P0170 Fuel Trim Storing (Bank 1)

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P0170 Fuel Trim Storing (Bank 1)

P0170 Fuel Trim Storing (Bank 1)

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Fuel Trim Storing (Bank 1)

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een aandrijflijn generieke code, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Deze code is die oppervlakken met bepaalde merken van auto’s dan andere. Bij het schrijven van dit artikel heb ik toegevoegd Mercedes-Benz-specifieke informatie, omdat het lijkt erop dat M-B (en VW) zijn het meest vatbaar voor het hebben van deze P0170 oppervlak samen met misfire codes of andere brandstofafstelling codes. P0170 betekent dat er een storing in de controle van de lucht van de computer. Brandstofverhouding

Het geeft ook aan dat de brandstof afwerking hun limiet van brandstof wordt toegevoegd tijdens een poging om te compenseren voor een echte of imaginaire rijk mengsel bereikt. Wanneer de brandstof afwerking hun rijke verbeteringgrens bereiken, de PCM (Motormanagementsysteem) stelt een P0170, hetgeen een probleem of storing in de brandstof afwerking. Het kan ook een P0173 met betrekking tot dezelfde storing, maar op de bank twee.

Symptomen

De symptomen van een P0170 DTC kunnen zijn:

  • MIL (Malfunction Indicator Lamp) Verlichting
  • Start en stal
  • Poor brandstofverbruik
  • Zwarte rook bij uitlaat
  • Aarzeling / misfire stationair toerental onder belasting
  • Oorzaken

    Mogelijke oorzaken zijn een vacuümlek, ongemeten lucht lekt brandstof verzadigde motorolie lek turbo luchtlading slangen (indien aanwezig) Eventueel slechte O2 sensor (Indien Mercedes, kan aanpassing M-benz compatibele scanner nodig.) olie verontreiniging in MAF connector of O2 sensorconnectoren. Controleer ook bobines, camera en crank sensoren en oliesensor op lekkage bijdragende olie binnendringen in de bedrading. Defecte MAF (Mass Air Flow) sensor (vooral op Mercedez-Benz en andere Europese auto’s. Er zijn veel problemen met de aftermarket MAF sensoren.) Defecte brandstof drukregelaar Lekkende nokkenas insteller elektromagneten (Mercedes-Benz).

    OPMERKING: voor sommige Mercedes-Benz-modellen is er een dienst recall voor een carter vent slang zich onder het inlaatspruitstuk. Er wordt gecontroleerd op lekken / kraken alsmede de werking van de terugslagklep in de slang. De terugslagklep mag slechts één manier stroomt.

    Mogelijke oplossingen

    Er dient te worden vermeld recht uit de vleermuis dat de meest voorkomende probleem in verband met deze code is de MAF sensor of luchtmassameter. Dit is vooral het geval bij Mercedes-Benz en Volkswagen en andere Europese auto’s. Op het moment van schrijven, hoef je niet normaal gesproken deze code met de Amerikaanse-en-klare auto’s, en minimaal met Aziatische, en, om eerlijk te zijn, ik heb geen idee waarom. Het lijkt mij dat de PCM (powertrain controleren module) logica gebruikt door een aantal Europese autofabrikanten om een ​​P0170 (of P0173) foutcode gewoon wordt niet gebruikt door de Amerikaanse autofabrikanten te stellen. Het komt vaker voor P0171, 0174, 0172, 0175 codes te stellen met betrekking tot de bekleding storingen op Amerikaanse auto’s van brandstof te zien. Er is zeer weinig informatie over de afstelling bij een P0170 of P0173, maar wat informatie die beschikbaar is bijna lijkt een redundantie van de P0171,4,2 & 5 instelling omstandigheden. Ik weet zeker dat er een reden voor, maar ik kan niet dat iemand me vertellen wat dat is. De overeenkomsten tussen hen kan zijn waarom we deze code oppervlak niet vaak te zien op de binnenlandse voertuigen. Het is gewoon overbodig. Dus, simpel gezegd, als je een P0170, je PCM gemerkt dat de brandstof afwerking bereikten hun rijke correctie limiet. Eigenlijk is het toevoegen van olie om te proberen om te compenseren voor een arm mengsel, echte of vermeende.

    Als je deze code en toegang tot een scanner, observeert de MAF-sensor te lezen in grammen / sec. De lezing zal verschillend zijn voor verschillende auto’s, dus een goede spec. Ik ga aan de stok met wat normaal voor een Mercedes (1.8L) zou zijn, omdat ze het grootste deel van het probleem. Verwachten te zien bij stationair 3,5-5 g / s (idealiter). Bij 2500 RPM onbelast dient ongeveer 9 tot 12 g / s. Op straat test op WOT (vol gas) moet worden 90 g / s of ruim boven. Als het niet in specs, vervangen. Wees voorzichtig met Ebay MAFs. Vaak zijn ze niet werken volgens OE specificaties. Als de MAF controles en er geen olie uitsteken in de connector, controle brandstofdruk en zorgen dat er geen lekken in de regelaar intern of extern. Controleer alle vacuümslangen en bevestig niets wordt gekraakt, verbroken of ontbreekt. Zorg ervoor dat er geen vacuüm lekken op het inlaatspruitstuk pakkingen of scheuren in de luchttoevoerslang. Als de motor turbo is opgeladen, moet u de slangen in goede staat zijn en geen lekken. Lekkende turbo drukslangen kan een rijk mengsel veroorzaken. Controleer de conditie van carter ontluchtingsslang onder inlaatspruitstuk en de werking van de terugslagklep in de slang. (In het ” Wat veroorzaakt “? Sectie) Als er lijkt geen problemen met de brandstofdruk zijn MAF of vacuüm slangen controleren in de O2 sensorconnectoren olie binnendringen. Een slechte O2 sensor kan een P0170 of P0173 veroorzaken. Reparatie oorzaak van olielek en vervang olie vervuild O2 sensor.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0170 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X