P0118 Koelvloeistoftemperatuursensor Circuit 1 High Input

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P0118 Koelvloeistoftemperatuursensor Circuit 1 High Input

P0118 Koelvloeistoftemperatuursensor Circuit 1 High Input

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

KOELVLOEISTOFTEMPERATUURSENSOR Circuit hoge input

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op alle 1996-nieuwere voertuigen (Honda, Toyota, Volkswagen VW, Mazda, Dodge, Ford, BW, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen Afhankelijk van het merk / type.

De koelvloeistoftemperatuur (ECT) sensor een thermistor geschroefd in een koelmiddeldoorgang in de cilinderkop. Sensorweerstand is hoog wanneer de koelvloeistof laag is en weerstand daalt wanneer de koelvloeistof temperatuur stijgt.

De aandrijflijn (PCM) een 5 volt referentie en gemalen tot de sensor. De PCM controleert spanningsverlies tot koelmiddeltemperatuur bepalen. Als de ECT leest minder dan invriezing temp. als de motor loopt al meer dan een paar minuten, stelt de PCM vast een circuit fout en zet deze code. Of als de PCM bepaalt de sensor weerstand van functies, deze code ingesteld.

een voorbeeld van een motorkoelvloeistoftemperatuur ECT-sensor

Mogelijke Symptomen

de symptomen van een P0118 kunnen zijn:

  • zeer slechte brandstofverbruik
  • Een no start voorwaarde
  • voertuig kan beginnen, maar lopen zeer slecht, blazen zwarte rook, draait zeer ruw en verwarring
  • verlichting van de MIL
  • Oorzaken

    Een code P0118 kan dat een of meer van de volgende is gebeurd betekenen:

  • Een slechte aansluiting bij de sensor
  • Een draadbreuk in de grond circuit tussen de ECT-sensor en de PCM
  • Een kortsluiting in de spanningstoevoer tussen de sensor en de PCM
  • A slechte PCM (minder waarschijnlijk)
  • een slechte temperatuursensor (intern kortgesloten)
  • Mogelijke oplossingen

    Ten eerste, als u toegang tot een scan gereedschap, controleer het lezen van de koelvloeistof sensor. Is het een logische nummer te lezen? Als dat zo is, is het probleem waarschijnlijk intermitterend. Voer een ” wiebelen ” test door wiebelen de connector en kabelboom naar de sensor tijdens het kijken naar de afgelezen waarde van de scanner. Kijk voor een drop-outs. Drop-outs zou een slechte verbinding aan te geven. Als de scanner leest een onlogische temperatuur, de weerstand van de temperatuursensor. Als het uit de specs, vervangen. Als het in de specificaties, koppelt de sensor en met behulp van een gefuseerde jumper, jumper de twee terminals van de connector samen. De gemeten temperatuur moet nu worden maxed tot boven 250 graden C. Indien niet, is er waarschijnlijk een probleem met de grond circuit of spanning.

    Controleren op 5 volt referentiespanning aan connector. Controleer ook aanwezig grond op de connector. Als u niet beschikt over 5V ref. en / of gemalen continuïteit check deze terug in het PCM-stekker. Als u deze op de PCM-stekker, dan repareren onderbreking of kortsluiting tussen de PCM en de sensor. Als je dat niet doet, verwijder je de aanstootgevende draad van de PCM en controleer vervolgens voor de juiste spanning op de PCM-pin. Als het nu is aanwezig, reparatie kort op het circuit. Als het niet aanwezig is na het verwijderen van de draad en het controleren van de pen vervangt PCM

    OPMERKING: Meestal P0118 duidt op een slechte temperatuursensor, maar sluit niet uit dat deze andere mogelijkheden. Als u niet zeker weet hoe je een PCM diagnosticeren, probeer dan niet

    Andere motor koelvloeistof motor licht codes:. P0115, P0116, P0117, P0118, P0119, P0125, P0128

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0118 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X