P0157 02 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 2)

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P0157 02 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 2)

P0157 02 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 2)

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 2)

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen (DTC) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. . Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model

Deze code verwijst naar een storing in de post-katalysator o2 sensor aan Bank 2. Eerste, een eenvoudige run-down van de katalysator: de katalysator wordt gebruikt voor het helpen bij het controleren uitlaatemissies, aan ” clean up ” de uitlaat, als je wil. De PCM (Motormanagementsysteem) gebruikt het signaal van de zuurstofsensor aan de achterzijde van de katalysator om de efficiëntie van de katalysator te controleren door het te vergelijken met de O2 sensoren voor de katalysator.

Als de PCM ziet weinig of geen verschil tussen de uitlaat kwaliteit van post- en pre-katalysator sensoren dan weet het dat de katalysator niet goed werkt. Om opnieuw te vereenvoudigen: de belangrijkste taak van een post-kat sensor is om efficiëntie van de katalysator, geen controle brandstof beheersmaatregelen (hoewel ze een zekere mate van invloed kan hebben op de werking van de voorste o2 sensor, zullen we gewoon vasthouden aan de basis voor de eenvoud) .

Als u een P0157, dat betekent niet dat uw katalysator slecht is (in feite is het meestal nooit doet). Deze code betekent in feite dat de bank 2, Sensor 2 (o2 of tweede sensor achter bank 2) signaalspanning onder wat normaal voor de sensor beschouwd. Het is een vierdraads sensor leverde een 0,5 volt referentiespanning (gewoonlijk op de signaaldraad) en een bodem, en een voeding en aarde schakeling voor de O2 sensor verwarmingselement. Veranderingen in zuurstofgehalte veroorzaken weerstand verandert in de sensor signaalcircuit. Deze veranderende weerstand beïnvloedt de 0,5 volt van het signaal / referentieschakeling. Een verwarmde O2 sensor kunnen schakelen tussen 0,1 volt en 0,9 volt. Toch zal een goed werkende post-katalysator sensor kleine veranderingen langzamer dan voor (prekatalysator) o2 sensoren vertonen. Kan enigszins boven en onder 0,45 volt schakelaar met een snelheid van ongeveer 1 schakelaar per seconde of minder (afhankelijk van het voertuig). De PCM controleert deze veranderende signaal te bepalen of de katalysator goed werkt. Indien de PCM vast dat de post-cat o2 sensorsignaal spanning onder een bepaalde drempel te lang zal P0157 stellen.

Symptomen

Meestal achterste O2 sensor problemen niet veroorzaakt rijgedrag problemen omdat zij een ingang die maatregelen katalysatorefficiëntie (anders dan voor O2 sensoren). Als je echter nog andere codes aanwezig, zoals lean codes of pre-o2 sensor codes, dan kunnen zij drivability problemen veroorzaken evenals P0143. De volgende symptomen kunnen aanwezig zijn:

  • MIL (Malfunction Indicator Lamp) verlichting
  • Motor problemen met de prestaties
  • Motor draait ruw
  • Motor draait rijk (alleen als PCM probeert om brandstof toe te voegen om te compenseren voor lage o2 sensor spanning lezing)
  • Motor draait mager (alleen als vacuümlek is groot genoeg dat PCM niet kan compenseren door het toevoegen van brandstof)
  • Slechte inactief
  • Oorzaken

    Als u reden om te geloven dat uw motor mager loopt hebben, fix dat probleem eerst, dan de duidelijke codes en te zien of de P0157 code resets. Een motor die lean loopt kan deze code in te stellen, maar meestal is er mager codes (P0171, P0174) aanwezig zal zijn. Verder kan de oorzaak zijn:

  • Luchtlekken in uitlaatsystemen voor o2 sensor die foutief worden afgelezen
  • Motor loopt te arm
  • O2 stekker beschadigd / gecorrodeerde
  • O2 sensorsignaal maakt kortsluiting met aarde
  • O2 sensor aardschakeling wordt geopend
  • O2 defect is geraakt (kan verontreinigd zijn met brandstof of koelvloeistof )
  • PCM is mislukt
  • Mogelijke oplossingen

    het is altijd goed om te beginnen met het controleren op luchtlekken in het uitlaatspruitstuk en in de uitlaatpijpen . Zet deze als eerste.

    Met KOER (toets aan draaiende motor) gebruikmaken van een scanner of een voltmeter controleren O2 sensor signaalspanning bij warme motor. Het kan zijn dat het toerental te verhogen tot een snel stationair aan de spanning van de bank 2,2 sensor te controleren. Als het de spanning vast laag (kan minder dan 0,5 volt niet genoeg om de code in te stellen, maar het hangt af van het voertuig) en je hebt geen andere o2 sensor codes aanwezig zijn in de PCM, dan is het een goede gok dat de sensor slecht. Als de spanning niet vast zit laag en de O2 sensor lijkt te werken prima, het is waarschijnlijk steken laag tussenpozen. Dit blijkt vaak aan de sensor zijn. In beide gevallen vervangen van de sensor kan een effectieve manier om het probleem te diagnosticeren. Maar het kan ook een dure diagnostisch hulpmiddel zijn, vooral als het blijkt te zijn een bedrading probleem, in plaats van een sensor.

    Dus, als u geïnteresseerd bent in zeker weten wat het probleem is voordat de uitgaven onnodig, voer dan de volgende: 1. Zet de motor en trek de 2,2 o2 stekker. Inspecteren op corrosie, etc. reparatie nodig. Zorg ervoor dat er batterij spanning en aarde aanwezige O2 sensor kachel. Als er niet, dan is de diagnose dat eerst dan hertest. De O2 sensor is afhankelijk van de kachel op te warmen, zodat het kan beginnen sneller te werken. Indien het verwarmingselement is slecht of er niet de juiste spanning leveren, kan de sensor van deze code. Meestal kachel problemen codes in verband met hen, ook. Als je merkt dat er geen accuspanning het voeden van de O2 sensor gebruik maken van de bijbehorende code te diagnosticeren dat. Als u het verhittingselement slechte vinden sensor vervangen.

    wanneer het verhittingselement controles dan gebruik een hulpdraad leveren een chassisaarding de o2 sensor connector (PCM zijde) massacircuit. Nu let op de scanner bank 2,2 o2 sensor lezen. Als het nu ongeveer een halve volt plaats het O2 sensor. Indien na het toevoeren van een grond om de PCM losgekoppeld van de O2 stekker, de spanningswaarde niet verandert controleer het harnas kort naar aarde. Controleer op harnas contact maken met uitlaatgassen componenten. Controleer pinnen op schade en voor vocht. Reparatie als dat nodig is. Als je geen harnas problemen kunnen vinden, dan is het PCM kan worden in gebreke is gebleven.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0157 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X