P011C vulluchttemperatuur / Inlaatluchttemperatuur Correlatie Bank 1
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
vulluchttemperatuur / Inlaatluchttemperatuur Correlatie Bank 1
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn diagnostische foutcode (DTC) normaliter van toepassing op alle OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Nissan, Toyota, Chevrolet, GMC, Ford, Dodge, Vauxhall, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van merk / model.
Een opgeslagen code P011C betekent dat de aandrijflijn (PCM) een discrepantie in het correlerende signalen tussen de temperatuur van inlaatlucht (CAT) sensor en de inlaatluchttemperatuur (IAT) sensor voor de motor bank nummer één is gedetecteerd.
Bank 1 verwijst naar de motor bank die het nummer een cilinder bevat. Zoals u waarschijnlijk kunt zien aan de code omschrijving, wordt deze code alleen gebruikt in voertuigen die zijn uitgerust met geforceerde luchtinductie apparaten en meerdere intake luchtinlaat bronnen. Intake luchtinlaat bronnen genoemd smoorkleppen. Gedwongen lucht inductie apparaten zijn turbo’s en superchargers.
CAT sensoren zijn gewoonlijk opgebouwd uit een thermische weerstand die uitsteekt uit de behuizing op een draad voetstuk. De weerstand is geplaatst dat omgevingslucht in de motor inname, na het verlaten van de tussenkoeler (soms air koeler genoemd) kan overheen stromen. De behuizing is gewoonlijk ontworpen om schroefdraad of bout in een turbolader / compressor inlaatleiding, nabij de tussenkoeler). Zoals vulluchttemperatuur toeneemt, de mate van weerstand in de CAT weerstand afneemt; waardoor spanning te komen tot de maximum referentie. De PCM ziet deze variaties in CAT sensorvoltage veranderingen in inlaatluchttemperatuur.
De CAT sensor / s levert gegevens aan de PCM laaddruk solenoïde werking en boost drukontlastingsklep werking, evenals bepaalde aspecten brandstof levering en ontstekingstijdstip berekening.
De IAT sensor werkt op dezelfde wijze als de CAT-sensor; in feite bepaalde vroege (pre OBD-II) geautomatiseerd voertuig servicehandleidingen beschreven inlaatlucht temperatuursensor een luchtvulling temperatuursensor. IAT sensor is geplaatst dat omgevingslucht aangezogen lucht wordt getrokken in als het komt de inlaat van de motor. IAT sensor bevindt zich nabij het luchtfilterhuis of lucht inlaatbuis.
Een code P011C wordt opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) kan worden verlicht wanneer de PCM spanningssignalen van de sensor en de CAT IAT sensor die verschillen dan een voorgeprogrammeerde graden. Meerdere ontsteking cycli, met een storing, kan vereist zijn voor MIL verlichting.
Wat is de ernst van deze DTC?
Over het algemeen prestaties van de motor en een laag brandstofverbruik kan negatief worden beïnvloed door de omstandigheden die bijdragen aan een code P011C wordt opgeslagen, moet worden gecategoriseerd als ernstig
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
de symptomen van een P011C foutcode kunnen zijn:. / p>
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn sommige P011C diagnosestappen?
ik zou de toegang tot de diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) te krijgen, en een betrouwbare voertuig informatiebron voordat u probeert een code P011C vast te stellen.
De oorzaak van een eventuele CAT sensor gerelateerde code, moet beginnen door ervoor te zorgen dat er geen obstakels in de luchtstroom over de intercooler.
Een visuele inspectie van CAT / IAT systeem bedrading en aansluitingen in orde als er geen obstakels intercooler en het luchtfilter relatief schoon. Reparaties zoals vereist.
Vervolgens heb ik zou de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Freeze frame data kan het best omschreven worden als een momentopname van de precieze omstandigheden die werden plaatsvinden op het tijdstip van de storing die hebben geleid tot de opgeslagen code P011C. Ik wil deze informatie opschrijven als het nuttig zijn als de diagnose opbrengst kan zijn.
Nu, schakelt de codes en een proefrit met de auto om te zien of de code wordt gereset
Als het gaat om:.
Als de sensoren alle voldoen aan de specificaties van de fabrikant.
Als u referentiespanning en aarde.
Als het sensorsignaal schakeling geeft de juiste mate van spanning:
Verdachte PCM defect of PCM programmeren fout wanneer alle CAT / IAT sensors en circuits binnen de specificaties.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p011c te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p011c uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p011c definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.