P0140 02 Sensor Circuit Geen activiteiten vastgesteld (Bank 1 Sensor 2)

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P0140 02 Sensor Circuit Geen activiteiten vastgesteld (Bank 1 Sensor 2)

P0140 02 Sensor Circuit Geen activiteiten vastgesteld (Bank 1 Sensor 2)

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

02 Sensor Circuit Geen activiteiten vastgesteld (Bank 1 Sensor 2)

Wat betekent dat?

Deze diagnostische foutcode (DTC) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen Afhankelijk van het merk / type.

De Powertrain (PCM) een 0,45 volt referentiespanning aan de zuurstof sensor te verschaffen. Wanneer de O2 sensor bedrijfstemperatuur bereikt, zal een spanning die varieert afhankelijk van het zuurstofgehalte van het uitlaatgas te genereren. Magere uitlaatgas wekt een lage spanning (minder dan .45V) en rijke uitlaatgas wekt een hoogspanning (hoger dan .45V)

O2 sensoren op een specifieke bank gemarkeerd als ” Sensor 2 ” (Als deze wordt) gebruikt om de monitor emissies. Een driewegkatalysator (TWC) systeem (katalysator) wordt gebruikt om controle uitlaatemissies. De PCM gebruikt het signaal van de zuurstof sensor 2 (# 2 geeft achterschip katalysator # 1 aan pre-converter) om de efficiëntie van TWC lezen. Normaliter sensor schakelt tussen hoge en lage spanning met een aanzienlijk lagere snelheid dan de voorste sensor. Dit is normaal. Als de van achter (# 2) O2 sensor aangeeft dat de spanning over ” stuck ” tussen .425V tot 0,474 V, de PCM vast deze sensor niet actief en deze code ingesteld.

Mogelijke Symptomen

De motor-indicator (CEL) of malfuction controlelamp ( MIL) gaat branden. Er zal niet waarschijnlijk geen merkbare rijgedrag anders dan de MIL problemen. De reden is: de achterste of post katalysator Zuurstofsensor geen invloed brandstof leveren (dit is een uitzondering op Chryslers). Het controleert alleen de efficiëntie van de katalysator. Om deze reden, zult u waarschijnlijk niets gemerkt motorpech.

Oorzaken

De oorzaken voor een P0140 code zijn vrij weinig.

  • kortgesloten verwarmingscircuit O2 sensor: zij kunnen een van de volgende zijn. (Meestal bepaalde tijd worden vervangen verhitterketen zekering in zekeringblok ook)
  • kortgesloten signaalcircuit in O2 sensor
  • Melting kabelbundel connector of bedrading door contact met uitlaatsysteem
  • Water inbraak in harnas connector of PCM connector
  • Bad PCM
  • Mogelijke oplossingen

    Dit is een vrij specifiek probleem en mag niet worden te moeilijk te diagnosticeren.

    Ten eerste, start de motor en opwarmen. Met behulp van een scanner, kijk naar de bank 1, sensor 2, o2 sensorspanning. Normaal moet de spanning langzaam te schakelen onder en boven 0,45 volt. Als dat zo is, is het probleem waarschijnlijk intermitterend. Je zult moeten wachten tot het probleem aan de oppervlakte voordat je nauwkeurig kan de diagnose

    Echter, als dit niet het geval te schakelen, of zit vast voer de volgende:. 2. Schakel voertuig. Visueel controleren Bank1,2 kabelboomconnector voor het smelten of schuren van het harnas of de connector. Repareren of vervangen als dat nodig 3. Draai de contactsleutel op, maar de motor uit te schakelen. Koppel de O2 stekker en controle van 12V op verwarmingscircuit voeding en geaard op verwarmingscircuit massacircuit. een. Als 12V voeding van de verwarming ontbreekt, controleer de juiste zekeringen open in het circuit. Als verwarmingscircuit zekering is gesprongen, dan vermoed slechte verwarming in de O2 sensor waardoor een gesprongen zekering verwarmingscircuit. Vervang sensor en zekering en controleer opnieuw. b. Indien de aarding afwezig, sporenelementen het circuit en schone of reparatie massacircuit. 4. Vervolgens, met stekker nog losgekoppeld, cheque van 5 volt op de referentieschakeling. Als dit ontbreekt, controleert 5 Volt aan het PCM connector. Indien 5 Volt bij het PCM-, maar niet op de O2 sensor kabelboomconnector, dan is er een open of kortsluiting in de referentie draadvoorraad tussen PCM en O2 stekker. Echter, als er geen 5 Volt aanwezig bij de PCM-, de PCM waarschijnlijk op fout als gevolg van interne kortsluiting. Vervang de PCM. ** (OPMERKING: Chrysler modellen, een veel voorkomend probleem is het 5Volt referentieschakeling kan worden kortgesloten door een sensor op de auto die een 5 Volt referentie gebruikt sluit eenvoudig iedere sensor een voor een tot 5 volt opnieuw verschijnt De laatste.. losgemaakte sensor is kortgesloten sensor. vervangen moet de 5 Volt referentie korte lossen.) 5. Als alle spanningen en gronden aanwezig zijn, plaats de Bank 1,2 O2 sensor en opnieuw testen.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0140 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X