P011C vulluchttemperatuur / Inlaatluchttemperatuur Correlatie Bank 1

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P011C vulluchttemperatuur / Inlaatluchttemperatuur Correlatie Bank 1

P011C vulluchttemperatuur / Inlaatluchttemperatuur Correlatie Bank 1

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

vulluchttemperatuur / Inlaatluchttemperatuur Correlatie Bank 1

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn diagnostische foutcode (DTC) normaliter van toepassing op alle OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Nissan, Toyota, Chevrolet, GMC, Ford, Dodge, Vauxhall, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van merk / model.

Een opgeslagen code P011C betekent dat de aandrijflijn (PCM) een discrepantie in het correlerende signalen tussen de temperatuur van inlaatlucht (CAT) sensor en de inlaatluchttemperatuur (IAT) sensor voor de motor bank nummer één is gedetecteerd.

Bank 1 verwijst naar de motor bank die het nummer een cilinder bevat. Zoals u waarschijnlijk kunt zien aan de code omschrijving, wordt deze code alleen gebruikt in voertuigen die zijn uitgerust met geforceerde luchtinductie apparaten en meerdere intake luchtinlaat bronnen. Intake luchtinlaat bronnen genoemd smoorkleppen. Gedwongen lucht inductie apparaten zijn turbo’s en superchargers.

CAT sensoren zijn gewoonlijk opgebouwd uit een thermische weerstand die uitsteekt uit de behuizing op een draad voetstuk. De weerstand is geplaatst dat omgevingslucht in de motor inname, na het verlaten van de tussenkoeler (soms air koeler genoemd) kan overheen stromen. De behuizing is gewoonlijk ontworpen om schroefdraad of bout in een turbolader / compressor inlaatleiding, nabij de tussenkoeler). Zoals vulluchttemperatuur toeneemt, de mate van weerstand in de CAT weerstand afneemt; waardoor spanning te komen tot de maximum referentie. De PCM ziet deze variaties in CAT sensorvoltage veranderingen in inlaatluchttemperatuur.

De CAT sensor / s levert gegevens aan de PCM laaddruk solenoïde werking en boost drukontlastingsklep werking, evenals bepaalde aspecten brandstof levering en ontstekingstijdstip berekening.

De IAT sensor werkt op dezelfde wijze als de CAT-sensor; in feite bepaalde vroege (pre OBD-II) geautomatiseerd voertuig servicehandleidingen beschreven inlaatlucht temperatuursensor een luchtvulling temperatuursensor. IAT sensor is geplaatst dat omgevingslucht aangezogen lucht wordt getrokken in als het komt de inlaat van de motor. IAT sensor bevindt zich nabij het luchtfilterhuis of lucht inlaatbuis.

Een code P011C wordt opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) kan worden verlicht wanneer de PCM spanningssignalen van de sensor en de CAT IAT sensor die verschillen dan een voorgeprogrammeerde graden. Meerdere ontsteking cycli, met een storing, kan vereist zijn voor MIL verlichting.

Wat is de ernst van deze DTC?

Over het algemeen prestaties van de motor en een laag brandstofverbruik kan negatief worden beïnvloed door de omstandigheden die bijdragen aan een code P011C wordt opgeslagen, moet worden gecategoriseerd als ernstig

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

de symptomen van een P011C foutcode kunnen zijn:.

  • Verminderde prestaties van de motor
  • Overmatig rijk of arm uitlaat
  • uitgestelde motor start-up (vooral wanneer koud)
  • Diminished brandstof efficiëntie
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Defecte CAT / thermosensor inlaatlucht
  • open of kortgesloten CAT / thermosensor inlaatlucht bedrading of stekker
  • openbare intercooler
  • PCM of PCM programmafout
  • Wat zijn sommige P011C diagnosestappen?

    ik zou de toegang tot de diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) te krijgen, en een betrouwbare voertuig informatiebron voordat u probeert een code P011C vast te stellen.

    De oorzaak van een eventuele CAT sensor gerelateerde code, moet beginnen door ervoor te zorgen dat er geen obstakels in de luchtstroom over de intercooler.

    Een visuele inspectie van CAT / IAT systeem bedrading en aansluitingen in orde als er geen obstakels intercooler en het luchtfilter relatief schoon. Reparaties zoals vereist.

    Vervolgens heb ik zou de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Freeze frame data kan het best omschreven worden als een momentopname van de precieze omstandigheden die werden plaatsvinden op het tijdstip van de storing die hebben geleid tot de opgeslagen code P011C. Ik wil deze informatie opschrijven als het nuttig zijn als de diagnose opbrengst kan zijn.

    Nu, schakelt de codes en een proefrit met de auto om te zien of de code wordt gereset

    Als het gaat om:.

  • Test het individu CAT / IAT sensoren met behulp van de DVOM en uw informatie bron in het voertuig.
  • Plaats de DVOM op de ohm het instellen en testen van de sensoren tijdens unplugged.
  • Raadpleeg uw voertuig bron van informatie voor het testen van onderdelen specificaties .
  • CAT / IAT sensoren die niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant moeten worden vervangen.
  • Als de sensoren alle voldoen aan de specificaties van de fabrikant.

  • test voor de referentiespanning (kenmerkend 5 volt) en een grond bij sensorconnectoren
  • Gebruik DVOM en sluit de positieve meetkabel op de referentiespanning pin van de stekker met de negatieve meetkabel met aarde verbonden pen van de connector.
  • Als u referentiespanning en aarde.

  • Sluit de sensor en test de sensor signaalcircuit wanneer de motor draait
  • Volg de temperatuur spanning grafiek binnen de voertuiginformatie bron bepalen of de sensor goed functioneert.
  • Sensoren die niet aan dezelfde mate van spanning te geven (afhankelijk van de temperatuur van inlaatlucht / inlaatlucht) zoals gespecificeerd door de fabrikant moet worden vervangen.
  • Als het sensorsignaal schakeling geeft de juiste mate van spanning:

  • Test het signaalcircuit (de desbetreffende sensor) en PCM-stekker. Als er een sensorsignaal aan de sensoraansluiting en geen op de PCM-, er een open circuit tussen de twee componenten.
  • Test individueel systeem schakelingen via de DVOM. Neem de PCM (en alle bijbehorende regelaars) en voer de diagnostische stroomschema of connectorpen diagrammen individuele circuitweerstand en / of continuïteitstest.
  • Verdachte PCM defect of PCM programmeren fout wanneer alle CAT / IAT sensors en circuits binnen de specificaties.

  • Controleer technische dienst bulletins (TSB) voor hulp bij uw diagnose
  • De IAT sensor wordt vaak overgelaten losgekoppeld na het luchtfilter vervangen of andere verwante onderhoud
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p011c te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X