P010A massa of volume Air Flow “B” Circuit
Technische beschrijving
Mass of Volume Air Flow ” B ” Circuit Storing
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen die een massa luchtstroom hebben sensor. Brands omvatten, maar zijn niet beperkt tot, Toyota, Infiniti, Nissan, Jaguar, Audi, Mercedes, Dodge, Hyundai, Chevrolet, Ford, etc. Hoewel generieke, de specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van merk / model.
de MAF (luchtmassameter) is een sensor gemonteerd motorlucht aanzuigvleugel het voertuig stroomafwaarts van het luchtfilter en wordt gebruikt om het volume en de dichtheid van lucht te meten in de motor wordt getrokken. MAF sensor zelf meet slechts een gedeelte van de lucht die en die waarde wordt gebruikt om het totale volume en de dichtheid van lucht wordt ingenomen berekenen.
De aandrijflijn (PCM) toepassingen die het lezen en andere sensor parameters juiste brandstoftoevoer op elk moment optimaal vermogen en brandstofverbruik te garanderen.
P010A diagnostische (DTC) betekent dat er een gedetecteerde probleem met de luchtmassameter (MAF) sensor of circuit . De PCM detecteert dat de werkelijke MAF frequentiesignaal voert geen binnen het normale verwachte bereik van de berekende MAF waarde. Verwijzen naar een voertuigspecifieke reparatiehandboek om te bepalen wat de B-keten in de toepassing
. Opmerking: sommige MAF sensoren bevatten ook een temperatuursensor, die een waarde die door de PCM optimale motorwerking.
Nauw verwant MAF circuit foutcodes omvatten P010B, P010C, P010D en P010E
De foto van een MAF sensor.
Wat zijn enkele mogelijke symptomen?
De symptomen van een P010A code kan omvatten :
Wat zijn enkele mogelijke oorzaken ?
Mogelijke oorzaken voor deze problemen code kunnen omvatten:
Merk op dat andere codes aanwezig kunnen zijn als je een P010A te hebben. U kunt ontstekingsfouten codes of O2 sensor codes hebben, dus het is belangrijk om een & quot nemen; big picture ” kijken hoe de systemen samen te werken en het effect van elkaar bij het doen van een diagnose.
Wat kan ik doen om te diagnosticeren en repareren van een P010A motorcode?
Als u behoefte om de MAF sensor vervangen te doen, raden wij u aan een origineel apparatuur OEM één van de fabrikant in plaats van het kopen van een aftermarket deel
. Opmerking: het gebruik van een herbruikbare geoliede luchtfilter kan een oorzaak zijn van deze code zijn, als het wordt over-geolied. Olie kan dragen aan de fijne draad of folie in de MAF-sensor en verontreinigen. Gebruik iets zoals MAF reinigingsspray om de MAF schoon te maken in dergelijke situaties. We raden het gebruik van geolied luchtfilters aanraden.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p010a te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p010a uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p010a definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.