P0166 02 Sensor Circuit Geen activiteiten vastgesteld (Bank 2 Sensor 3)
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
O2 Sensor Circuit Geen activiteiten vastgesteld (Bank 1 Sensor 3)
Wat betekent dat?
Deze code is een generieke powertrain code. Het wordt beschouwd omdat generieke toepassing op alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), alhoewel specifieke reparatiestappen enigszins kan verschillen, afhankelijk van het model.
De katalysator wordt gebruikt om controle emissies. De O2 (zuurstof) sensor bank 2, positie 3 is achter de omzetter en bewaakt de katalysatorefficiëntie. De PCM (Motormanagementsysteem) doet dit door het vergelijken van de na-cat o2 sensor om de pre-cat o2 sensoren.
De O2 sensor een vierdraads sensor. De PCM levert een verwijzing naar de sensor ongeveer een halve volt en levert een sensor bodem en 12 volt voor het verwarmingselement ook. De vierde draad grond voor het verhittingselement (de verwarming in de sensor helpt de sensor opwarmen sneller waardoor de motor gesloten lus te bereiken sneller).
De sensor varieert de toegevoerde referentiespanning gebaseerd op zuurstofgehalte van het uitlaatgas. Zuurstofsensoren kunnen variëren tussen 0,1 volt tot 0,9 volt. Magere uitlaatgas produceert lage spanning en veroorzaakt dat de geleverde 0,45 volt daalt. Rijke uitlaatgas produceert hoge spanning en veroorzaakt dat de geleverde 0,45 spanning toenemen. Prekatalysator o2 sensoren schakelen tussen lage en hoge spanning snel. Maar een post-kat o2 sensor kan veel trager & amp schakelen; varieert niet zo veel (dit is normaal). Als de sensor niet naar behoren reageert of er te weinig schakelaars in een bepaalde periode, kunnen P0166 in te stellen. Bank 2 is de zijde van de motor die niet cilinder # 1
Symptomen
De symptomen van een P0166 DTC kunnen zijn bevat.
oorzaken
Mogelijke oorzaken een P0166 code omvatten:.
Mogelijke oplossingen
1. Start de motor en laat deze op bedrijfstemperatuur komen. Met behulp van een scanner, observeert de Bank2 positie 3 o2 sensor. Als het niet beweegt tussen 0,1 en 0,9 volt verhogen motortoerental een snel stationair draaien en controleer de sensor spanningswaarde. Als nu begint te schakelen, kan de sensor traag en / of intermitterend uitvoering & quot zijn; slapende “. de sensor Vervangen op dit punt zou een goed idee zijn.
Controleer visueel de O2-sensor voor verontreinigingen, enz. Als u vermoedt dat het vervuild met koelvloeistof of olie vervangen.
a . Maar, als het nog niet reageert na het verhogen van het motortoerental, zet de motor af en trek de 1/3 O2 sensor. Met KOEO (item de motor uit) controleren of er accuspanning en gemalen tot de O2 sensor verwarmingselement. Indien het verhittingselement geen batterijspanning kan de O2 sensor veroorzaken go ” slapende ” en niet op de juiste schakelaar die een P0166 kan veroorzaken. Dus, te diagnosticeren dat probleem eerst (er zal meestal andere codes aanwezig zijn).
b. Als er voeding en aarde voor het verhittingselement controleren of de sensor grond aanwezig. Zo ja, sluit een draadbrug tussen de sensor grond en signaaldraad. Nu moet 1/3 o2 sensoruitlezing laag zijn. Plaats in dat geval de bank 2 positie 3 O2 sensor.
c. Indien na het aansluiten van de jumper, de O2 sensor lezen blijft ” stuck “, cheque bedradingsproblemen, kabelboom contact brengen uitlaatdelen of gebroken connectoren. Reparatie als dat nodig is. controleer dan.
d. Als je geen problemen met de bedrading kan vinden en de O2 sensor lezen op de scanner niet verandert na het installeren van de jumper draad, hercontrole op de PCM-stekker. Als het nog steeds toont geen verandering, kan de PCM in gebreke is gebleven.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0166 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0166 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0166 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.