P010B massa of volume Air Flow “B” Circuit Range / performance
Technische beschrijving
luchtmassameter (MAF) ” B ” Circuit Range / performance
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen (Nissan, Chevrolet, GMC, VW, Toyota, Mazda, Ford, Audi, Honda, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.
De MAF (luchtmassameter) is een sensor gemonteerd motorlucht aanzuigvleugel het voertuig stroomafwaarts van het luchtfilter en wordt gebruikt het volume en de dichtheid van lucht te meten wordt getrokken in de motor. MAF sensor zelf meet slechts een gedeelte van de lucht die en die waarde wordt gebruikt om het totale volume en de dichtheid van lucht wordt ingenomen berekenen.
De aandrijflijn (PCM) toepassingen die het lezen en andere sensor parameters juiste brandstoftoevoer op elk moment optimaal vermogen en brandstofverbruik zorgen
in principe is dit P010B diagnostische (DTC) betekent dat er een probleem met de luchtmassameter ” B ” sensor of circuit. De PCM dat de werkelijke MAF frequentiesignaal niet binnen een voorafbepaalde verwachte bereik van de berekende MAF waarde. Verwijzen naar een merk / type specifieke reparatie MANUAL om te bepalen wat het ” B ” . Circuit voor auto
Opmerking: Sommige MAF sensoren bevatten ook een temperatuursensor, die een waarde die door de PCM optimale motorwerking
Nauw verwant MAF circuit foutcodes. zijn onder andere:
De foto van een MAF sensor:
Symptomen
De symptomen van een P010B code kunnen zijn:
Mogelijke oorzaken
Mogelijke oorzaken voor deze problemen code kunnen zijn:
Merk op dat andere codes aanwezig kan zijn als je een P010B. U kunt ontstekingsfouten codes of O2 sensor codes hebben, dus het is belangrijk om een & quot nemen; big picture ” kijken hoe de systemen samen te werken en het effect van elkaar bij het doen van een diagnose
Diagnosestappen &Mogelijke oplossingen
Mogelijke diagnose en reparatie stappen zijn onder andere:
< . / p>
Als u behoefte om de MAF sensor vervangen te doen, raden we het gebruik van een original equipment OEM één van de fabrikant in plaats van het kopen van een aftermarket deel
Opmerking: het gebruik van een herbruikbare geoliede lucht filter kan een oorzaak zijn van deze code zijn, als het wordt over-geolied. Olie kan dragen aan de fijne draad of folie in de MAF-sensor en verontreinigen. Gebruik iets zoals MAF reinigingsspray om de MAF schoon te maken in dergelijke situaties.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p010b te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p010b uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p010b definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.