaat.

    De brandstoftemperatuursensor (geïntegreerd in de brandstofsamenstelling sensor) wordt gewoonlijk geleverd met een vijf-volt referentiespanning en aarde. De variabele weerstand sensor het circuit voltooit. Met de DVOM te testen referentiespanning en aarde bij de brandstof temperatuur stekker. Als referentiespanning niet aanwezig is, gebruikt de DVOM de corresponderende circuits in het PCM-testen. Reparatie geopend als voorgeschreven wanneer er verwezen spanningssignaal aan de PCM-stekker. Let op: Zie noot aan de onderkant van de pagina met betrekking tot het loskoppelen van de controllers. Indien geen referentiespanning bij het PCM connector, verdacht een defecte PCM of programmeerfout. PCM vervanging of herprogrammering zal professionele hulp nodig. Als er geen brandstof temp sensor grond, dient u uw voertuig informatiebron en zoek de juiste grond om ervoor te zorgen dat het veilig is.

    wanneer Ref en aarde bij het brandstoftemperatuursensor B connector, sluit de meetkabels van de oscilloscoop de juiste circuits en actuele gegevens te observeren in de vorm van golfvorm patronen. Met de infraroodthermometer de werkelijke brandstof meten en vergelijken met de temperatuur weergegeven door de golfvorm patronen op de oscilloscoop. Als de brandstoftemperatuur gereflecteerd door de brandstoftemperatuursensor niet te laten samenvallen met die van de thermometer, verdachte dat de brandstof is defect

    Aanvullende diagnostische informatie:.

  • Gebruik de DVOM te testen brandstoftemperatuursensor B weerstand volgens aanbevelingen van de fabrikant
  • Koppel alle gerelateerde controllers voor de test circuitweerstand de DVOM
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0185 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X