P0144 02 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 3)

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P0144 02 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 3)

P0144 02 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 3)

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

02 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 3)

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen (DTC) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

De katalysator wordt gebruikt om schadelijke uitstoot. Voor een goede werking te garanderen, is er een O2 sensor achter de katalysator die bewaakt het zuurstofgehalte van de uitlaatgassen na de kat. De PCM (Motormanagementsysteem) vergelijkt dan de post-cat aflezing en de pre-cat waarden te bepalen of de katalysator goed werkt.

A P0144 betreft een fout bij de post-cat o2 sensor, aangeeft dat de signaalspanning te hoog. De O2 sensor een vierdraads sensor. Twee draden zijn gewijd aan het verwarmingselement en twee draden zijn gewijd aan de sensor. Het verwarmingselement moet accuspanning hebben op een draad met sleutel op motor uit en gemalen moeten aanwezig zijn op de andere. De PCM levert een referentiespanning naar de O2 sensor die de sensor varieert zuurstofgehalte in de uitlaatgassen. Het kan variëren tussen ongeveer 0,1 en 0,9 volt. Deze variatie in de spanning wordt bewaakt door de PCM. De PCM levert een grond om de sensor. P0144 betekent dat de spanning te hoog op het signaalcircuit

Symptomen

De symptomen van een P0144 DTC kunnen omvatten:.

  • MIL (storingsindicatielampje lamp) op
  • Motor verliest kracht en missers met tussenpozen
  • mei exposeren verlies van brandstofverbruik
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken een P0144 code zijn:

  • Bad o2 sensor (Bank 1 sensor 3)
  • Bedrading in contact met uitlaatgasbestanddelen
  • Motor draait rich (als andere codes aanwezig)
  • Gaten in uitlaat nabij Bank 1 Sensor 3
  • Korte spanning op signaalcircuit
  • Bad PCM
  • Mogelijke oplossingen

    Start de motor en let op de Bank 1 sensor 3 (aka 1/3) o2 sensor spanning. Het kan nodig zijn om het stationair te doen opstaan ​​tot de O2 sensor begint te schakelen.

    Als het vastzit hoog, of in de buurt van 1 volt en de spanning niet verandert, controleer dan voor een goede grond op zowel de verwarmingselement en de sensor. Controleer dat het verwarmingselement wordt toegevoerd goede accuspanning. Geen kachelgebruik kan een trage sensor veroorzaken.

    Als de terreinen zijn goed en de batterij spanning aanwezig is, jumper de sensor signaaldraad aan aarddraad van de sensor. Nu moet de scantool lage of bijna nul volt te lezen. Als dat zo is, de bedrading is goed. Vervang de bank 1/3 O2 sensor. Als jumpering het signaal draad vast niet het voltage te verlagen, controleer de O2 sensor bedrading. Zorg ervoor dat er geen contact met hete uitlaat componenten. Zorg voor een goede bedrading verbindingen. Indien de bedrading controles, dan reperform de vorige kabelboom controles aan het PCM connector.

    Wanneer nu de 1/3 o2 sensorwaarde daalt, dan is er een probleem dat de bedrading niet zichtbaar. Open het harnas en een visuele inspectie van de bedrading voor problemen. Maar als het resultaat is hetzelfde, dan is de PCM kan slecht zijn.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0144 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X