P0154 02 Sensor Circuit Geen activiteiten vastgesteld (Bank 2 Sensor 1)
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
O2 Sensor Circuit Geen activiteiten vastgesteld (Bank 2 Sensor 1)
Wat betekent dat?
Deze diagnostische foutcode (DTC) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model.
De zuurstof sensoren zijn van cruciaal belang om de motor goed werkt. Het informeert principe de PCM (Powertrain Control Module) van het zuurstofgehalte van de uitlaat. De PCM gebruikt deze informatie vervolgens om brandstof te regelen in de motor en de lucht goed te onderhouden: brandstof verhouding. Het is een vierdraads sensor, de PCM verschaffen van een referentie / signaalspanning van ongeveer een halve volt (0.5V) naar de sensor. Het voorziet ook meestal een grond
De andere twee draden zijn gewijd aan de zuurstofsensor verwarmingselement. Deze kachel kan de sensor opwarmen sneller, waardoor de motor gesloten lus sneller te voeren, waardoor het opstarten emissies. Het verwarmingselement wordt toegevoerd een 12v toevoer van de stroom distributiecentrum (meestal) en gemalen.
Het zuurstofgehalte van het uitlaatgas beïnvloedt de O2 sensorweerstand. Deze weerstand levert een tegenspanning op het referentie / signaaldraad het PCM om zuurstof te analyseren in de uitlaat. Magere uitlaatgas produceert lage spanning, terwijl de rijke uitlaatgas produceert hoogspanning. De zuurstofsensor kan variëren tussen 0,9 V (rijk) en 0,1 V (lean). Zodra de motor gesloten lus bereikt, moet de O2 sensor begint snel schakelen tussen rijke en arme spanningen 2-3 maal per seconde. Als om wat voor reden dan ook de O2 sensor niet goed of & quot switch; sticks “, P0154 kan instellen. Deze code geeft de O2 sensor niet werkt
Symptomen
De symptomen van een P0154 code kunnen omvatten:.
Oorzaken
Mogelijke oorzaken van een P0154 code omvatten:
Mogelijke oplossingen
First starten motor en breng het op bedrijfstemperatuur te mperature en zorgen voor de motor bereikt terugkoppeling. Dan, met behulp van de live data-functie op een scanner, observeert de Bank 2,1 zuurstofsensor spanning lezen. Is het goed te schakelen? Dan kan het probleem een intermitterend defecte sensor of waarschijnlijker een bedradingspatroon probleem. Controleer visueel de O2 sensor bedrading of reparatie nodig. Heeft de spanning voor de Bank 2,1 zuurstofsensor lijken te zijn ” vastzittende ” en niet bewegen? Als dat zo is, verhoging stationair toerental gedurende 30 seconden of zo. Als de sensor begint schakelen na een periode van verhoogde inactieve Controleer visueel de uitlaat op gaten of roest nabij de O2 sensor die de gemeten spanning kan van invloed zijn
wanneer het uitlaatgas controles, vermoeden dat de sensor worden traag en te vervangen. Indien de bank 2,1 zuurstofsensor lijkt niet te schakelen, schakelt de motor uit en haalt de Bank 2,1 zuurstofsensor. Met KOEO (toets aan motor uit) jumper O2 sensorsignaal draad aan de aarddraad. Nu moet de spanning lezen lage (ongeveer 0.1V) zijn. Zo ja, controleer dan een slechte verbinding in de O2 stekker. Reparatie als dat nodig is. Wanneer geen slechte verbinding wordt gevonden, vervangt de O2 sensor en controleer opnieuw. Als bij de signaaldraad jumper naar de aarddraad de spanningswaarde niet laag (ongeveer 0.1V) Verwijder de hulpdraad. Controleer nu spanning op de O2 sensorsignaal draad. Moet hebben, met KOEO en O2 sensor losgekoppeld, ongeveer 0,5 volt. Als dat zo is, controleert ook een goede grond om de sensor ook. Reparatie noodzakelijk
Controleer op losse verbindingen, water uitsteken in PCM-, etc. Als je geen 0,5 volt referentiespanning stekker van de PCM-ohm en het signaalcircuit en aarde circuits. Er mag geen weerstand, noch enige spanning. Reparatie grote weerstand. Als u nog geen 0,5 volt referentiespanning, controleer dan bij de PCM-stekker. Het kan nodig zijn de signaaldraad bevestigen aan de mogelijkheid van een kortgesloten of open ergens elimineren. Als u nu referentiespanning onderhavige die uit de PCM vast open / kort signaalcircuit. Als u geen verwijzing spanning die uit de PCM, zal de PCM moeten worden gediagnosticeerd voor een fout. Het kan het probleem zijn.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0154 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0154 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0154 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.