P012A Turbocompressor / Supercharger inlaatdruk sensorcircuit (Stroomafwaarts van smoorklep)

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P012A Turbocompressor / Supercharger inlaatdruk sensorcircuit (Stroomafwaarts van smoorklep)

P012A Turbocompressor / Supercharger inlaatdruk sensorcircuit (Stroomafwaarts van smoorklep)

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

turbocompressor / Supercharger Inlet Pressure Sensor Circuit (Stroomafwaarts van gasklep)

Wat betekent dat?

storingscode (DTC) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen die een turbocharger of supercharger inlaat druksensor hebben. Brand van de voertuigen kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot Ford, Dodge, Saturnus, Nissan, Subaru, Honda, etc. Hoewel generieke, de specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van merk / model / engine.

Deze code geeft een soort storing in de Turbo / Supercharger inlaatdruk Sensor (TCIP) circuit. De turbo / supercharger verantwoordelijk voor het vergroten ” volumetrisch rendement ” (Hoeveelheid lucht) binnen de verbrandingskamer door het creëren van druk in het inlaatsysteem.

algemeen Turbo zijn uitlaatgassen aangedreven en aanjagers zijn riemaandrijving. De inlaat van de turbo / supercharger is waar ze hun gefilterde lucht krijgen van de luchtfilter. De inlaat sensor werkt met de ECM (Electronic Control Module) of PCM (Motormanagementsysteem) om te controleren en te reguleren inlaatdruk

” (Stroomafwaarts van gasklep) ” geeft aan welke specifieke inlaatsensor heeft de storing en de locatie. De druksensor kan bevatten ook een temperatuursensor erin.

Deze foutcode is nauw verwant aan P012B, P012C, P012D, P012E en.

Wat zijn de symptomen van de code

de symptomen van een P012A motorcode kunnen zijn:?

  • voertuig gaat slap mode (Fail veilige modus)
  • motor geluiden
  • Slechte prestaties
  • Motor verwarring
  • Stalling
  • Poor brandstofverbruik
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken van deze code kan worden:

  • Defecte Turbo / supercharger inlaat druksensor
  • gebroken of beschadigde bedrading
  • probleem binnen de algemene elektrische installatie
  • ECM uitgifte
  • Pin / connector probleem. (Dwz corrosie, oververhitting, enz.)
  • verstopte of beschadigde luchtfilter
  • Wat zijn enkele van de stappen voor probleemoplossing?

    Zorg ervoor dat u check voor bulletins technische dienst (TSBs) voor uw voertuig. Bijvoorbeeld, er is een bekend probleem met een aantal Ford / F150 EcoBoost-motoren en het krijgen van toegang tot een bekende fix kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Extra

    Wanneer u werkt met elektrische systemen, enkele van de fundamentele instrumenten die een goed idee om zijn:

  • OBD-lezer
  • multimeter
  • Basic socket set
  • Basic ratel en moersleutel sets
  • Basic schroevendraaier set
  • Rag / winkel handdoeken
  • Battery terminal schoner
  • service manual
  • Veiligheid Tips

  • de motor laten afkoelen
  • Chalk wielen
  • Wear PPE (persoonlijke beschermingsmiddelen)
  • Basic Stap 1

    visueel de TCIP en omgeving. Gezien de aard van deze codes, is het zeer waarschijnlijk is er een soort van fysiek probleem veroorzaakt deze kwestie. Dat gezegd zijnde, controleer het harnas goed omdat het harnas voor deze sensoren meestal langs gebieden waar extreem hoge temperaturen aanwezig zijn. Om die sensor circuit defecte Zie & quot te lokaliseren; Stroomafwaarts van Gasklep “. Stroomafwaarts betekenis na de smoorklep de zijde dichter bij het inlaatspruitstuk. De smoorklep is kenmerkend bevestigd aan het inlaatspruitstuk zelf. Zodra u de TCIP hebt gevonden, volgt u de draden uit het en inspecteren op gerafelde / bitter / cut draden die een probleem kunnen veroorzaken. Afhankelijk van de locatie van de sensor op uw merk en model, kunt u voldoende toegang tot de sensoren connector. Als dat zo is, kunt u deze los te koppelen en te inspecteren de pennen op corrosie.

    NOTA: De groene kleur is een goed teken dat er corrosie aanwezig is. Visueel alle gemalen banden en uiterlijk op corrosie of losse aardverbindingen. Een probleem in het algemeen elektrisch systeem kan en zal rijgedrag kwesties, slechte kilometers veroorzaken onder andere niet-gerelateerde problemen.

    Basic Step # 2

    Afhankelijk van het merk en model van uw auto, is er kan een toepassing voor het circuit. Zekeringenkasten kan zowat overal worden geplaatst in de auto, maar een paar goede plaatsen om te beginnen zijn: onder het dashboard, achter het handschoenenkastje, onder de motorkap, onder een stoel etc. Locate zekering en zorg ervoor dat het past binnen de sleuf strak en dat het niet wordt geblazen.

    Basic Tip # 3

    Controleer uw filter! Voer een visuele inspectie luchtfilter op tekenen van verstopping of vervuiling. Een verstopte filter kan een lage druktoestand veroorzaken. Dus, als het luchtfilter verstopt of enige tekenen van beschadiging (bijvoorbeeld: water binnendringen), moet worden vervangen. Dit is een kostenefficiënte manier van de uitspraak van dit omdat de meeste keren, luchtfilters zijn goedkoop en gemakkelijk te vervangen

    . OPMERKING: Controleer of uw luchtfilter te reinigen. Zo ja, kunt u in staat om uw filter schoon te maken in plaats van samenkomst het vervangen van de gehele.

    Basic Stap # 4

    Als alles controles op dit punt, en u nog steeds niet vinden van een storingen zou het circuit zelf controleren. Dit kan onder meer los te koppelen van de ECM of PCM elektrische connector dus zorg ervoor dat de batterij is aangesloten. Basic elektrische tests moeten worden uitgevoerd op het circuit. (D.w.z. controleren continuïteit controle kort naar massa, energie enz ..). Elke vorm van open of kortgesloten zal een probleem dat moet worden gerepareerd te geven. Good luck!

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p012a te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X