P010A massa of volume Air Flow “B” Circuit

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P010A massa of volume Air Flow “B” Circuit

P010A massa of volume Air Flow “B” Circuit

Technische beschrijving

Mass of Volume Air Flow ” B ” Circuit Storing

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen die een massa luchtstroom hebben sensor. Brands omvatten, maar zijn niet beperkt tot, Toyota, Infiniti, Nissan, Jaguar, Audi, Mercedes, Dodge, Hyundai, Chevrolet, Ford, etc. Hoewel generieke, de specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van merk / model.

de MAF (luchtmassameter) is een sensor gemonteerd motorlucht aanzuigvleugel het voertuig stroomafwaarts van het luchtfilter en wordt gebruikt om het volume en de dichtheid van lucht te meten in de motor wordt getrokken. MAF sensor zelf meet slechts een gedeelte van de lucht die en die waarde wordt gebruikt om het totale volume en de dichtheid van lucht wordt ingenomen berekenen.

De aandrijflijn (PCM) toepassingen die het lezen en andere sensor parameters juiste brandstoftoevoer op elk moment optimaal vermogen en brandstofverbruik te garanderen.

P010A diagnostische (DTC) betekent dat er een gedetecteerde probleem met de luchtmassameter (MAF) sensor of circuit . De PCM detecteert dat de werkelijke MAF frequentiesignaal voert geen binnen het normale verwachte bereik van de berekende MAF waarde. Verwijzen naar een voertuigspecifieke reparatiehandboek om te bepalen wat de B-keten in de toepassing

. Opmerking: sommige MAF sensoren bevatten ook een temperatuursensor, die een waarde die door de PCM optimale motorwerking.

Nauw verwant MAF circuit foutcodes omvatten P010B, P010C, P010D en P010E

De foto van een MAF sensor.

Wat zijn enkele mogelijke symptomen?

De symptomen van een P010A code kan omvatten :

  • storingsindicatielampje (MIL) verlichting (aka motor-indicator)
  • Rough draaiende motor
  • zwarte rook uit uitlaat
  • stalling
  • de motor moeilijk te starten of afslaan na het begint
  • mogelijke andere rijgedrag symptomen of zelfs geen symptomen
  • Wat zijn enkele mogelijke oorzaken ?

    Mogelijke oorzaken voor deze problemen code kunnen omvatten:

  • Vuile of verontreinigde luchtmassameter
  • mislukt MAF-sensor
  • Intake luchtlekken
  • MAF draadbundel of bedrading probleem (open, kortgesloten, gerafeld, slechte verbinding, enz.)
  • Merk op dat andere codes aanwezig kunnen zijn als je een P010A te hebben. U kunt ontstekingsfouten codes of O2 sensor codes hebben, dus het is belangrijk om een ​​& quot nemen; big picture ” kijken hoe de systemen samen te werken en het effect van elkaar bij het doen van een diagnose.

    Wat kan ik doen om te diagnosticeren en repareren van een P010A motorcode?

  • visueel alle MAF sensor bedrading en connectors om ervoor te zorgen dat ze intact, niet versleten, gebroken, gerouteerd te dicht bij bougiekabels / spoelen, relais, motoren, etc.
  • een visuele inspectie niet is luchtlekken in het luchtinlaatsysteem
  • Visueel * nauw * Controleer de MAF-sensor draden of folie of u verontreinigingen zien zoals vuil, stof, olie, enz.
  • als het luchtfilter vuil is, vervangt het met een nieuwe originele filter van de dealer
  • zorgvuldig zuiveren MAF met behulp van MAF reinigingsspray is over het algemeen een goede DIY vriendelijke diagnostische / reparatie stap
  • Als het luchtinlaatsysteem heeft een mesh erin, ervoor zorgen dat ook schoon (VW voornamelijk)
  • verlies van vacuüm op de MAP-sensor kan deze DTC
  • veroorzaken een lage minimale luchthoeveelheid door de sensorboring kan deze DTC t veroorzaken o set bij stationair toerental of tijdens het afremmen. Controleer op vacuümlekken benedenstrooms van de MAF-sensor.
  • Gebruik van scanapparatuur om realtime sensorwaarden bewaken van de MAF-sensor, O2 sensoren, etc.
  • Controleer technische dienst bulletins (TSBs) voor specifieke merk / model bij bekende problemen op van
  • de barometrische druk (BARO) die wordt gebruikt om de voorspelde MAF berekenen initieel gebaseerd op de MAP sensor key ON.
  • Een hoge weerstand op de grond circuit van de MAP-sensor kan deze DTC veroorzaken set
  • Als u behoefte om de MAF sensor vervangen te doen, raden wij u aan een origineel apparatuur OEM één van de fabrikant in plaats van het kopen van een aftermarket deel

    . Opmerking: het gebruik van een herbruikbare geoliede luchtfilter kan een oorzaak zijn van deze code zijn, als het wordt over-geolied. Olie kan dragen aan de fijne draad of folie in de MAF-sensor en verontreinigen. Gebruik iets zoals MAF reinigingsspray om de MAF schoon te maken in dergelijke situaties. We raden het gebruik van geolied luchtfilters aanraden.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p010a te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X