P0171 systeem te Lean (Bank 1)

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P0171 systeem te Lean (Bank 1)

P0171 systeem te Lean (Bank 1)

Technische beschrijving

Systeem Too Lean (Bank 1)

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code . Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen enigszins verschillend kunnen zijn, afhankelijk van het model. Dus deze motor code artikel van toepassing is Toyota, Chevrolet, Ford, Nissan, Honda, GMC, Dodge, etc.

In principe betekent dit dat een zuurstof sensor in bank 1 een arm mengsel heeft gedetecteerd (te veel zuurstof in de uitlaat). Op V6 / V8 / V10-motoren, Bank 1 is de kant van de motor die cilinder # 1 heeft. De P0171 is een van de meest voorkomende foutcodes.

Deze code wordt geactiveerd door de eerste stroomafwaartse (voorkant) O2 sensor. De sensor verschaft een meting van het brandstof-luchtmengsel verlaat cilinders van de motor en de aandrijflijn voertuigen / motorregeleenheid (PCM / ECM) toepassingen die lezen en aanpast aan de motor op een optimale verhouding van 14,7 te houden: 1. Als er iets niet klopt en het PCM kan niet handhaven van de 14,7: 1-verhouding, maar er is te veel lucht, zorgt ervoor dat er deze code

U zult willen ook ons ​​artikel over korte en lange termijn te lezen. brandstof afwerking om hulp te begrijpen van de werking van de motor. . Opmerking: Dit DTC is zeer vergelijkbaar met P0174, en in feite uw voertuig beide codes kunnen worden weergegeven op hetzelfde moment

Symptomen

U zal meer dan waarschijnlijk geen rijgedrag problemen opmerkt,

  • een gebrek aan macht
  • detonatie (pingelt)
  • onregelmatig stationair
  • : hoewel er symptomen zoals kan zijn aarzeling / surge op de versnelling
  • Oorzaken

    Een code P0171 kan dat een of meer van de volgende is gebeurd betekenen.

  • de MAF (Mass Air Flow) Sensor is vuil of defect
    Opmerking: het gebruik van ” geoliede ” luchtfilters kan de MAF vies wordt als het filter wordt over-geolied. Er is ook een probleem met sommige voertuigen bestaande MAF sensoren lekken siliconen inkapselingsmateriaal gebruikt om de schakeling te beschermen.
  • Er kan een vacuüm lek benedenstrooms van de MAF-sensor
  • Mogelijk gekraakt vacuüm of PCV lijn / verbinding
  • defecte of vastzittende geopend PCV klep
  • mislukte of defecte zuurstofsensor (bank 1, sensor 1)
  • Plakken / versterkt of mislukt brandstofinjector
  • Lage brandstofdruk (mogelijk aangebracht / vuil brandstoffilter!)
  • Uitlaat lekkage tussen de motor en de eerste zuurstofsensor
  • mogelijke oplossingen

    vaak reinigen van de MAF-sensor en vinden / vastzetten vacuümlekken het probleem opgelost. Als je op een krap budget, daar beginnen, maar dat kan niet de oplossing voor zeker. Dus, mogelijke oplossingen zijn onder andere:

  • Maak de MAF sensor. Raadpleeg de service manual voor de locatie als je hulp nodig hebt. Ik vind het het beste om het op te stijgen en besproei ze met elektronica reiniger of remreiniger. Zorg ervoor dat u voorzichtig de MAF-sensor niet te beschadigen, en zorg ervoor dat het droog is voordat het opnieuw installeren
  • Controleer alle vacuüm en PCV slangen, vervangen / repareren indien nodig
  • Controleer alle slangen en aansluitingen in het luchtinlaatsysteem
  • Controleer en / of testen van het inlaatspruitstuk pakkingen voor lekkage
  • Controleer of er een brandstof vuil filter en de juiste brandstofdruk
  • Idealiter’ ll willen op korte en lange termijn brandstof afwerking controleren met behulp van een geavanceerde scanner
  • Als u toegang hebt, wilt u misschien een rookvrije test uit te voeren
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0171 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X