P0156 02 Sensor Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 2)

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P0156 02 Sensor Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 2)

P0156 02 Sensor Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 2)

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 2)

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

De o2 (zuurstof) sensoren meten zuurstofgehalte in de uitlaatgassen. De PCM (Motormanagementsysteem) gebruikt deze informatie om brandstofinjector puls regelen. De O2 sensoren zijn zeer belangrijk voor de goede werking van de motor. Innacurate of defecte O2 sensoren kunnen de PCM veroorzaken toevoegen of weghalen brandstof op basis van de defecte O2 sensor spanning die een groot aantal problemen kan veroorzaken.

A P0156 code verwijst naar de bank 2,2 o2 sensor of de stroomafwaartse (post-cat) o2 sensor Bank 2. het is een vierdraads sensor. De PCM levert een aardschakeling en een referentiespanningsketen van ongeveer 0,5 volt. Ook voor de sensor o2 verwarmingselement er een batterijspanning toevoerdraad en andere massacircuit voor. De O2 sensor verhitter kan de O2 sensor opwarmen sneller, hetgeen moet gesloten lus in minder tijd dan normaal zou duren voordat het uitlaatgas naar de sensor opwarmen tot bedrijfstemperatuur. De O2 sensor varieert de toegevoerde referentiespanning basis van zuurstofgehalte in de uitlaatgassen. Het kan variëren van ongeveer 0,1 tot 0,9 V, 0,1 V aangeeft magere uitlaatgas en 0,9 V aangeeft rijk uitlaat. Dit P0156 aangeeft van de bank 2, 2 O2 sensor vast laag te lang of isn ’t altijd actief.

Symptomen

vaak post-cat o2 sensor aanwezige problematiek weinig symptomen omdat deze ingangen van de PCM katalysator kwaliteit bewaken en don ’t direct control brandstof. soms geen symptomen merkbaar zijn. Echter, de volgende kan het mogelijk zijn op sommige voertuigen:

  • MIL (Malfunction Indicator Lamp) verlichting
  • Daling in MPG
  • Toename van uitlaatemissies
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken van een P0156 code zijn:

  • Bad O2 sensor
  • Signaal kortgesloten spanning
  • De bedrading problemen als gevolg van contact met bestanddelen van de uitlaatgassen
  • Gaten in de uitlaat in de buurt van o2 sensor
  • Mogelijke oplossingen

    Als u toegang tot een scanner, controleer de signaalspanning van de Bank 2,2 zuurstofsensor met de motor op bedrijfstemperatuur. Is het vast laag momenteel? Als dat zo is, verhoog RPM voor een paar seconden te zien of het de meting beïnvloedt. Als het begint te werken met een verhoogd toerental, controleer op gaten in de uitlaat nabij de O2 sensor die een valse magere veroorzaken. Indien de uitlaatpijp intact is, de sensor traag vervangen.

    Als de bank 2,2 o2 sensor gemeten spanning blijft laag met verhoogde toerental, de stekker en observeer het meetresultaat. Het moet zijn toegenomen tot ongeveer 0,5 volt of daaromtrent. Als dat zo was, te controleren op het binnendringen van water of andere problemen connector. Als er geen worden gevonden, vervang dan de kortgesloten o2 sensor. Als de spanning te lezen is nog steeds vastzit laag na het loskoppelen van de sensor, dan vermoedt dat er een probleem met de bedrading. Met behulp van een voltmeter, de O2 sensor stopcontact, controle van spanning op het signaalcircuit in de o2 stekker (PCM zijde). Het kan variëren model, maar moet ongeveer 0,5 volt en niet meer dan 1 volt. Indien de spanningswaarde te hoog, reparatie korte spanning op signaalcircuit. Als het signaal spanning controles, vermoedt dat de PCM.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0156 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X