P011A Koelvloeistoftemperatuursensor 1/2 Correlatie

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P011A Koelvloeistoftemperatuursensor 1/2 Correlatie

P011A Koelvloeistoftemperatuursensor 1/2 Correlatie

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

KOELVLOEISTOFTEMPERATUURSENSOR 1/2 Correlatie

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn diagnostische code (DTC) normaliter van toepassing op alle OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Mazda, Land Rover, GMC, Chevrolet, Ford, Dodge, Chrysler, Toyota, Honda, etc. Hoewel generieke, de specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van merk / model.

in het uitzonderlijke geval dat een code P011A wordt opgeslagen in een OBD-II voertuig, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een probleem gedetecteerd met het correlerende signalen tussen twee afzonderlijke motorkoelmiddeltemperatuur (ECT) sensors.

Deze sensoren zijn aangeduid als A en B, maar kan ook primaire en secundaire genoemd. Uiteraard is deze code alleen gebruikt in voertuigen met meerdere sensoren ECT.

Typisch ECT sensoren bestaan ​​uit een thermische weerstand die wordt omgeven door een duurzame hars in een messing, aluminium, of kunststof behuizing. De behuizing is ontworpen om draad in het motorblok, radiator, inlaatspruitstuk (koelmiddeldoorgang) of cilinderkop. De ECT sensor is gevormd en gepositioneerd dat, wanneer de thermostaat geopend, koelvloeistof over de punt kan stromen. De blootgestelde weerstand in de punt van de sensor.

Als stromende koelvloeistof temperatuur toeneemt, de mate van weerstand in de ECT weerstand afneemt. Hierdoor kan spanning te verhogen. De PCM herkent deze variaties in ECT spanning als veranderingen in koelvloeistoftemperatuur.

De ECT-sensor / s levert gegevens aan het PCM, voor rijgedrag strategie en elektronische werking van de ventilator, maar kan ook dienen om een ​​signaal de temperatuurmeter in het instrumentenpaneel.

Als de PCM onafhankelijk spanningssignalen van de afzonderlijke ECT sensoren die verschillen dan een voorgeprogrammeerde graden detecteert, een code P011A wordt opgeslagen en een storing controlelampje (MIL ) kan worden verlicht. voor MIL verlichting op bepaalde modellen kan meerdere falen cycli nodig zijn.

Wat is de ernst van deze code?

Sinds motor rijgedrag, elektronische werking van de ventilator en / of juistheid temperatuurmeter kan worden uitgevoerd door de voorwaarden die bijdragen aan een code P011A wordt opgeslagen, moet ernstig worden beschouwd.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

de symptomen van een P011A motor code kunnen zijn:

  • Overmatig rijk of arm uitlaat
  • Rough motor stationair (vooral bij koud opstarten)
  • Diminished brandstofverbruik
  • Verminderde prestaties van de motor
  • Wat zijn enkele van de mogelijke oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Defecte ECT-sensor
  • Open of kortgesloten ECT-sensor bedrading of connector
  • Lage koelvloeistof van de motor staat
  • Bad thermostaat
  • Defecte waterpomp
  • Air pocket in de motor koelsysteem
  • PCM of PCM programmeerfout
  • Wat zijn zo me P011A stappen voor probleemoplossing?

    Ik wil graag toegang tot een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een betrouwbare voertuig informatiebron heeft voordat u een code P011A vast te stellen.

    voor het begin van mijn diagnose voor elke ECT-sensor gerelateerde code, zou ik ervoor zorgen dat de motor koelsysteem is gevuld tot het juiste niveau met de juiste koelvloeistof. Laat de motor om ervoor te zorgen dat de thermostaat, waterpomp, radiator en ventilatoren zijn alle werken zoals bedoeld. Zorgen dat er geen luchtbellen in het koelsysteem. De motor koelsysteem moet worden naar behoren werkte voordat deze code kan worden gediagnosticeerd.

    Als het koelsysteem normaal werkt, visueel inspecteren alle systeem bedrading en connectoren en make reparaties zoals vereist.

    Vervolgens zou ik de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Freeze frame data is een momentopname van de precieze omstandigheden die werden plaatsvinden op het tijdstip van de storing die hebben geleid tot de opgeslagen code P011A. Ik schrijf meestal deze informatie naar beneden voor het geval ik later nodig hebt in de diagnose. Nu, ik de codes te wissen en een proefrit met de auto om te zien of de code opnieuw wordt ingesteld.

    Met de DVOM aan de individuele ECT sensoren te testen of de code is ingesteld voor de PCM gaat bereidheid mode. Elke ECT-sensor die de test aanbevolen door de fabrikant niet moet worden vervangen. . Raadpleeg uw voertuig informatiebron voor het testen van specificaties

    Als al ECT sensoren voldoen aan de specificaties van de fabrikant; testen individueel systeem circuits met behulp van de DVOM en de nodige reparaties.

    Verdachte PCM defect of PCM programmeren fout als alle sensoren en circuits in orde.

    Aanvullende diagnostische informatie:

  • Zorg ervoor dat alle gerelateerde controllers van het circuit los te koppelen voordat u de weerstand met de DVOM
  • Wees voorzichtig bij het testen van hoge druk motorkoelvloeistof
  • Controleer technische dienst bulletins (TSB) voor hulp bij uw diagnose
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p011a te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X