P0174 systeem te Lean (Bank 2)

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P0174 systeem te Lean (Bank 2)

P0174 systeem te Lean (Bank 2)

Technische beschrijving

Systeem Too Lean (Bank 2)

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code dat betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Merken van de voertuigen betrokken omvatten maar zijn niet beperkt tot, Ford, Lexus, Chevy, BMW, Toyota, Jaguar, Acura, Volvo, Nissan, etc. Hoewel generieke, de specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van merk / model / engine. Anecdotally deze code lijkt vaker voor bij Ford & Chevy voertuigen.

Elk voertuig heeft een PCM of ECM (aandrijflijn / motorregeleenheid). Het is eigenlijk de ” hersenen ” of hoofdcomputer van het voertuig loopt de taak om verschillende sensormetingen volgen en die informatie gebruiken om de motor zo efficiënt kunnen rijden in de huidige omstandigheden.

In principe is dit P0174 codemiddelen dat de stroomopwaartse zuurstofsensor in bank 2 rapporteren van een arm mengsel (te veel zuurstof in het uitlaatgas). Aan V6 / V8 / V10 / V12 motoren Bank 2 is de zijde van de motor die geen cilinder # 1.

De motor toepassingen waar O2 of zuurstofsensoren genoemd in de uitlaatgasstroom om te bepalen de lucht brandstofverhouding van de uitlaatgassen die de motor verlaten. De PCM (of ECM) gebruikt deze informatie om te bepalen hoeveel brandstof te injecteren via de brandstofinjectoren vele malen per seconde. De ideale brandstof-luchtmengsel is 14,7: 1. Het PCM kan de hoeveelheid brandstof aanpassen door meer brandstof of wegnemen van brandstof naar de motor optimaal werken en lage emissies te houden.

Als een O2 sensor vertelt de PCM doorheen leest de uitlaten te veel lucht in, de PCM compenseert door het toevoegen van meer brandstof. In dit geval is het toevoegen van meer olie op bank 2 zal de PCM passen tot op zekere hoogte de hoeveelheid brandstof die zal injecteren in een poging om die lucht brengen: brandstofverhouding zo dicht optimaal mogelijk. Wanneer de PCM is de limiet op hoeveel brandstof het zal injecteren, maar de voorkant (upstream) bank 2 zuurstof sensor nog steeds detecteert een mager conditie heeft bereikt, zal de PCM blijven commando een hogere dan normale hoeveelheid brandstof aan de bank 2 en zal dit leiden tot code en verlichten de MIL (storingsindicatielampje)

P0174 code getoond scanner.

er is dus een interessant punt nu worden gemaakt, dat wel. Deze code kan worden ingesteld, omdat de PCM denkt dat het sturen van meer brandstof aan de bank van 2 injectoren, maar in werkelijkheid zijn ze niet echt het blussen van meer brandstof. Dus met andere woorden, deze code kan worden ingesteld als gevolg van een brandstofsysteem probleem. Aanvullende mogelijke oorzaken voor deze code worden vermeld een beetje verderop in dit artikel

. Opmerking: Dit DTC is zeer vergelijkbaar met P0171 dat is een mager code voor de bank 1, en in feite uw voertuig beide codes kunnen vertonen tegelijkertijd. In het geval van sommige Ford (bijv 4.6L of 5.4l V8’s) is het gebruikelijk om P0171 en P0174 te zien op hetzelfde moment.

Symptomen

U zal meer dan waarschijnlijk niets gemerkt drivability problemen als gevolg van een P0174, maar er symptomen zoals kunnen zijn:

  • gebrek aan macht
  • een verhoogd brandstofverbruik
  • detonatie (vonk klop)
  • aarzeling / surge op de versnelling
  • Oorzaken

    Een code P0174 kan betekenen dat een of meer van de volgende is gebeurd:

  • De MAF (Mass Air Flow) Sensor is vuil of defect (indien aanwezig). Opmerking: Het gebruik van ” geoliede ” luchtfilters kan de MAF niet verontreinigd raakt als het filter wordt over-geolied. Er is ook een probleem met sommige voertuigen bestaande MAF sensoren lekken siliconen inkapselingsmateriaal gebruikt om de schakeling te beschermen.
  • Er kan een vacuüm lek benedenstrooms van de MAF-sensor
  • Fuel probleem (rail / injectors / pomp / regelaar)
  • Mogelijke oplossingen

    Als u zich met deze code niet zomaar aannemen dat de O2 zuurstof sensor is slecht en te vervangen eerste! Gelieve juiste diagnose vóór zelfs het kopen van onderdelen. Een goede stap-voor-stap diagnose zal u geld besparen op de lange termijn, en je zult het algemeen nieuwe dingen te leren.

    We kunnen niet geven voertuigspecifieke reparatie stappen, omdat het kan variëren, afhankelijk van het jaar, merk, model, en de motor van uw specifieke voertuig. Wel wordt er voorzien in een aantal algemene diagnostische informatie die hopelijk zal u helpen uw P0174 mager code op te lossen

    Mogelijke oplossingen zijn:.

  • In veel gevallen gewoon het reinigen van de MAF-sensor doet het. Raadpleeg de service manual voor de locatie als je hulp nodig hebt. Ik vind het het beste om het op te stijgen en besproei ze met elektronica reiniger of remreiniger. Zorg ervoor dat u voorzichtig de MAF-sensor niet te beschadigen, en zorg ervoor dat het droog is voordat het opnieuw installeren
  • Controleer alle vacuüm en PCV slangen, indien nodig vervangen
  • Controleer of er een brandstof vuil filter en juiste brandstof druk
  • Externe Links

    Hier zijn een paar links die nuttig kan zijn:

  • Ford F150 P0171 / P0174 Codes Information
  • EasyAutoDiagnostics Ford 171/174
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0174 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X