P0127 Intake Te hoge luchttemperatuur

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P0127 Intake Te hoge luchttemperatuur

P0127 Intake Te hoge luchttemperatuur

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Intake Te hoge luchttemperatuur

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op alle 1996-nieuwere voertuigen (Dodge, Chrysler, Hyundai, Jeep, Mazda, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Een opgeslagen code P0127 betekent dat de aandrijflijn (PCM) een ingangssignaal van de inlaatluchttemperatuur werd gedetecteerd (IAT) sensorcircuit dat indicatief is voor de temperatuur of spanning te hoog.

de IAT sensoringang en de massa luchtstroom (MAF) -sensor ingangssignalen worden door de PCM berekenen brandstoftoevoer en ontstekingstijdstip. Het behoud van een lucht / brandstof-verhouding van 14,7: 1 is essentieel voor prestaties van de motor en een laag brandstofverbruik; dus de ingang van de thermosensor inlaatlucht kritisch.

De thermosensor inlaatlucht wordt typisch ingebracht in de pijp of luchtfilter behuizing luchtinlaat maar kan ook direct worden geschroefd in het inlaatspruitstuk. IAT sensor kan ook worden geïntegreerd in de MAF sensorbehuizing. Ongeacht ontwerp moet worden geplaatst dat (bij draaiende motor) omgevingslucht, getrokken in het inlaatspruitstuk door het gasklephuis, continu en consistent overheen stroomt.

De thermosensor inlaatlucht is gewoonlijk een tweedraads thermistor sensor. Aangezien verschillende mate van luchtstroming in de koude draadelement, voelerweerstand varieert afhankelijk van de temperatuur. Met andere woorden, hoe meer lucht die over de koude draadelement stroomt, hoe lager de mate van temperatuur en weerstand biedt. OBD II uitgerust vrachtwagens vooral een referentiespanning (vijf-volt normaal) en aardsignaal de IAT sensor voltooien van het circuit. De verschillende mate van weerstand in de IAT sensorelement maken spanningsschommelingen in het ingangscircuit. Deze fluctuaties worden herkend door de PCM variaties in de inlaatluchttemperatuur.

Als de PCM een spanningsniveau van de IAT sensor die hoger is dan de maximum toelaatbare grens detecteert, een code P0127 worden opgeslagen en storing controlelampje (MIL) worden belicht

Ernst & Symptomen

De IAT sensorsignaal wordt door de PCM berekenen brandstof leveringsstrategie derhalve een code P0127 worden als ernstig. Symptomen van een P0127 code kunnen zijn:

  • Aarzeling of surge bij stationair of bij lichte versnelling
  • Diminished brandstofverbruik
  • Verminderde prestaties van de motor (vooral op koude start)
  • Andere drivability codes kunnen ook worden opgeslagen
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code zijn onder andere:

  • IAT sensor harnas is achtergelaten unplugged
  • Open of kortgesloten IAT sensor bedrading en / of aansluitingen
  • Defecte IAT sensor
  • Defecte MAF-sensor
  • verstopt luchtfilter
  • Broken inlaatlucht inlaatbuis
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd controleren bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan zijn een bekend probleem met een bekende fix gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Bij de diagnose van een code P0127, zult u een diagnostische scanner, een digitale volt nodig / ohmmeter (DVOM), een infrarood thermometer en een betrouwbare voertuiginformatie bron (bijvoorbeeld alle data DIY).

    I zou beginnen op door de scanner op het voertuig diagnose-aansluiting en opzoeken van opgeslagen foutcodes en toepasselijke freeze frame data. Ik wil deze informatie in het geval ik later moet schrijven. Vervolgens zou ik de codes te wissen en een proefrit met de auto. Indien de code worden teruggezet, ga dan naar de volgende stap.

    Ik zou gaan met een visuele inspectie van IAT sensor bijbehorende bedrading en connectors (vergeet niet het luchtfilter en de luchtinlaat pijp). Let goed op de sensor connector is gevoelig voor corrosie vanwege de nabijheid van de accu en koelvloeistofreservoir. Controleer technische bulletins dienst (TSB) van toepassing op het voertuig en de storing in kwestie.

    I zou blijven op door de scanner op de diagnoseconnector deuropener datastroom van het stelsel kabels, connectoren en componenten lijken te zijn in goede staat. U kunt een snellere reactie van het verkleinen van de datastroom alleen relevante gegevens op te nemen te krijgen. Met behulp van de infrarood thermometer, ervoor zorgen dat de IAT lezing (op de scanner) correct weerspiegelt feitelijke inname luchttemperatuur.

    Als de temperaturen samenvallen, raadpleeg dan uw voertuig bron van informatie voor IAT sensor testen aanbevelingen. Met de DVOM om de sensor te testen. Vergelijk je bevindingen met de specificaties van de fabrikant. U moet de sensor vervangen als het niet voldoet.

    Controleer sensor referentiespanning en grond bij de stekker, wanneer de sensor passeert de resistentietest. Als referentiespanning en gronden niet aanwezig, herstellen de open of kortgesloten circuit en opnieuw testen van het systeem. Als referentielijn en gemalen signalen aanwezig zijn, vindt de IAT sensor spanning temperatuurtabel in de auto informatiebron en gebruik de DVOM te testen uitgangsspanning. Vergelijk feitelijke spanning bij de temperatuur spanning grafiek. Vervang sensor indien de actuele meting verschilt van de temperatuur spanning diagram.

    Als IAT referentiespanning binnen de specificaties, koppelt de elektrische connector / s van alle bijbehorende regelaars en gebruik de DVOM te testen weerstand en continuïteit alle systeem circuits. Circuits die blijken te worden geopend of kortgesloten moeten worden gerepareerd of vervangen

    Aanvullende diagnostische informatie:.

  • Als de luchtfilter wordt gecontroleerd of vervangen, de IAT sensor wordt vaak overgelaten losgekoppeld. Als uw voertuig onlangs dienst is geweest, en een code P0127 wordt plotseling opgeslagen, vermoeden dat de IAT sensor eenvoudigweg is losgekoppeld gelaten. Opnieuw moet, duidelijk de code, en rijdt het voertuig normaal (totdat de PCM komt bereid modus) om het gebrek
  • Related thermosensor inlaatlucht en circuit foutcodes. P0095, P0096, P0097 , P0098, P0099, P0110, P0111, P0112, P0113, P0114

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0127 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X